EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2022
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Plakat
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Kronika nagród
Plakat
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Forum prawnicze
Kronika nagród
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

SKŁADY KONKURSÓW DEBIUTÓW FILMOWYCH

15/10/14

Konkurs Debiutów Filmowych (Operatorskich i Reżyserskich) został zainicjowany w roku 2010 jako konsekwencja coraz większego otwarcia na wartych uwagi młodych twórców i kreowane przez nich nowe filmowe zjawiska. Pomysł utworzenia tej sekcji jest naturalną konsekwencją naszych wcześniejszych działań. Od lat bowiem sprzyjamy nowatorskim twórcom, w których projektach spotykają się intelektualna swoboda, przenikliwość spojrzenia na sprawy świata oraz chęć inspirowania innych artystów ekranu.

Efektem Konkursu Debiutów Filmowych są nowe odkrycia: świetne filmy, które pomimo dużej wartości artystycznej z trudem dotarłyby do szerszego obiegu oraz znakomici twórcy, których nowe przedsięwzięcia zaskakują nie tylko przyznających nagrody członków Jury, ale i widzów na całym świecie.

Oba Konkursy są pod patronatem Stowarzyszenia Filmowców Polskich.


 

**********



KONKURS DEBIUTÓW OPERATORSKICH



Bypass


Wyjątkowo nowoczesny thriller o dzisiejszej epoce. O świecie zamieszkałym przez znaczącą mniejszość, która mówi o rzeczywistych społecznych, ekonomicznych i moralnych lękach powiększającej się grupy ludzi. Wewnętrzny system moralny Tima stoi w sprzeczności ze światem zewnętrznym, w którym żyje. Jest niewinnym człowiekiem w grzesznym środowisku. Jego panami są ci, których narzędziem jest zastraszenie. Tim może jedynie pracować zgodnie z obowiązującymi zasadami. Człowiek prawy dokonuje zatem czynów nielegalnych, świadczących o wątpliwej moralności. Robi to świadomie. I ta świadomość mu ciąży.


"Bypass", fot. THIRD FILMS LTD


Reżyseria: Duane Hopkins
Zdjęcia: David Procter
Produkcja: THIRD FILMS LTD



Coś musi się stać


Kiedy Sebastian poznaje Andreasa, wie, że są dla siebie stworzeni. Gdy kluczą sztokholmskimi uliczkami i ścieżkami zapomnianych parków, kradnąc po drodze piwo i tańcząc tango na dachu budynku, do głosu dochodzi pasja i namiętność. Podczas gdy Sebastian przekracza granice klasyfikacji płciowych, lekceważąc wszelkie konwencje i dając upust swojej androgeniczności, heteroseksualny Andreas nie jest w stanie zaakceptować swojego pociągu do innego mężczyzny. Intensywność obrazowania bliskości głównych postaci pozwoliła stworzyć film przekraczający konwenanse, a jednocześnie przesycony aurą romantyzmu.


"Coś musi się stać",
fot. Film i Väst, Garagefilm International AB


Tytuł oryginalny: Nånting måste gå sönde
Tytuł angielski: Something Must Break
Reżyseria: Ester Martin Bergsmark
Zdjęcia: Lisabi Fridell, Minka Jakerson
Produkcja: Film i Väst, Garagefilm International AB
Dystrybucja w Polsce: Tongariro Releasing



Dark Samurai


Przez życie, śmierć, odrodzenie i egzystencję po śmierci – film płynnie przechodzi między przeszłością, teraźniejszością i przyszłością, które jednocześnie otwierają się w równoległych przestrzeniach i światach. Dark Samurai analizuje na wskroś ludzkie i bolesne obrazy rozgrywające się w rozgorączkowanym umyśle Miyamoto. Bohater jest tak zdruzgotany, że jedyne, co mu jeszcze pozostało, to blaknące wspomnienia miłości. Jego wielka, lecz dla samuraja yakuzy zabroniona miłość do kobiety jest jedyną rzeczą, która pozwoliła mu poczuć się mężczyzną i człowiekiem.


"Dark Samurai", fot. Spearhead Pictures


Reżyseria: Sidney Lexy Plaut
Zdjęcia: Sidney Lexy Plaut
Produkcja: Spearhead Pictures



Difret


Wioska oddalona od Addis Abeby o trzy godziny drogi. Bystra czternastolatka wraca do domu ze szkoły, gdy nagle pojawiają się jeźdźcy, którzy porywają dziewczynkę. Dzielna Hirut łapie za strzelbę i próbuje uciec, ale zamiast tego strzela do swojego niedoszłego męża. W jej wiosce porywanie dziewcząt na żony jest jedną z najstarszych tradycji etiopskich. Władcza i nieustępliwa młoda prawniczka, Meaza Ashenafi, przybywa z miasta, by reprezentować Hirut. Twierdzi, że dziewczynka działała w obronie własnej. Odważnie stawia czoła zderzeniu władzy cywilnej z prawem zwyczajowym. Film oparty na faktach.


"Difret", fot. Haile-Addis Pictures


Reżyseria: Zeresenay Berhane Mehari
Zdjęcia: Monika Lenczewska
Produkcja: Haile-Addis Pictures
Dystrybucja w Polsce: Bomba Film



Hardkor Disko


We współczesnej metropolii Marcin, tajemniczy jeździec znikąd, wkracza w świat młodszej od siebie Oli: imprezowania, alkoholu, narkotyków itp. Poznawszy nowobogackich rodziców dziewczyny podejmuje działania budzące grozę. Ich motywacja stanowi intrygującą zagadkę tej niezależnej produkcji filmowej. Czy Marcin to bóg zemsty na świecie pozorów dotkniętym kryzysem prawdziwych wartości? Tylko współsprawca czy także ofiara duchowej próżni?


"Hardkor Disko", fot. głębokiOFF


Reżyseria: Krzysztof Skonieczny
Zdjęcia: Kacper Fertacz
Produkcja: głębokiOFF
Dystrybucja w Polsce: GUTEK Film Sp. z o.o.



It's Only Make Believe


Podczas zdawałoby się łatwego włamania Jenny mówi swojemu chłopakowi, że jest w ciąży. Ten natychmiast się jej oświadcza. Włamanie kończy się jednak strzelaniną… Po odsiedzeniu wyroku dziesięciu lat więzienia za morderstwo Jenny wraca do społeczeństwa. Chce zacząć spokojne życie i ponownie zaistnieć w roli matki, lecz wkrótce zaczynają ją prześladować duchy przeszłości. It’s Only Make Believe to – mimo kryminalnej intrygi – ciepła opowieść o miłości i tęsknocie.


"It's Only Make Believe", fot. Chezville


Tytuł oryginalny: Eventyrland
Reżyseria: Arild Østin Ommundsen
Zdjęcia: Arild Østin Ommundsen
Produkcja: Chezville



Life Atfter, The


Pewnego dnia w dziwny sposób znika matka Samuela i Rodriga. Zostawia im jedynie krótką wiadomość na stole: Muszę wyjść. Mama. Ta dziwna sytuacja wyrywa braci ze spokojnej codzienności i rzuca ich na pustynię w poszukiwaniu matki. Samuel i Rodrigo kierują się zapamiętanymi z dzieciństwa wskazówkami. Cała sytuacja tworzy między nimi spięcia, które negatywnie wpływają na ich stosunki. Film ukazuje zarówno przywiązanie obu braci, jak i rozpad ich wzajemnych relacji. To opowieść o odnajdywaniu korzeni i prawdziwego domu. A także o tym, jak dziedziczymy obyczaje i zachowania będące częścią spuścizny po rodzicach.


"The Life After",
fot. Centro de Capacitación Cinematográfica (CCC)


Tytuł oryginalny: La Vida Después
Reżyseria: David Pablos
Zdjęcia: José De- La-Torre
Produkcja: Centro de Capacitación Cinematográfica (CCC)



Ruin


Impresjonistyczna baśń o bólu i miłości. Opowieść o Phirunie i Sovannie, dwojgu młodych Kambodżanach. Zbliżywszy się do siebie na ulicach Phnom Pehn, Phirun i Sovanna stanowią dla siebie prawdziwe wsparcie, do czasu, gdy popełnione zostaje brutalne morderstwo w obronie własnej. Oboje muszą wtedy uciec z miasta i zaszyć się głęboko w dżungli. Ta podróż to także wyzwanie dla ich kruchej miłości. Stopniowo otwierają się przed sobą, budując tym samym głęboką więź, która balansuje na granicy miłości platonicznej i pożądania.


"Ruin", fot. FLOOD PROJECTS


Reżyseria: Michael Cody, Amiel Courtin-Wilson
Zdjęcia: Ari Wegner
Produkcja: FLOOD PROJECTS



Things People Do


Sprawy mają się gorzej dla Scanlina, niż on sam przyznaje. Stracił pracę w agencji ubezpieczeniowej, ponieważ niedostatecznie utrudniał klientom otrzymanie odszkodowań. Rodzina nie ma o niczym pojęcia. Bank doprowadza Scanlina do bankructwa, nie okazując zrozumienia, kiedy ten spóźnia się ze spłatą kredytu hipotecznego. Podobnie jak wielu Amerykanów Scanlin odczuwa ogromną presję finansową. Konieczność przetrwania kieruje go na drogę przestępstwa. Wkrótce Scanlin odkrywa, że światem rządzą podwójne standardy.


"Things People Do", fot. bravecove


Reżyseria: Saar Klein
Zdjęcia: Matthias Koenigswieser
Produkcja: bravecove



When Animals Dream


Marie to piękna i samotna szesnastolatka. Mieszka w odciętej od świata wiosce na niewielkiej wyspie na zachód od duńskiego wybrzeża. Matka Marie cierpi na nieznaną chorobę. Jest uzależniona od leków, nieobecna duchem i przykuta do wózka. Ojciec Marie, Thor, prowadzi niewielki sklep spożywczy i robi wszystko, by życie jego rodziny było jak najbardziej normalne. Pozornie wszystko wydaje się w porządku, ale Marie nie może pozbyć się wrażenia, że Thor wie coś więcej o chorobie matki.


"When Animals Dream",
fot. Alphaville Pictures Copenhagen ApS


Tytuł oryginalny: Når Dyrene Drømmer
Reżyseria: Jonas Alexander Arnby
Zdjęcia: Niels Thastum
Produkcja: Alphaville Pictures Copenhagen ApS
Dystrybucja w Polsce: Vivarto Sp. z o.o.




**********



KONKURS DEBIUTÓW REŻYSERSKICH



Coś musi się stać


Kiedy Sebastian poznaje Andreasa, wie, że są dla siebie stworzeni. Gdy kluczą sztokholmskimi uliczkami i ścieżkami zapomnianych parków, kradnąc po drodze piwo i tańcząc tango na dachu budynku, do głosu dochodzi pasja i namiętność. Podczas gdy Sebastian przekracza granice klasyfikacji płciowych, lekceważąc wszelkie konwencje i dając upust swojej androgeniczności, heteroseksualny Andreas nie jest w stanie zaakceptować swojego pociągu do innego mężczyzny. Intensywność obrazowania bliskości głównych postaci pozwoliła stworzyć film przekraczający konwenanse, a jednocześnie przesycony aurą romantyzmu.


"Coś musi się stać",
fot. Film i Väst, Garagefilm International AB


Tytuł oryginalny: Nånting måste gå sönde
Tytuł angielski: Something Must Break
Reżyseria: Ester Martin Bergsmark
Zdjęcia: Lisabi Fridell, Minka Jakerson
Produkcja: Film i Väst, Garagefilm International AB
Dystrybucja w Polsce: Tongariro Releasing



Disciple, The


Lato 1939 roku. Na odciętej od świata, skalistej wysepce na Bałtyku tamtejszy latarnik, pan Hasselbond, jest alfą i omegą dla zdesperowanej żony, pełnej niewinności młodej córki oraz nastoletniego syna, Gustafa, który kocha ojca, ale jednocześnie się go obawia. Pewnego dnia do tego zapomnianego przez Boga miejsca przybywa trzynastoletni Karl, który, ku niezadowoleniu Hasselbonda, został mu przydzielony do pomocy. Karl, wychowanek sierocińca, robi wszystko, by udowodnić swoją wartość. Zaprzyjaźnia się z Gustafem, ale wkrótce, kiedy Hasselbond zaczyna faworyzować Karla, między chłopcami rodzi się podszyta nienawiścią rywalizacja.


