EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

CZŁOWIEK, KTÓRY CHCIAŁ BYĆ KRÓLEM

17/11/14

Alan Rickman ma głęboki głos. Tak głęboki, że kiedy się zirytuje od razu zaczyna się myśleć o tak nieprzyjemnych rzeczach jak odziani na czarno czarodzieje i niemieccy terroryści wypadający z okien, a teraz zdecydowanie na takiego wygląda. „Co to w ogóle za pytanie?” - pyta po usłyszeniu zaskakująco niestosownego spostrzeżenia na temat Kate Winslet i jej piersi. „To seksistowska uwaga obrażająca inteligencję Kate, która na potrzebę roli robi wszystko, by przydać jej aktualności i autentyzmu.” Wydawało się, że ludzie zdają już sobie sprawę z tego, żeby nie zadzierać z Alanem Rickmanem. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że nie odwoła Gwiazdki.

Alan Rickman może i zawdzięcza sławę niezapomnianym rolom takich czarnych charakterów jak Severus Snape, Hans Gruber czy Szeryf z Nottingham, ale nie zmienia to faktu, że jednocześnie pozostaje jednym z najbardziej wszechstronnych współczesnych aktorów, przekonującym także jako robot cierpiący na depresję, Pan Gąsienica czy nawet... Ronald Reagan. Nic dziwnego, że podążając śladami Ralpha Fiennesa, Gary'ego Oldmana i wielu innych wspaniałych artystów w tym roku został nagrodzony na festiwalu Camerimage nagrodą im. Krzysztofa Kieślowskiego.

Co ciekawe, brytyjski aktor przyjechał do Bydgoszczy także jako reżyser – podczas 22. edycji Festiwalu zaprezentował swój drugi film, dramat kostiumowy A Little Chaos, którego premiera odbyła się niedawno w Toronto i który zrobił całe 17 lat po premierze Zimowego gościa, swojego debiutu po drugiej stronie kamery. „Mam nadzieję, że ten film stanowi zupełne przeciwieństwo takiego zimnego, mokrego listopadowego popołudnia, jakie mamy dzisiaj” - powiedział przed seansem. Według reżysera, A Little Chaos to niezgodna z prawdą historyczną, zupełnie niewiarygodna opowieść o królu Ludwiku XIV (Rickman we własnej osobie), który powierza prestiżowe zadanie zaprojektowania jednego z głównych ogrodów w Wersalu... kobiecie, mało znanej architektce krajobrazu (Kate Winslet).

Kadr z filmu "A Little Chaos"


Po filmie Rickman spotkał się z publicznością, która wyjątkowo dopisała. „Od dawna zastanawialiśmy się nad tym, co zrobić, by wreszcie zapełnić tę salę” - zauważył wyraźnie rozbawiony tłumacz. „Teraz już wiemy”. Rickman udowodnił, że ma do siebie spory dystans – oprócz chwilowego wyprowadzenia z równowagi spowodowanego mało wyrafinowanym atakiem na swoją aktorkę, przez ponad godzinę cierpliwie odpowiadał na pytania. A tych było sporo; jedna osoba chciała wysłać mu napisany przez siebie scenariusz, druga - uścisnąć mu dłoń, a wszyscy  pragnęli dowiedzieć się, jak trudny okazał się powrót do reżyserii, a zwłaszcza reżyserowanie samego siebie. „No cóż, to zupełnie niewykonalne. Nikomu bym tego nie polecał” - zauważył aktor z udawaną powagą. „Nigdy bym tego nie zrobił, gdyby nie mój producent, który uzmysłowił mi, że stanowi to finansową konieczność. Na szczęście, gdy gra się Ludwika XIV nie trzeba się za często przemieszczać – wszyscy przychodzą do ciebie.”

