EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

DOKUMENTALISTA FREDERICK WISEMAN Z NAGRODĄ CAMERIMAGE

02/10/17

Kino dokumentalne cieszy się mniejszą popularnością od filmów fabularnych, jednakże od dawna pełni niemożliwą do przecenienia rolę społeczną i kulturową. Naświetla bowiem różne konteksty i konwencje, będące podstawowym budulcem ludzkiego świata. Ułatwia zdefiniowanie i oswajanie otaczającej rzeczywistości poprzez ukazywanie różnych jej oblicz, często z różnych względów mylnie pojmowanych. Umożliwia częściowe wychodzenie poza własne ograniczenia, zrozumienie i zbliżenie się do drugiego człowieka. W XXI wieku kino dokumentalne przeżywa gwałtowny rozwój, czego efektem są setki powstających każdego roku intrygujących projektów. A co za tym idzie, bardzo łatwo zagubić się w coraz większym natłoku emocji, refleksji i perspektyw. Jednym z wartych rozważenia rozwiązań jest powracanie do twórczości uznanych dokumentalistów, którzy przez całe dekady prowadzili z nami za pomocą swych filmów arcyciekawy dialog, ucząc empatii, rozwagi i stawiania się w sytuacji innych. 
 
Tak jak Frederick Wiseman, nagrodzony honorowym Oscarem® autor ponad czterdziestu projektów dokumentalnych, który już w listopadzie przyjedzie do Bydgoszczy, by porozmawiać z uczestnikami festiwalu o etosie dokumentalisty i swoich filmowych inspiracjach i fascynacjach, a także odebrać Nagrodę Camerimage za Wybitne Osiągnięcia w Filmie Dokumentalnym. Wiseman, który od wielu dekad zajmuje szczególne miejsce w świecie dokumentu, dołączy w ten sposób do takich laureatów Camerimage jak Jay Rosenblatt, Marcel Łoziński, Kim Longinotto, Joan Churchill, Steven Okazaki, Albert Maysles, Terry Sanders oraz Kazimierz Karabasz.
 
 
Frederick Wiseman, zdj. Erik Madigan Heck
 
Kino Fredericka Wisemana nie jest łatwe w odbiorze, ponieważ wymaga od widza nie tylko maksymalnego skupienia, sztuki coraz trudniejszej w dzisiejszym pędzącym na złamanie karku świecie, ale także intensywnej partycypacji. Ofiarowania własnych emocji i doświadczeń, by móc poczuć i zrozumieć emocje i doświadczenia ekranowych bohaterów, ludzi takich jak my, tyle że postawionych nierzadko w sytuacjach, w których my nigdy nie chcielibyśmy się znaleźć. Jak bohaterowie Titicut Follies, pierwszego reżyserskiego projektu Wisemana, w którym dokumentalista przyjrzał się życiu za kratami stanowego zakładu dla umysłowo chorych więźniów. Film wywołał niejeden skandal, z tego względu przylgnęła do niego upraszczająca łatka dzieła obrazoburczego, ale próżno szukać drugiego takiego kinowego opisu instytucjonalnej dehumanizacji trawiącej nie tylko świat miniony, ale także ten nam współczesny. Titicut Follies wywołuje do dzisiaj niezwykle silne emocje, pokazując dobitnie, że granica dzieląca człowieka cywilizowanego od pierwotnego jest, była i zawsze będzie bardzo cienka.
 
Kilkadziesiąt filmów później Frederick Wiseman nie zmienił ani swojego podejścia do kina dokumentalnego, ani stylu realizacyjnego. Gdy podejmuje się jakiegoś tematu – niezależnie od tego, czy chodzi o nauczanie osób głuchoniemych komunikacji ze światem zewnętrznym (Deaf), czy też przyglądanie się skomplikowanym mechanizmom pracy w balecie (La danse. Balet Opery Paryskiej) – całkowicie zatraca się w otaczającym go świecie. Spędza w nim kilka intensywnych tygodni, obserwuje, poszukuje, podgląda, chłonie, kręci setki godzin materiału, pracując często z autorem zdjęć Johnem Daveyem, który również będzie gościem tegorocznej edycji Camerimage. Następnie Wiseman rozpoczyna żmudny proces montażu, przerabiania, dodawania, odejmowania, powtarzania, by za pomocą starannej selekcji obrazów i dźwięków nadać materiałowi narracyjną strukturę, która z jednej strony odda jego osobiste doświadczenie z przebywania w danym miejscu, a z drugiej stanie się dla widza swoistym przewodnikiem po świecie, którego istnienia ten bardzo często nawet nie podejrzewał. Powstaje audiowizualny amalgamat myśli, refleksji i emocji, który skłania do zatrzymania się w miejscu i spojrzenia z innej perspektywy na sprawy, wydawałoby się, oczywiste.
 
Kadr z filmu "Titicut Follies"
 
Kadr z filmu "La danse. Balet Opery Paryskiej"
 
Jednocześnie Wiseman płynie niezmiennie pod prąd wszelkim modom i trendom, kręcąc takie filmy, jakie wypływają z jego serca, umysłu i szlifowanego przez pięćdziesiąt lat instynktu dokumentalisty. Jego opowieści, produkowane przez należącą do Wisemana firmę Zipporah Films, trwają nierzadko po kilka godzin (Near Death, opowiadające o pracownikach i kończących swój żywot pacjentach bostońskiego szpitala Beth Israel, ma niemal sześć godzin). Brak w nich „gadających głów”, atrakcyjnych montażówek, odautorskiej narracji sugerującej, w jaki sposób należy odczytywać i odczuwać to, co widać na ekranie. Wiseman, choć zajmuje się przede wszystkim opowiadaniem o różnych amerykańskich instytucjach i ich wpływie na mentalność i tożsamość jednostki ludzkiej, tworzy stricte humanistyczne filmowe odyseje, które stanowią mniej lub bardziej dotkliwą analizę współczesnego świata Zachodu. A ich bohaterowie, ukazywani zawsze z profesjonalnym dystansem, ale także ciepłem i zrozumieniem dla ich czysto ludzkich ułomności, są zawsze nierozerwalnie złączeni z twórcą. 
 
Jednym słowem, Wiseman odnajduje dramat w codzienności i codzienność w każdym dramacie, skupiając uwagę widza na stricte ludzkim doświadczeniu, pasji, wydźwięku. Jak w Sali do boksu, w której tytułowe miejsce staje się przestrzenią spotkań całkowicie różnych od siebie osób, które w sportowej dyscyplinie znajdują motywację, by stawiać mężnie czoła szarej rzeczywistości. Albo jak w Basic Training, w którym Wiseman ukazuje, w jaki sposób młodzi ludzie przygotowują się do służby wojskowej – poprzez rygorystyczną dyscyplinę i słuchanie rozkazów, co być może pozwoli im przeżyć piekło wojny w Wietnamie, lecz jednocześnie pozbawi ich niektórych ludzkich odruchów już po powrocie. Niespieszne tempo opowiadania pozwala Wisemanowi zadumać się nad rzeczami oczywistymi, skłaniając widza do odzierania tych oczywistości ze społecznych konwenansów, by sięgnąć głębiej. 
 
Kadr z filmu "Sala do boksu"
 
Kadr z filmu "Jackson Heights"
 
Filmy Fredericka Wisemana nie oferują gotowych prawd. Możliwa jest tylko próba dotarcia do czegoś głębszego i bardziej skomplikowanego, i przekazania tego widzowi w formie, która tej głębi nie niweluje, lecz zachęca do indywidualnej eksploracji. Jak w Jackson Heights, w którym dokumentalista pokazuje widzowi urywki życia w tytułowej społeczności nowojorskiej dzielnicy Queens, cechującej się tak wielką różnorodnością etniczną i kulturową, że mówi się w niej aż 167 językami. Ten tumult głosów, słowników i emocjonalności doskonale w filmie słychać. Wiseman panuje zresztą nad większością aspektów realizowanych projektów. Na zaimprowizowanych w danym miejscu planach nie tylko bierze udział w ustalaniu sposobu prowadzenia kamery, ale także osobiście nagrywa dźwięk, co pozwala mu kreować dokładnie taki świat, jakim sam go widzi i słyszy.
 
Kino Fredericka Wisemana opiera się wszelkim kategoryzacjom, a on sam stał się przez lata dzięki swojemu podejściu do sztuki opowiadania historii swoistym Waltem Whitmanem świata filmu dokumentalnego. Autorem filtrującym opisywaną rzeczywistość przez wielość własnych podejść i perspektyw. W branży filmowej, która przechodzi zmiany praktycznie raz na kilka lat, Frederick Wiseman świadomie i z premedytacją zachował własną tożsamość, co sprawia, że jego projekty są za każdym razem uznawane za filmowe wydarzenia. Już dziś cieszymy się na możliwość goszczenia tak doświadczonego i empatycznego filmowca na 25. jubileuszowej edycji Camerimage. W ramach festiwalu odbędzie się obszerna retrospektywa projektów Fredericka Wisemana, a laureat Nagrody za Wybitne Osiągnięcia w Filmie Dokumentalnym spotka się z uczestnikami festiwalu po wybranych projekcjach. 

 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b