EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

CAMERIMAGE PRZEDSTAWIA: KINO POWELLA I PRESSBURGERA

03/10/14

Z wielką przyjemnością ogłaszamy, że w trakcie 22. edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE odbędzie się retrospektywa filmów Michaela Powella i Emerica Pressburgera, słynnego duetu filmowców, których dokonania niezmiennie inspirują wielkich artystów światowego kina. W wydarzeniu tym będą uczestniczyć także goście specjalni: żona Michaela Powella i trzykrotna laureatka Oscara Thelma Schoonmaker, a także dwóch znawców twórczości Powella i Pressburgera, Erich Sargeant oraz Ian Christie.

Zapraszamy do przeczytania artykułu Iana Christie o kinie Powella i Pressburgera, a także do zapoznania się z listą filmów, które zostaną wyświetlone w trakcie Camerimage.

*****


"Czterdzieści lat temu filmy Michaela Powella były nieznane, praktycznie niedostępne w pierwotnej formie, zepchnięte na margines w erze tzw. nowego Hollywood reprezentowanego przez Spielberga, Coppolę i Scorsese. Lecz na początku lat 80. XX miała miejsce wielka rewolucja w gustach widzów. Zaczęli oni odkrywać twórczość The Archers – wspólnego projektu Powella i Pressburgera z lat 1942-56 – a część nowych elit Hollywood zaczęła nazywać się oddanymi fanami dwójki filmowców. Zaczęto odnawiać pocięte, wypłowiałe taśmy z filmami The Archers, wyznaczając nowe standardy w dziedzinie rekonstrukcji, czego zwieńczeniem była tegoroczna prezentacja z maestrią odtworzonych Opowieści Hoffmana na festiwalu w Wenecji.


Emeric Pressburger i Michael Powell


Czemu filmy te zawdzięczają swoje drugie, niezwykłe życie? Wszystko zaczęło się od niecodziennej współpracy zdystansowanego wobec świata Anglika i węgierskiego uchodźcy, który kochał Anglię i rozumiał jej mieszkańców lepiej niż oni sami. Spotkanie tej dwójki nie było przypadkowe, jako że doprowadził do niego w 1938 roku inny Węgier, Aleksander Korda, który wyznaczył sobie misję naniesienia Wielkiej Brytanii na mapę światowej kinematografii. Nie było to zbyt zaskakujące, ponieważ twórcy ci swoją znajomość – zawartą w 1938 roku – zawdzięczają innemu Węgrowi, Alexandrowi Kordzie, który chciał, by Brytania stała się częścią światowej kinematografii. Owocem ich współpracy był niezwykły thriller Szpieg w czerni, w którym w główną rolę wcielił się wybitny niemiecki aktor, Conrad Veidt. Film świetnie oddawał atmosferę panującą w Europie u progu konfliktu, który miał się przerodzić w drugą wojnę światową.

Powell już wcześniej dowiódł swoich ambicji, gdy w 1936 roku poprowadził ekspedycję filmową na szkocką wyspę Foula, by nakręcić tam film. Efektem tych prac był obraz The Edge of the World, film w którym możemy odnaleźć motywy romantyczne, tak charakterystyczne dla jego współpracy z Pressburgerem. Jednak to nie praca zawodowa, lecz wojna przywiodła Pressburgera do Wielkiej Brytanii (porzucił karierę w Niemczech, gdy do władzy doszli naziści) i dostarczyła dwójce filmowców wyzwań, których potrzebowali. Filmy takie jak Jeden z naszych samolotów zaginął, Życie i śmierć pułkownika Blimpa czy A Canterbury Tale czerpały z doświadczeń czasu wojny – stąd obrazy katapultujących się pilotów bombowców, organizacji obrony terytorialnej i sojuszniczych wojsk stacjonujących poza granicami kraju – by następnie przekształcić je w pogłębioną refleksję na temat wartości poddawanych próbie podczas wojny z nazizmem czy istoty „bycia Brytyjczykiem” w tych trudnych czasach. Powell i Pressburger często operowali paradoksem, ogrywali szablonowe postacie – np. szacownego pułkownika Blimpa, dobrze znanego w tamtym okresie – po to, by wyjść poza nie, a niezbędnym twórczym impulsem była dla nich propaganda.


