DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024
WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE
11/11/19
Zapraszamy na seminarium firmy Canon w trakcie 27. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego EnergaCAMERIMAGE. Odwiedźcie też ich stoisko na EnergaCAMERIMAGE Market w CKK Jordanki!

ŚRODA, 13 LISTOPADA
 
18:00-19:30
Sala Seminaryjna (CKK Jordanki)
 
 
Seminarium firmy Canon poświęcone nowym obiektywom pełnoklatkowym Sumire PL Prime
Możliwości obiektywów Sumire zostaną zaprezentowane przez troje operatorów filmowych, którzy korzystali z nich w różnych lokalizacjach. Pokazowi będzie towarzyszyć komentarz dotyczący pracy z obiektywami, postprodukcji oraz jakości nagrywanego materiału.
Uczestnicy będą mieli okazję wypróbować najnowsze obiektywy pełnoklatkowe Canon Sumire Prime w połączeniu z kamerami Canon C700FF i C500 Mk II, by na własne oczy zobaczyć artystyczne efekty, piękne odwzorowanie odcieni skóry oraz gładkie bokeh.
Seminarium poprowadzi Paul Atkinson, European Product Specialist, Professional Video Division, Canon Europe.
Goście specjalni
Hans von Sonntag reżyserował film Love Us w bezlitosnym słońcu Teneryfy. Korzystając z serii obiektywów Canon Sumire Prime, stworzył obraz o klasycznym kinowym charakterze.
- Mam wrażenie, że te obiektywy to nowoczesna wariacja na temat najlepszych modeli z dawnych lat - mówi filmowiec. - Cechuje je doskonała ostrość, ale jednocześnie efekt, jaki dają, jest nieco „retro”, a to połączenie poszukiwane przez wielu operatorów.
Tania Freimuth testowała obiektywy Sumire Prime, mierząc się z nie lada wyzwaniem: pracowała nad nocnymi zdjęciami do filmu krótkometrażowego w słabo oświetlonej restauracji.
W nowych obiektywach odnalazła to, czego potrzebowała: - Dają bardzo miękki efekt, który każdemu kojarzy się z klasycznym obrazem filmowym. Przypominają pod tym względem dawne obiektywy.
Trzeba jednak pamiętać, że zostały zaprojektowane do użytku z kamerami cyfrowymi i posiadają szereg cech przydatnych w nowoczesnej kinematografii.
Freek Zonderland wysoko ustawił sobie poprzeczkę: musiał kręcić wiele scen w słabo oświetlonych miejscach przy szeroko otwartej przysłonie, a zamiast profesjonalnych aktorów wybrał naturszczyków.
- Nie szukam w tym momencie obiektywu idealnego, ale muszę przyznać, że seria Sumire Prime wydała mi się bardzo interesująca - mówi Zonderland. - Obraz jest dość miękki, ale kiedy zależy nam na ostrości, możemy na nią liczyć. Cała reszta kadru rozpływa się wówczas w miękkim rozmyciu, ale możemy z łatwością przywrócić kontrast i ostrość, zamykając przysłonę. Przy maksymalnym otwarciu zdjęcia również zachowują ostrość, ale krawędzie wydają się nieco wygładzone.
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024
WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE