EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

KASIA TARAS: PULSOWAĆ POEZJĄ

17/11/12

Kasia Taras
Alchemia. O sztuce operatorskiej.
Pulsować poezją

Zdjęcia Dariusza Kuca poznawałam w trzech odsłonach.

Po pierwsze - filmy. Pierwsze było Pożegnanie z Marią (1993), debiut reżyserski Filipa Zylbera. Dariusz Kuc był już wtedy uznanym autorem zdjęć, współpracował między innymi i z Andrzejem Barańskim (Kramarz - 1990), i z Andrzejem Domalikiem (Schodami w górę, schodami w dół - 1988), i z Waldemarem Krzystkiem (W zawieszeniu - 1986, Zwolnieni z życia - 1992) i z Piotrem Szulkinem (Femina - 1990), i z Andrzejem Wajdą (Pierścionek z orłem w koronie - 1992). Film Zylbera to bardzo udana adaptacja opowiadania Tadeusza Borowskiego, niemająca nic wspólnego z tym, co dzisiaj kojarzy nam się z adaptacjami lektur szkolnych. Zylber zrobił film ma motywach Borowskiego, literaturę przesączył przez wrażliwość filmowca, zaproponował bardzo osobiste odczytanie opowiadania, które wszyscy znamy. Można polemizować, czy ta interpretacja się podoba, czy nie, ilu widzów, zwłaszcza widzów tak szczególnego rodzaju jak odbiorcy adaptacji - tyle interpretacji, ale nie można nie ulec pięknu zdjęć. Tak, pięknu, choć chodzi o historię dziejącą się podczas okupacji, nie zapominajmy jednak, że jej bohaterami są bardzo młodzi ludzie, którzy, owszem, konspirują, pędzą bimber i biorą udział w tajnych kompletach, ale również kochają się i piszą wiersze. A że robią to z niezwykłą intensywnością. Nic dziwnego, dużo czasu nie mają: wiersz trzeba powiedzieć natychmiast, bo jutro może nie być komu; miłość chce się poznać w pełnym znaczeniu tego słowa i to jak najprędzej, bo jutro może nie być z kim. I właśnie owa intensywność jest tym, co różni film od opowiadania.

Dariusz Kuc
W utworze Borowskiego jej nie ma, bo obca mu była wszelka emocjonalność, wolał behawiorystyczny opis. Film Zylbera i Kuca jest nią przepełniony, bo artyści opowiadają o głodzie życia, który najbardziej odczuwalny jest wtedy, gdy śmierć jest bardziej prawdopodobna niż zdobycie świeżego chleba na śniadanie. Ich bohaterowie są młodzi, piękni i spragnieni życia. Rzadko zdarza się film, gdzie twarze aktorów coś znaczą, a nie tylko są. W filmie Zylbera oglądamy Marka Bukowskiego , Radosława i Cezarego Pazurów tak innych od tego, do czego przyzwyczaili nas swoimi późniejszymi kreacjami, Rafała Królikowskiego, Dorotę Chotecką, Agnieszkę Pilaszewską . (Później taką energią młodości będzie emanować dopiero Wszystko co kocham Borcucha.) Urodę bohaterów Borowskiego i Zylbera wydobywa właśnie sposób fotografowania - młode, świeże, nieskażone tym, co dokoła, twarze zderzono z fakturą ceglanego muru. Dużo w tym filmie murów, choć mało czerwonej cegły - czerwienią naznaczono Marię (Agnieszka Wagner ), z kolei żółć zarezerwowano dla Żydówki Sary (Katarzyna Jamróz ). I nic dziwnego, skoro jesteśmy w świecie tuż za murem getta. Ten mur rzuca cień i dlatego wszyscy bohaterowie mimo młodości i pragnień, wiedzą, jak wygląda i pachnie śmierć. Pożegnanie z Marią organizuje kontrapunkt, ale używany niezwykle subtelnie. Zderzenie faktury twarzy z fakturą muru to jeden jego przejaw, zestawienie żółtego i czerwonego ze stalową (trupią) niebieskością oraz to, że weselny korowód przypomina raczej dance macabre, a uczta weselna staje się ostatnią wieczerzą - kolejne, jednak najbardziej zapada w pamięć sposób, w jaki posłużono się światłem. W tym filmie światło przewrotnie i przekornie, ale służebnie wobec historii - co jak wiadomo cechuje d o b r e z d j ę c i a - nie daje życia, tylko demaskuje tych, którzy się ukrywają. Im bliżej finału - tym jest bardziej nieprzyjazne. Jednak jest Ktoś, kto to wszystko obserwuje, nie ingeruje, ale jest z tymi wszystkimi, którzy z taką determinacją chcą kochać i być kochanymi, by na chwilę przestać czuć trupy - jak to opisuje Sara. I czuć się trupem. O obecności tego Kogoś informują nas regularnie dawkowane ujęcia zrealizowane kamerą skierowaną w dół.

