DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024
WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE
09/11/19
Zapraszamy na seminaria i warsztat firmy ARRI w trakcie 27. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego EnergaCAMERIMAGE. Odwiedźcie też ich stoisko na EnergaCAMERIMAGE Market w CKK Jordanki!

WTOREK, 12 LISTOPADA
12:00-13:30
Sala Seminaryjna (CKK Jordanki)
ARRI Academy prezentuje… Łączmy się - Współczesne narzędzia na planie i podczas produkcji
Łączność to ważny temat na planach filmowych. Bogactwo narzędzi i technologii dostępnych dla twórców filmów sprawi, że najbardziej prawdopodobnym wyzwaniem w przyszłości stanie się połączenie tego wszystkiego w optymalny sposób. Zapraszamy do udziału w seminarium, podczas którego zaprezentowane zostaną różne sposoby zwiększania synergii na planie. W trakcie seminarium ARRI goście - z pomocą partnerów ARRI - nauczą się:
■ kontrolować kamerę ARRI za pomocą przeglądarki internetowej,
■ pracować z aplikacjami firm trzecich, które łączą się z kamerami ARRI,
■ wykorzystywania i manipulowania kreatywnymi efektami w kamerze w czasie rzeczywistym,
■ przenoszenia i podglądu kreatywnych wyborów z planu do edycji w SDR i HDR,
■ wymieniania i zbierania cennych danych ogólnych dzięki połączeniu kamery ze scenariuszem i narzędziami związanymi z ciągłością informacji.
Warsztaty poprowadzi starszy szkoleniowiec i konsultant ds. pracy w środowisku cyfrowym w ARRI, Florian Rettich. Przedstawi kluczowe informacje i praktyczne przykłady współczesnych narzędzi na planie.
ŚRODA, 13 LISTOPADA
12:00-13:30
Sala Seminaryjna (CKK Jordanki)
ARRI Academy Prezentuje… Pogłębione spojrzenie na obiektywy Signature Prime ARRI
Od ciepłych i subtelnych odcieni skóry, po miękki efekt bokeh i delikatne flary: obiektywy Signature Prime ARRI zapewniają wyjątkowy i ponadczasowy nastrój, nieznany wcześniej w kinie. Specjalista ds. obiektywów kamer ARRI, Art Adams, poprowadzi seminarium, podczas którego przedstawi publiczności pogłębioną wiedzę na temat obiektywów Signature Prime ARRI i zaprezentuje ich implementację w nowych kamerach ALEXA mini LF oraz ALEXA LF. Adams pracował jako kierownik zdjęć przez ponad dwadzieścia lat, skupiając się na reklamach, zawartości sponsorowanej, efektach specjalnych i nie tylko. Był również konsultantem technologicznym w firmach takich jak Sony, Canon, Element Labs, Sound Devices i innych. Od dawna udziela się w publikacjach dla ProVideo Coalition czy DVInfo, a także pisze artykuły dla American Cinematographera, Australian Cinematographera, Camera Operator Magazine, Film and Digital Times oraz HD Video Pro.
Poza obiektywami Signature Prime ARRI w demonstracjach zostanie wykorzystana również rodzina wielkoformatowych kamer ARRI. Celem warsztatów jest stworzenie technicznych podstaw do kreatywnego wykorzystania nowych technologii. Zajęcia przeznaczone są zarówno dla doświadczonych, jak i początkujących twórców, którzy chcą zanurzyć się w świecie wielkoformatowych produkcji.
15:30-16:30
Sala Główna (CKK Jordanki)
ARRI Big Screen Experience
„Terminator: Mroczne przeznaczenie” z autorem zdjęć filmowych Kenem Sengiem, pierwszym asystentem kamery Adamem Colesem i głównym oświetleniowcem Brianem Bartolinim.
Nowy film z serii „Terminator”, który ukazał się w tym miesiącu, został wyreżyserowany przez Tima Millera i nakręcony przez Kena Senga, znanych ze wspólnej pracy przy „Deadpoolu”. Dzięki współpracy z twórcami oryginalnego „Terminatora” - Jamesa Camerona, Arnolda Schwarzeneggera i Lindy Hamilton - „Mroczne przeznaczenie” stanowi powrót serii do korzeni. ARRI zaprasza na dyskusję z najważniejszymi osobami z zespołów fotograficznych i oświetleniowych na temat ich pracy przy filmie. Poza szczegółowym omówieniem konkretnych scen, panel poświęcono również całemu doświadczeniu związanemu ze skalą prac przy tak wielkim projekcie na poziomie emocjonalnym i osobistym. Jak zapewnić udaną współpracę pomiędzy poszczególnymi działami? Jak zostawić własne ego za drzwiami i zachęcić wszystkich do jak największej kreatywności? W jaki sposób przygotować się do pracy, by dobrze się bawić i stworzyć coś, z czego można odczuwać dumę?
Po dyskusji panelowej nastąpi ekskluzywna projekcja filmu „Terminator: Mroczne przeznaczenie” na Camerimage.
CZWARTEK, 14 LISTOPADA
11:30-16:00
Centrum Warsztatów Filmowych (10 LO)
Wykład mistrzowski ARRI Academy
Autor zdjęć oraz główni członkowie zespołu operatorskiego dzielą się spostrzeżeniami dotyczącymi kręcenia kasowych przebojów z Hollywood. Świąteczna historia ARRI opowiedziana przez autora zdjęć filmowych Julia Macata (ASC).
W trakcie trzydziestu lat spędzonych za kamerą argentyńsko-amerykański operator filmowy, Julio Macat, miał okazję pracować wieloma narzędziami i może podzielić się mnóstwem doświadczeń. Ostatni projekt Macata, „After the Wedding”, który można obejrzeć na Camerimage, stanowi dla niego odejście od komediowego dorobku. Do nakręcenia tego remake’u wybrał kamerę ALEXA 65 ARRI Rental i obiektywy DNA. Jednym z pierwszych filmów, przy których Macat pełnił rolę operatora, był świąteczny hit „Kevin sam w domu” z 1990 r. Ten uwielbiany przez publiczność współczesny klasyk to nadal jeden ulubionych projektów Macata. W trakcie wyjątkowego wykładu mistrzowskiego Macat wykorzysta kamerę ALEXA LF ARRI oraz obiektywy Signature Prime, aby stworzyć różne sceny opierające się na temacie świąt Bożego Narodzenia. Uczestnicy zyskają praktyczne spojrzenie na świat wielkoformatowej kompozycji i poznają sztuczki mistrza. Wykład Macata wzbogacą operator TRINITY Charlie Rizek, technik obrazu cyfrowego Arthur To oraz pierwszy asystent kamery E. Gunnar Mortensen. Liczba miejsc jest ograniczona, a o dostępności decyduje kolejność zgłoszeń. Po zarejestrowaniu się za pomocą znajdującego się poniżej kodu QR otrzymasz e-mail z potwierdzeniem rejestracji dla jednego gościa. Kod potwierdzający należy dostarczyć w trakcie wydarzenia przed godziną 11:00, w innym wypadku rejestracja zostanie anulowana.
18:30-20:15
Centrum Warsztatów Filmowych (10 LO)
ARRI Projekcja i dyskusja
Directors UK i ARRI prezentują filmy nakręcone jednym ujęciem.
Kręcenie filmów nie jest łatwym zajęciem, a kręcenie w jednym ujęciu jest wielkim przedsięwzięciem, które przynosi fascynujące i ekscytujące rezultaty. Directors UK i ARRI z dumą przedstawiają sześć filmów krótkometrażowych nakręconych w jednym ujęciu. Wszystkie dzieła nakręcono w pojedynczym ujęciu za pierwszym podejściem. Okazało się to wspaniałym wyzwaniem - zarówno kreatywnym, jak i praktycznym - dla reżyserów, operatorów, aktorów i załóg. Ta 90-minutowa sesja obejmuje projekcję sześciu filmów, po której nastąpi dyskusja z reżyserami. Publiczność będzie mogła poznać z pierwszej ręki wyzwania, przed jakimi stanęli reżyserzy i ich załogi.
Wyświetlane filmy i ich reżyserowie:
„One”, reż. Luke Bradford
„The Letter”, reż. Diego Barraza
„Exit to Stage”, reż. Daphne Schmon i Emily Carlton
„A Midwinter Night’s Dream”, reż. Martin Gooch
„The Yearning”, reż. Isabel Anderton
„A Bullet Wasted”, reż. George Milton
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024
WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE