EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Wiadomości
Bez kategorii
Forum prawnicze

Camerimage 2006

Poniżej znajdziecie państwo pełne teksty wystąpień niektórych panelistów:


Wojciech Z. Dziomdziora
Sytuacja prawna operatorów obrazu w polskim prawie - argumenty prawne za uznaniem operatora obrazu za współtwórcę utworu audiowizualnego.

Lucyna Sas-Swadźba
Prawa operatorów obrazu jako współtwórców w polskim prawie. Kierunki nowelizacji prawa autorskiego.

Eva Ribera
Photography Directors' Author Rights.


A oto podsumowanie Camerimage Forum 2006:

Po raz drugi w ramach festiwalu Camerimage odbył się panel prawniczy. W tym roku podzielono go na dwie części. Pierwsza dotyczyła kwestii prawnych związanych z własnością dzieła i uznawaniu autorów zdjęć filmowych za współtwórców, druga zaś - warunków pracy w przemyśle filmowym. A oto relacja z tegorocznych obrad:

OPERATOR TEŻ AUTOR
Spotkanie rozpoczął Nigel Walters z Brytyjskiego Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych który poinformował o deklaracji BBC dotyczącej odejścia tej instytucji od produkcji filmów na materiałach światłoczułych na rzecz filmowania w formacie HD ["HD Broadcast, quality or quantity? Preserving the Vision"].

Walters wskazał, że taka decyzja przypomina "wylewanie dziecka z kąpielą". "W oczach laików określenie ‘cyfrowa' jest gwarantem jakości, w oczach autorów zdjęć filmowych to powszechne przekonanie jest błędne" - mówił. Wskazywał na niebezpieczeństwo związane ze stanowiskiem BBC. Może one bowiem pociągnąć za sobą również decyzje innych firm, które mogą przedstawić podobne deklaracje. Uczyniły to już np. National Geographic i Discovery Channel.

Kees Van Oostrum, przedstawiciel Amerykańskiego Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych stwierdził, że operatorzy powinni mieć wpływ na wybór medium, za pomocą którego będą przedstawiać swoje prace. Zwrócił uwagę na zauważalny w ostatnim czasie powrót do formatu 16 mm tzw. "super sixteen". Jak się okazuje w przypadku cyfrowego zapisu obrazu, bardzo wysokie koszty pochłania etap post produkcji. Filmowanie w systemie HD przysparza wielu problemów, które doskonale znane są operatorom, ale nie wiedzą o nich decydenci finansowi.

Michael Neubauer zasugerował, że z osobami odpowiedzialnymi za finanse w filmie należy rozmawiać "w ich języku", a więc wskazywać przede wszystkim na zwiększenie kosztów, które niesie za sobą przejście na format HD, unikać natomiast używania argumentów natury artystycznej czy estetycznej.

Goszczący na forum prawnicy w swoich wystąpieniach przedstawili też różne regulacje sytuacji prawnej autorów zdjęć filmowych jako współtwórców obrazu, obowiązujące w ich krajach.

Hiszpańska adwokat Eva Ribera przybliżyła zgromadzonym stan prawny obowiązujący w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej ["Cinematographer Rights in Europe and Latin America"/" Prawa autora zdjęć w Europie i w Ameryce Łacińskiej"]. W Hiszpanii obowiązuje zamknięty katalog autorów filmu, w którym nie uwzględniono autorów zdjęć. Za modelową uznała regulację obowiązującą w Meksyku, gdzie autor zdjęć filmowych jest uznawany za współautora dzieła. Ribera zachęcała operatorów do tworzenia organizacji branżowych, gdyż tylko wspólne działanie może przynieść wymierne efekty.

Adwokat Christlieb Klages z Niemiec ["Different National Laws - European Regulations - Multinational Treaties"/ "Prawa narodowe - przepisy europejskie - traktaty międzynarodowe"] opowiedział o międzynarodowych regulacjach dotyczących prawa własności intelektualnej. Ich początek datuje się na rok 1897 kiedy to z inspiracji Wiktora Hugo powstała Konwencja Borna. Wprowadziła ona wiele wciąż obowiązujących standardów. Klages wskazał również na prawo wspólnotowe jako podstawę prawną do dochodzenia swoich praw autorskich. Jedna z dyrektyw unijnych mówi o tym, że twórcą filmu jest jego reżyser pozostawia jednak swobodę państwom członkowskim do uznawania także innych osób jako współtwórców.

Polską regulację przybliżyła zgromadzonym adwokat Lucyna Sas-Swadźba ["The rights of the Cinematographer as co-autor in the Polish law, directions of authorship rights amendment"]. Polskie prawo własności intelektualnej uznaje autora zdjęć filmowych za współtwórcę filmu. Prelegentka przytoczyła też orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego z maja tego roku, które rozszerza katalog współtwórców filmu.

Wojciech Dziomdziora, członek KRRiTv nawiązując do deklaracji BBC zauważył, że transmisja w formacie HD nie oznacza, iż materiały muszą być w tym formacie produkowane. Odniósł się również do przytoczonego przez Lucynę Sas - Swadźba orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego, mówiąc iż poprzez rozszerzenie katalogu osób uznawanych za twórców dzieła osłabiono w pewien sposób pozycję osób które już wcześniej były przez ten katalog wymienione.

Niemiecką batalię o prawo autorów zdjęć filmowych do uznania ich za autorów filmu przedstawił Jost Vacano ["The Cinematographer - Creative Partner in Filmmaking"].

STOP REKLAMOM W CZASIE FILMÓW
Szeroko dyskutowana była kwestia podnoszona już na zeszłorocznym Panelu Prawniczym w ramach festiwalu Camerimage dotycząca inicjatywy na rzecz nie przerywania filmów reklamami czyli kwestii zachowania integralności dzieła. Eva Ribera przedstawiła hiszpańską regulację prawną w tym zakresie ["Right of Integrity in Television Film Broadcasting"]. W Hiszpanii możliwość ingerencji w gotowy film jest ściśle sankcjonowana. Wyliczono tam zmiany jakie mogą być wprowadzone do finalnego obrazu, takie jak np. logo stacji telewizyjnej w rogu ekranu. Zauważyła, że w drodze prawnej wykładni, katalog ten może być rozszerzony, gdyż opowiada się za tym zarówno doktryna jak i praktyka sądowa. Na mocy hiszpańskich regulacji, reklamy mogą przerywać wyświetlany w telewizji film fabularny co 45 minut, natomiast w przypadku serialu - co 25 minut. Ribera uważa, iż niedopatrzeniem legislatora jest brak ustawowego uregulowania sprawy zakazu wyświetlania reklam w kluczowych momentach filmów, jak to często ma niestety miejsce w praktyce.

Wojciech Dziomdziora przybliżył uczestnikom panelu regulacje wynikające z Unijnej Dyrektywy o telewizji bez granic 89/552/WG [Filmwork integrity and its disruption by advertising break In commercial TV stations In regard to the authorship right"]. Według tego aktu prawa wspólnotowego w ciągu godziny projekcji telewizyjnej może być wyświetlane 12 minut reklam. Łącznie zaś suma czasu wyświetlania reklam nie może przekroczyć 20 procent dziennego czasu nadawania danej stacji. Dziomdziora przedstawił oficjalną odpowiedź KRRiTv na apel wystosowany w zeszłym roku przez uczestników panelu Camerimage [ponowiony w tym roku], który został przedstawiony zarówno radzie, jak i Prezydentowi Rzeczypospolitej Polskiej oraz Marszałkom Sejmu i Senatu.

Podkreślił, iż wyświetlanie reklam w czasie emisji filmu jest zakazane w telewizji publicznej. KRRiTv wskazuje jednak, iż większość zysków stacji telewizyjnych pochodzi z emisji reklam, zanotowano również duży wzrost przychodów z tego tytułu w ciągu ostatniego roku. "Ten problem to również konflikt na styku prawa publicznego - prawa nadawczego z prawem cywilnym którego częścią jest prawo autorskie i prawo własności intelektualnej" - mówił Dziomdziora.

OPERATOROM PRACUJE SIĘ CORAZ GORZEJ
W drugiej części panelu dyskutowano o pogarszających się warunkach pracy w przemyśle filmowym, które ograniczają możliwości autorów zdjęć filmowych. Johannes Kirchlechner opisał sytuację jaka panuje w Niemczech ["Shooting Fiction Films for TV: the Working Conditions in Germany"]. Wskazywał na zmniejszenie ilości produkowanych filmów oraz ilości miejsc pracy w przemyśle filmowym. Większość firm producenckich należy w Niemczech bezpośrednio do stacji telewizyjnych co wpływa źle na jakość tworzonych obrazów. Nie są one bowiem oceniane pod względem artystycznym, ale stricte komercyjnym. Niemiecki system płacowy opierający się na stałej stawce dziennej lub tygodniowej nie koresponduje też zdaniem Kirchlechnera z rzeczywistym nakładem pracy, jaką wkłada w powstanie filmu cała ekipa.

Dr. Michael Neubauer wypunktował problemy dotykające niemieckiego przemysłu filmowego i zatrudnionych w nim ludzi ["Working Conditions In AV media: Developing Protection Strategies"]. Główne problemy to: system stałej stawki nie odpowiadający rzeczywistemu czasowi pracy, dumping stosowany przez niektórych zwłaszcza młodych filmowców, czy nieuczciwe kontrakty. Neubauer przedstawił gościom strategie, które w jego przekonaniu pomogą rozwiązać wiele z tych problemów. Przede wszystkim wskazywał na konieczność jasnego określenia celów, aby dobrać do nich odpowiednie środki prawne. Zdaniem Neubauera najważniejsze cele w tej chwili to: pilnowanie litery prawa, pilnowanie kontraktów i ich zgodności z obowiązującymi regulacjami, wzmacnianie pewności siebie osób zatrudnionych w przemyśle filmowym oraz budowanie więzi pomiędzy członkami ekip filmowych, ochrona indywidualnych osób oraz całych ekip filmowych przed konsekwencjami ich występowania w obronie swoich praw, oraz podniesienie profesjonalizmu wykonywanej pracy.

Neubauer przedstawił też działania niemieckiej organizacji "Die Filmschaffenden" (The Filmmakers) polegające na kontrolowaniu legalności kontraktów zawieranych przez filmy producenckie z członkami ekip filmowych. System ochrony praw tych pracowników jest anonimowy i nie niesie ze sobą żadnego ryzyka dla osoby występującej w obronie swoich praw. To narzędzie kontroli prawidłowości i legalności kontraktów w przemyśle filmowym uczestnicy panelu uznali za bardzo dobrą, warta upowszechnienia metodę. Ich zdaniem może ona być ważnym czynnikiem wpływającym na poprawę warunków pracy panujących w branży.

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b