Kadr z filmu "Opowieści Hoffmana"

 


Kadr z filmu "Życie i śmierć pułkownika Blimpa"


The Archers chlubili się swoim wizjonerstwem i próbowali prognozować, czym widzowie będą się interesować w kolejnym roku. Ich dwa ostatnie filmy osadzone w realiach wojny, Wiem, dokąd zmierzam i Sprawa życia i śmierci, mówiły o wyzwaniach czasu pokoju. W pierwszym z nich młoda kobieta o nowoczesnym podejściu do życia uczy się wobec niego pokory, spotykając się z tradycją na jednej z wysp Hebrydów; w drugim angielski pilot i amerykańska żołnierka są bohaterami alegorii z elementami nadprzyrodzonymi traktującej o historycznych relacjach pomiędzy ich ojczyznami, której akcja rozgrywa się na sali operacyjnej i w... niebie.

Podczas wojny brytyjskie kino wzniosło się na nowy poziom, lecz czasy powojenne cechowała miałkość. The Archers podchwycili neoromantycznego ducha artystów z innych dziedzin i stworzyli serię widowiskowych melodramatów: Czarny narcyz, przepełniony emocjami obraz rozgrywający się w himalajskim klasztorze dla kobiet, uznany przez Hollywood za arcydzieło technologii Technicolor; a także Czerwone trzewiki, które wychodziły poza schemat romansu muzycznego, by ukazać świat tańca, zarówno od środka, jak i od zewnątrz. Wpływ tego filmu dla kinematografii jest znaczący, pomimo faktu, iż wprowadzał on krytyków szukających trzeźwego realizmu w konsternację.


Kadr z filmu "Czerwone trzewiki"

 


Kadr z filmu "Czarny narcyz"


Śmiałość i doskonałość warsztatowa tych filmów zdumiewają do dziś i są żywym świadectwem tego, jak Powell i Pressburger potrafili radzić sobie z problemami końca lat 40. XX wieku. The Small Back Room ogląda się obecnie niczym brytyjski film noir, który wyprzedził swoją epokę. Opowieści Hoffmana, poszerzające koncepcję fantastycznego świata Czerwonych trzewików, postrzegano jako niezgodne z duchem powojennej modernizacji – mimo iż film ten zafascynował młodego Martina Scorsese, który obejrzał go w amerykańskiej telewizji. Duet The Archers zakończył współpracę w połowie lat 50., gdyż drogi artystyczne Powella i Pressburgera – tworzących w świecie filmowym coraz mocniej odbiegającym od ich systemu wartości – zaczęły się rozchodzić.

Później powstał Podglądacz – wyreżyserowany z wielką swadą przez Powella – do którego scenariusz napisał były szpieg. Film ten jest satyrą na brytyjski przemysł filmowy i swoistym testamentem Powella. Mimo iż krytycy nie zostawili na nim suchej nitki, Podglądacz stał się dziełem kultowym wśród młodych entuzjastów kina z Francji, Brytanii i Ameryki, inspirując niektórych, np. Scorsese czy niżej podpisanego, do zgłębienia, co kryło się za tą śmiałą filmową prowokacją. The Archers pozostają żywą tkanką współczesnego kina, a kolejne pokolenia widzów odkrywają magię ich twórczości".

Wprowadzenie do kina Powella i Pressburgera:
Ian Christie
Redaktor książki Powell, Pressburger and Others (1979), autor Arrows of Desire: the Films of Powell and Pressburger, ze wstępem Martina Scorsese (1985/1994)


Lista filmów, które zostaną wyświetlone:

  • The Edge Of The World; 1937; zdj. Monty Berman, Skeets Kelly, Ernest Palmer
  • Jeden z naszych samolotów zaginął; 1942; zdj. Ronald Neame
  • Życie i śmierć pułkownika Blimpa; 1943; zdj. Georges Périnal
  • A Canterbury Tale; 1944; zdj. Erwin Hillier
  • Wiem, dokąd zmierzam; 1945; zdj. Erwin Hillier
  • Sprawa życia i śmierci; 1946; zdj. Jack Cardiff
  • Czarny narcyz; 1947; zdj. Jack Cardiff
  • Czerwone trzewiki; 1948; zdj. Jack Cardiff
  • The Small Back Room; 1949; zdj. Christopher Challis
  • Opowieści Hoffmanna; 1951; zdj. Christopher Challis
  • Podglądacz; 1960; zdj. Otto Heller

 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b