Kadr z filmu "Pożegnanie z Marią"
W pewnym momencie Tadeusz (Marek Bukowski ) mówi do Marii "Pulsujesz poezją jak drzewo sokiem". Wydaje mi się, że można to odnieść do zdjęć, jakie do adaptacji Borowskiego zrobił Dariusz Kuc.

Nie zdążyłam zapytać Go o to, na ile inspirował się w swojej pracy literaturą (być może jak John Seale, laureat Nagrody za Całokształt Twórczości podczas ostatniej edycji festiwalu Plus Camerimage, odpowiedziałby, że to, co najważniejsze, znajduje właśnie w pierwowzorze literackim), bo przecież nie można nie pamiętać, że Dariusz Kuc jest autorem zdjęć do adaptacji utworów literackich. I to najróżniejszego autoramentu. Do Mistrza i Małgorzaty (1988) Macieja Wojtyszki , z porażającą Anną Dymną jako Małgorzatą i genialnym Gustawem Holoubkiem - Wolandem. Aż trudno uwierzyć, że był to telewizyjny serial, czyli produkt przeznaczony dla najszerszej publiczności. I do Horroru w Wesołych Bagniskach (1995) Andrzeja Barańskiego, impresji na temat zapomnianej, choć bardzo dobrej, powieści Choromańskiego "Skandal w Wesołych Bagniskach". I do Schodami w górę, schodami w dół Andrzeja Domalika, jednego z filmów zainspirowanych biografią, choć może bardziej legendą biograficzną, Witkacego, zwłaszcza jego relacją z Michałem Choromańskim, którego musztrował jak sztubaka, ale nic dziwnego, skoro zakopiańskie damy określały autora powieści "Schodami w górę, schodami w dół" jako "bezczelnego Rosjanina". W każdym razie, Dariusz Kuc, jak mało kto potrafił "unaocznić" taniec na wulkanie, jakiemu oddawali się zarażeni "zakopianiną" letnicy, bo jedynym rozsądnym w tym towarzystwie był Malarz (Jan Nowicki), świadomy, że to, co widzi to - jak mówi - "pogrzeb pewnej epoki, ona umarła i nie będzie żadnego zmartwychwstania", a w którego rysach możemy odnaleźć podobieństwo do S.I. Witkiewicza. Wyżej poruszyłam zagadnienie, na ile autora zdjęć może inspirować literacki pierwowzór, w wypadku Schodami w górę, schodami w dół trudno nie dostrzec, że Kuca inspirowały również prace plastyczne Witkacego.

Kadr z filmu "Schodami w górę, schodami w dół"
Dariusz Kuc jest również autorem zdjęć do opowieści o miłości niemożliwej do spełnienia, choć spełnionej. Chodzi mi o W zawieszeniu (1986) Waldemara Krzystka, melodramat rozpisany na troje. On (Jerzy Radziwiłowicz ) to ukrywający się u Niej (Krystyna Janda ) akowiec, ten trzeci (Andrzej Łapicki ) wie o tym wszystkim, ale chroni ich, bo ją kocha. Ilekroć powtarzam sobie ten film, nie mogę oprzeć się pokusie, by nie nazwać Dariusza Kuca mistrzem fotografowania historii na dwie twarze i jedno wnętrze. Coś z tymi twarzami jest na rzeczy, skoro Maciej Wernio w tekście Darek Kuc. Wspomnienie ("Film PRO" 3/2012) przywołuje wypowiedź Krystyny Jandy o tym, że twarz aktora była dla Dariusza Kuca najważniejsza.

Dariusz Kuc współtworzył również spektakle dla Teatru Telewizji. Najlepiej pamiętam Heddę Gabler (1993), debiut reżyserski w Teatrze Telewizji Krystyny Jandy, fenomen Ibsena czuło się mimo ekranu. Potem, między innymi, był brawurowy, dlatego, że doskonale obsadzony i z wielkim temperamentem i energią sfilmowany, Cyd (1995, reż. K. Janda); tak rzadko obecny na polskich scenach Edward II Marlowe'a (2002) Macieja Prusa zrealizowany w klimatycznych podziemiach kościoła kamedułów na warszawskich Bielanach; wreszcie Błądzenie (2007) Jarockiego na podstawie Gombrowicza.

Kadr z filmu "W zawieszeniu"
Dariusz Kuc był też autorem wielu reklam. Reklama może być sztuką i w wielu wypadkach jest. Jednak nie dla wszystkich i nie od zawsze było to oczywistością. Dariusz Kuc był jednym z pierwszych, którzy tę sferę działań traktowali niezmiernie poważnie.

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b