Brytyjski aktor wyznał, że tym, co skłoniło go do realizacji projektu była możliwość zgłębienia polityki płci w społeczeństwie, w którym kobiety oprócz pełnienia funkcji dekoracyjnej nie miały zbyt wielu możliwości. Realizacja filmu nie należała do najłatwiejszych: „Każdy reżyser pewnie powie wam to samo – tak naprawdę zawsze chodzi o pokonywanie przeszkód. Żadne ujęcie nie mogło przekraczać 20 sekund – po tym czasie zawsze nadlatywał jakiś samolot. To jeden z typowych problemów towarzyszących zdjęciom w Wielkiej Brytanii – zawsze jest się w pobliżu jakiejś drogi lotu lub autostrady. Ale jeśli współpracownicy sobie ufają, potrafią się skoncentrować i dzięki temu jest się jakoś w stanie iść dalej. W reżyserii jedną z najwspanialszych rzeczy jest to, że otacza cię zespół wspaniałych ludzi, na których możesz polegać. Jako aktor czasami czujesz się strasznie samotny.” W roli zadziornej Sabine du Barry Rickman od początku chciał obsadzić Kate Winslet, którą poznał na planie jej pierwszego ważnego filmu, Rozważnej i romantycznej, gdy miała zaledwie 19 lat. Nie wahał się czekać, aż będzie mogła zagrać w jego filmie. Zdania nie zmienił nawet wtedy, gdy po 2 tygodniach zdjęć obwieściła mu, że... jest w ciąży. „Co mogę powiedzieć – dzięki Bogu za gorsety. Było to trochę przerażające, bo wiedziałem, że w pewnym momencie trzeba będzie ją wrzucić do wody o pierwszej nad ranem, ale Kate po prostu powiedziała: „Łatwo znoszę ciąże, nie ma problemu.”

Kadry z filmów "Szklana pułapka",

"Robin Hood: Książę złodziei" oraz "Michael Collins"



Rickman wyraził także swoją wdzięczność dla autorki zdjęć Ellen Kuras, którą poznał w Nowym Jorku właśnie dzięki sugestii Winslet. Po krótkiej rozmowie z miejsca zaoferował jej pracę. „Żałuję, że jej tu nie ma, bo wtedy moglibyście zrozumieć, dlaczego mogłem się na niej oprzeć – jest kapitanem okrętu. Jest też bardzo elastyczna – większa część tego filmu nie ma nic wspólnego z jej stylem. Myślę, że Ellen najlepiej czuje się z kamerą na ramieniu, jak w Zakochanym bez pamięci. Ten film wymagał od niej dużo większego opanowania.”

Podczas spotkania Rickman wielokrotnie podkreślał, że stara się nie szufladkować ról, które wybiera. Dla niego grane postaci to przede wszystkim ludzie, a ludzie są, no cóż, omylni. „Myślę, że wszystkie moje postaci były dość zabawne – jeśli jest się człowiekiem, od razu jest się potencjalnie prześmiesznym” - wyznał aktor. „Myślę, że tak naprawdę w każdej roli można znaleźć humor. Kiedy grałem Hamleta ludzie pękali ze śmiechu – to da się zrobić.” Przyznał, że największe aktorskie wyzwanie stanowi dla niego granie ludzi, który naprawdę istnieli. „Jeśli grasz Ludwika XIV, Ronalda Reagana albo Eamona de Valerę połowa ludzi nienawidzi ich lub kocha jeszcze zanim obejrzy film. Stąpasz więc po bardzo cienkiej linie. Musisz pozbyć się jakichkolwiek sądów i zaczynasz czuć wobec tych postaci pewną opiekuńczość. Kiedy mieliśmy próby do Michaela CollinsaNeil Jordan zapytał mnie, czy de Valera już zaczął budzić we mnie nienawiść. Te słowa sprawiły, że w imieniu tego bohatera od razu uzbroiłem się w rękawice bokserskie.”

Gdy pod koniec spotkania zapytano go o rady dla młodych filmowców, brytyjski aktor nie powiedział zbyt dużo. Tym niemniej najwyraźniej udało mu się poruszyć właściwą strunę. „Patrzę na was wszystkich i zdaję sobie sprawę, że upłynęło naprawdę dużo czasu, od kiedy ostatnio siedziałem po tamtej stronie. Czas tak szybko płynie, po prostu starajcie się go cenić i szanować. Nie bójcie się tego, co macie do zaoferowania i bądźcie wszystkiego ciekawi. Żyjecie w czasach,  w których wszyscy mają wiecznie pochylone głowy nad iPhonami, iPadami i komputerami. Zasmuca mnie to, że młodzi ludzie zapominają o tym, żeby choć na chwilę podnieść oczy. Jednym bogactwem, jakim się tak naprawdę dysponuje jest wyobraźnia a ona nie rodzi się z niczego. Podnieście więc oczy.” Gdy ktoś ma taki głos, może jednak lepiej je zamknąć. Przynajmniej na chwilę.

Marta Bałaga

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b