"The Disciple", fot. Långfilm Productions Ltd.


Tytuł oryginalny: Lärjungen
Reżyseria: Ulrika Bengts
Zdjęcia: Robert Nordström
Produkcja: Långfilm Productions Ltd.



Hardkor Disko


We współczesnej metropolii Marcin, tajemniczy jeździec znikąd, wkracza w świat młodszej od siebie Oli: imprezowania, alkoholu, narkotyków itp. Poznawszy nowobogackich rodziców dziewczyny podejmuje działania budzące grozę. Ich motywacja stanowi intrygującą zagadkę tej niezależnej produkcji filmowej. Czy Marcin to bóg zemsty na świecie pozorów dotkniętym kryzysem prawdziwych wartości? Tylko współsprawca czy także ofiara duchowej próżni?


"Hardkor Disko", fot. głębokiOFF


Reżyseria: Krzysztof Skonieczny
Zdjęcia: Kacper Fertacz
Produkcja: głębokiOFF
Dystrybucja w Polsce: GUTEK Film Sp. z o.o.



Między światami


Jesper służy w niemieckiej armii. Mimo iż jego brat zginął w Afganistanie, zgłasza się na nową misję w tym ogarniętym wojną rejonie. Jego jednostka otrzymuje zadanie ochrony odległej wioski przed talibami. Jednym z towarzyszy Jespera jest młody tłumacz Tarik, którego praca polega także na prowadzeniu mediacji między żołnierzami, a mieszkańcami wioski. Żadnej ze stron nie jest łatwo zaakceptować odmiennego stylu życia tej drugiej. Jesper musi zdobyć zaufanie zarówno mieszkańców wsi, jak i sprzymierzonych bojowników arbaki. Jest na skraju załamania nerwowego. Rozkazy dowództwa rodzą w nim coraz silniejszy sprzeciw moralny.


"Między światami",
fot. Independent Artists Filmproduktion


Tytuł oryginalny: Zwischen Welten
Tytuł angielski: Inbetween Worlds
Reżyseria: Feo Aladag
Zdjęcia: Judith Kaufmann
Produkcja: Independent Artists Filmproduktion
Dystrybucja w Polsce: Bomba Film



Połów bez sieci


Opowieść o piratach z Somalii widzianych oczyma ich samych. Ten film, nakręcony w Afryce Wschodniej z udziałem somalijskich naturszczyków, opowiada niesamowitą i niepokojącą historię bandytów z punktu widzenia samych Somalijczyków. Debiut fabularny Cuttera Hoderine’a to połączenie nakręconego z rozmachem filmu akcji z kameralnymi akcentami kina artystycznego. Połów bez sieci ukazuje ludzką twarz piratów z Somalii, którzy nie skupiają się jedynie na brutalnych walkach, lecz mają również dylematy moralne.


"Połów bez sieci", fot. Vice Films


Tytuł oryginalny: Fishing Without Nets
Reżyseria: Cutter Hodierne
Zdjęcia: Alex Disenhof
Produkcja: Vice Films



Of Horses and Men


Osadzona na wsi opowieść o człowieczeństwie u koni i cechach tych zwierząt u ludzi. Kiedy miłość i śmierć splatają się ze sobą, konsekwencje są poważne. Film przedstawia losy mieszkańców wsi widziane oczami koni. Kolbeinn kocha Solveig, a Solveig kocha Kolbeinna, ale ten jest również zakochany w swojej klaczy o imieniu Grána. Ta z kolei ma obsesję na punkcie pewnego ogiera – Brúnna. Jak skończy się ta historia, którą z nastaniem wiosny żyje cała wieś? Odpowiedź przyniesie dopiero jesień.


