EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

SKŁAD KONKURSU PEŁNOMETRAŻOWYCH FILMÓW DOKUMENTALNYCH

20/10/14

Jednym z głównych punktów programu sekcji dokumentalnej, organizowanej w ramach festiwalu CAMERIMAGE jest Konkurs Pełnometrażowych Filmów Dokumentalnych "OBRAZ ŚWIATA - ŚWIAT W OBRAZACH".

Celem konkursu jest docenienie filmu dokumentalnego, jako twórczej interpretacji rzeczywistości. Kładąc szczególny nacisk na wizualną i estetyczną stronę dzieła, jury ocenia najlepsze osiągnięcia w sztuce obrazu filmowego, przyznając nagrody najlepszym autorom zdjęć filmów dokumentalnych zakwalifikowanych do konkursu.


**********



KONKURS PEŁNOMETRAŻOWYCH
FILMÓW DOKUMENTALNYCH



Bezsenność w Nowym Jorku


Szwajcarski reżyser przyjeżdża do Nowego Jorku i ogłasza, że szuka osób, które zostały ostatnio… porzucone. W mieście, gdzie psychoanaliza jest drugą religią, a ludzie uwielbiają mówić o sobie, nie musi długo czekać na bohaterów. W tle łamiących serce historii ich wcale nie cichy świadek – Nowy Jork. Poezja metra i ikonicznej architektury, orgia świateł Manhattanu, jogging w Central Parku, czerwone cegły i schody przeciwpożarowe Brooklynu, weekendowe wyprawy wzdłuż rzeki Hudson, wesołe miasteczka Coney Island, eleganckie bary SoHo i hipsterskie kooperatywy Williamsburga. Poruszający się wśród nich bohaterowie to postaci, w których miesza się ekstrawertyzm Woody’ego Allena, ciepła nostalgia Paula Austera i samotność Edwarda Hoppera.


"Bezsenność w Nowym Jorku",
fot. ZDF/Arte, Christian Frei Filmproduktion


Reżyseria: Christian Frei
Zdjęcia: Peter Indergand
Produkcja: ZDF/Arte, Christian Frei Filmproduktion



Coast of Death


Costa da Morte, czyli Wybrzeże Śmierci, to region w Galicji (Hiszpania). W czasach Imperium Romanum obszar ten uważano za koniec świata. Mrożąca krew w żyłach nazwa nawiązuje do niezliczonych okrętów, które w przeszłości rozbijały się o to skaliste, zasnute mgłami i targane sztormami wybrzeże. Przemierzając tę krainę, przyglądamy się jej mieszkańcom – rybakom, poławiaczom małży, drwalom... Widzimy, jak tradycyjni rzemieślnicy starają się zarówno zachować bliską relację z bezkresem tego obszaru, jak i go okiełznać. Wiatr, skały, morze i ogień – oto bohaterowie filmu, którzy pozwalają nam poznać tajemnicę tej krainy; spojrzeć na jej nierozerwalny związek z człowiekiem, jego historią i legendami.


"Coast of Death", fot. Zeitun Films


Tytuł oryginalny: Costa da Morte
Reżyseria: Lois Patiño
Zdjęcia: Lois Patiño
Produkcja: Zeitun Films



Gabor


Sebas dostaje zlecenie na realizację dokumentu promującego Ulls del Mon, organizację pozarządową z El Alto w Boliwii, przeciwdziałającą utracie wzroku. Postanawia skontaktować się z Gaborem, niewidomym węgierskim operatorem filmowym, o którym niedawno usłyszał. Gabor mieszka na stałe w Hiszpanii, od ośmiu lat, czyli od kiedy stracił wzrok, nie pracuje w swoim zawodzie. Utrzymuje się z wypożyczania sprzętu filmowego. Początkowo niechętnie odnosi się do propozycji współpracy. Od lat nie był na planie filmowym i chociaż marzy, by jeszcze raz stanąć za kamerą, obawia się, że nie podoła wyzwaniu. Film dokumentalny Sebastiána Alfiego to „making of” projektu Sebasa i Gabora.


"Gabor", fot. Minimal Films y Miralab


Reżyseria: Sebastián Alfie
Zdjęcia: Angel Amorós, Gabor Bene
Produkcja: Minimal Films y Miralab



God The Father...


Michael Franzese, syn Johna „Sonny’ego” Franzese, wiceszef kolumbijskiej mafii, mówi o swojej przemianie duchowej.


"God The Father...", fot. I road production


Reżyseria: Simon Fellows
Zdjęcia: Vilmos Zsigmond
Produkcja: I road production



Krew


Mobilne centrum krwiodawstwa krąży po niewielkich miejscowościach jak, nie przymierzając, obwoźny cyrk. Rosja nie ma problemu ze znalezieniem dawców – starzy, młodzi, bezrobotni i emeryci zgodnie ustawiają się w kolejce i czekają, aż zajmą się nimi gderliwe, lecz poczciwe pielęgniarki. Za pół litra krwi państwo płaci im 850 rubli, czyli nieco ponad 70 złotych. Dla wielu z nich to jedyny dochód. Film ukazuje puls życia, który można przyrównać do krwi krążącej w ciele. Chirurdzy ratują ludzkie życie, a biedacy upuszczają sobie krwi – uderzająca metafora społeczeństwa jako całości.


"Krew", fot. 317-Film


Tytuł oryginalny: Krov
Tytuł angielski: Blood
Reżyseria: Alina Rudnitskaya
Zdjęcia: Yura Gautsel, Sergei Maksimov
Produkcja: 317-Film



Last Great Climb, The


Film opowiada o największym marzeniu alpinisty – zdobyciu jednego z najtrudniejszych szczytów (Ulvetanna Peak na Antarktydzie, 2931 m). W opowieść wplecione są fakty dotyczące fascynującej góry, odkrytej dopiero w 1994 roku. Tłem dla historii są czasy współczesne, w których niewiele wysokich pasm pozostało nietkniętych ludzką stopą. Kamera Alastaira Lee chwyta każdą chwilę zuchwałej podróży, a widz coraz lepiej poznaje śmiałych i zabawnych członków zespołu. Na początku wyprawy pogoda jest zaskakująco dobra, ale w końcu ciężkie warunki zaczynają dawać w kość ekipie. Aby ukończyć wspinaczkę, będą musieli dać z siebie wszystko. Film zawiera wywiady z sir Chrisem Boningtonem, Dougiem Scottem, Conradem Ankerem oraz norweskimi alpinistami: Ivarem Tolleffsenem i Robertem Caspersenem, którzy jako pierwsi zbadali ten obszar w 1994 roku.


"The Last Great Climb", fot. Posing Productions


Reżyseria: Alastair Lee
Zdjęcia: Alastair Lee
Produkcja: Posing Productions



Monte Adentro


Dwaj bracia z kolumbijskiego rodu poganiaczy mułów wiodą całkiem odmienne życie: jeden z nich wyjechał do miasta, aby opiekować się chorą matką, zaś drugi pozostał w domu, by prowadzić rodzinny interes. Wspólnie wybierają się na ostatnią wyprawę, do złudzenia przypominającą Fitzcarraldo. Film na wskroś przeniknięty pięknem krajobrazów i energią pracy.


"Monte Adentro", fot. Flor de Producciones


Reżyseria: Nicolás Macario Alonso
Zdjęcia: Mauricio Vidal
Produkcja: Flor de Producciones



Pożegnanie z Hollywoodem


Siedemnastoletnia Regina Diane Nicholson kołysze się między niebem a ziemią na wysokim nadmorskim klifie. Reggie to chłopczyca, która walczy z rakiem i z rodzicami, marząc o nakręceniu filmu. Imponuje silną osobowością, dojrzałością, mądrością, empatią, a także makabrycznym poczuciem humoru. Wraz z reżyserem Henrym Corrą tworzy obraz samej siebie i swojej choroby. Początkowo skupiony na portretowaniu Reggie, film przeradza się w zapis konfliktu nastolatki z rodzicami, który narasta, w miarę jak Reggie zaprzyjaźnia się z reżyserem. Kiedy Reggie kończy 18 lat i może sama o sobie decydować, sytuacja robi się coraz bardziej napięta. Poetycka baśń o miłości i śmierci, uporze i rezygnacji każe nam zastanowić się nad naszym własnymi związkami z rodziną i ze Stwórcą.


"Pożegnanie z Hollywoodem", fot. Corra Films


Reżyseria: Henry Corra, Regina Nicholson
Zdjęcia: Henry Corra, Regina Nicholson
Produkcja: Corra Films



Sepideh marzy o gwiazdach


Młoda Iranka Sepideh Hooshyar marzy tylko o jednym: chce zostać astronautką. Obserwacje nocnego nieba konfrontuje z wiedzą nabytą na lekcjach astronomii. Z nadzieją ogląda nagrania pierwszej kosmicznej turystki Anousheh Ansari, upewniając się, że jej pragnienia mogą się spełnić. Gdy sześć lat temu zmarł jej ojciec, poczuła, że obserwując niebo w pewnym sensie zbliża się do niego. Nie wszyscy rozumieją jednak jej emocje i akceptują entuzjazm. Nie chodzi tylko o to, że w Iranie astronomia to dziedzina zarezerwowana dla mężczyzn. Studia są bardzo kosztowne, a rodzina Sepideh nie należy do najzamożniejszych. Matka martwi się o losy wyemancypowanej dziewczyny i bezskutecznie próbuje namówić ją na inny model życia.


"Sepideh marzy o gwiazdach", fot. Radiator Film ApS


Tytuł oryginalny: Sepideh - Drømmen om stjernerne
Tytuł angielski: Sepideh
Reżyseria: Berit Madsen
Zdjęcia: Mohammad Reza Jahan Panah
Produkcja: Radiator Film ApS



Trzy kobiety


Trzy bohaterki: nastoletnia Agnieszka, Małgosia – dwudziestoletnia mama dwójki dzieci i pani Basia – osiemdziesięciolatka mieszkająca z sześćdziesięcioletnim synem. Łączy je szczególne miejsce – centrum Łodzi, które w powszechnej opinii stygmatyzuje swoich mieszkańców, pozbawiając ich możliwości rozwoju. Losy kobiet łączą się w jedną historię.


"Trzy kobiety", fot. Kolektyw Film


Reżyseria: Anna Jadowska
Zdjęcia: Małgorzata Szyłak
Produkcja: Kolektyw Film



Unforgiven: Rwanda


Jak powinna wyglądać rozmowa przy stole, kiedy na obiad przychodzi zabójca twojej rodziny? Unforgiven: Rwanda to analiza interakcji między zabójcami, gwałcicielami, rabusiami a ich ofiarami, a także mocy naprawczej sprawiedliwości, przebaczenia i pojednania dwadzieścia lat po ludobójstwie w Rwandzie.


"Unforgiven: Rwanda", fot. Augustin Pictures


Reżyseria: Lukas Augustin
Zdjęcia: Lukas Augustin, Niklas Schenck, Daniel Swintoni
Produkcja: Augustin Pictures



Zielony książę


Thriller dokumentalny, który mógłby być fabułą, gdyby tylko ktoś miał wyobraźnię i odwagę, aby wymyślić taką historię. Palestyńczyk Mosab Hassan Yousef, syn lidera Hamasu, dorasta w nienawiści do Izraela. W wieku 17 lat zostaje aresztowany przy próbie szmuglowania broni. Jest przesłuchiwany przez służbę bezpieczeństwa Shin Bet, a następnie osadzony w więzieniu. Zszokowany terrorem, jaki Hamas prowadzi w więzieniu w stosunku do własnych rodaków, a jednocześnie eskalacją samobójczych ataków wobec ludności żydowskiej, Mosab zgadza się zostać izraelskim szpiegiem. Dla niego to największa hańba. Dla agenta Shin Beit, Gonena, nie ma większego sukcesu niż rekrutacja najstarszego syna założyciela Hamasu. Oparty na wspomnieniach Yousefa, zatytułowanych „Syn Hamasu”, Zielony książę jest bardziej opowieścią o odpowiedzialności i moralności niż filmem politycznym.


"Zielony książę", fot. Against Gravity Sp. z o. o.


Reżyseria: Nadav Schirman
Zdjęcia: Giora Bejach, Raz Degan, Hans Fromm, Hans Funck
Produkcja: Red Box Films, Telepool GmbH, A List Films, Passion Pictures, Uzrad Productions
Dystrybucja w Polsce: Against Gravity Sp. z o. o.

 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b