"Of Horses and Men",
fot. Leiknar Myndir, Icelandic Film Centre


Tytuł oryginalny: Hross i oss
Reżyseria: Benedikt Erlingsson
Zdjęcia: Bergsteinn Björgúlfsson
Produkcja: Leiknar Myndir, Icelandic Film Centre



Theeb


Beduińska opowieść o braterstwie i zdradzie, osadzona w 1916 r. w Wadi Rum. Theeb (po arabsku wilk) mieszka wraz ze swoim plemieniem Beduinów w zapomnianym zakątku Imperium Osmańskiego. Po śmierci ojca obowiązek wychowania Theeba spada na jego brata, Husseina, który wpaja Theebowi beduińskie tradycje, ale młody chłopak jest bardziej skory do figli. Hussein zgadza się doprowadzić dwóch przybyszów – oficera armii brytyjskiej i jego przewodnika – do studni na starym szlaku pielgrzymów do Mekki. Niespokojny o brata Theeb udaje się w ślad za Husseinem. Wyrusza w pełną niebezpieczeństw podróż przez Pustynię Arabską.


"Theeb", fot. Bayt Al Shawareb


Reżyseria: Naji Abu Nowar
Zdjęcia: Wolfgang Thaler
Produkcja: Bayt Al Shawareb



Viktoria


Boryana marzy o życiu na Zachodzie i w żadnym wypadku nie chce mieć dziecka w komunistycznej Bułgarii. Na przekór temu postanowieniu w 1979 r. na świat przychodzi jej córka, Victoria, która w tajemniczy sposób rodzi się bez pępka i zostaje ogłoszona bułgarskim Dzieckiem Dekady. Państwo otacza Victorię opieką do momentu, kiedy dziewczynka kończy dziewięć lat. Wówczas sława Victorii dobiega końca, a wraz z nią resztki komunizmu w Europie. Czy zmiany polityczne zbliżą do siebie Victorię i jej sceptycznie nastawioną matkę?


"Viktoria", fot. Viktoria Films


Reżyseria: Maya Vitkova
Zdjęcia: Krum Rodriguez
Produkcja: Viktoria Films



Violet


W opuszczonym centrum handlowym najlepszy przyjaciel Jessego, Jonas, zostaje zaatakowany nożem i umiera w wyniku odniesionych ran. Sparaliżowany strachem Jesse jest biernym świadkiem zabójstwa. Młodociani sprawcy uciekają. Nieznane są też ich motywy. To wydarzenie stanowi początek przerażającego okresu dla Jessego, który izoluje się od otoczenia. Osamotniony w bólu i poczuciu winy nie potrafi opisać swoich uczuć – ani rodzicom, ani innym członkom z bandy BMX. Otoczenie reaguje bezradnością lub obojętnością, gdyż wszyscy obwiniają Jessego o tchórzostwo. Na pięknym podmiejskim osiedlu zapada wielka cisza.


"Violet", fot. Minds Meet


Reżyseria: Bas Devos
Zdjęcia: Nicolas Karakatsanis
Produkcja: Minds Meet



Whiplash


Andrew Neiman, młody, ambitny perkusista jazzowy, pragnie za wszelką cenę dotrzeć na szczyt elitarnej sceny muzycznej Wschodniego Wybrzeża. Terence Fletcher, słynący zarówno z talentu dydaktycznego, jak i przerażających metod nauczania, prowadzi najlepszą grupę jazzową w szkole. Odkrywa zdolności Andrew i włącza go do swojego zespołu, na zawsze zmieniając życie młodzieńca. Dążenie perkusisty do doskonałości przeradza się w obsesję, gdy bezwzględny nauczyciel przesuwa granice jego umiejętności i zdrowego rozsądku.


"Whiplash",
fot. Bold Films, Right of Way Films, Blumhouse Productions


Reżyseria: Damien Chazelle
Zdjęcia: Sharone Meir
Produkcja: Bold Films, Right of Way Films, Blumhouse Productions
Dystrybucja w Polscer: United International Pictures Sp. z o.o. (UIP Polska)

 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b