EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

JENNY BEAVAN Z NAGRODĄ EnergaCAMERIMAGE DLA KOSTIUMOGRAFKI ZE SZCZEGÓLNĄ WRAŻLIWOŚCIĄ WIZUALNĄ.

06/11/23

Jenny Beavan, jedna z najbardziej utytułowanych brytyjskich kostiumografek, odwiedzi w listopadzie Toruń. Podczas 31. edycji EnergaCAMERIMAGE odbierze Nagrodę Specjalną za swoje niezwykłe osiągnięcia zawodowe w dziedzinie projektowania kostiumów filmowych.

Jenny Beavan urodziła się w Londynie, w muzycznej rodzinie skrzypaczki i wiolonczelisty. Sama jednak wybrała dla siebie studia scenograficzne w londyńskiej Central School of Art and Design. Ucząc się projektowania teatralnego pod okiem między innymi Ralpha Koltaia, początkowo nie wiązała swojej przyszłej pracy zawodowej z kinem i szeroko pojęta modą. Odkąd zakochała się w Wieczorze Trzech Króli – sztuce, na którą w wieku 10 lat zabrał ją dziadek – wiedziała, że chce być częścią przede wszystkim teatralnego świata.

Jej zawodowa przygoda z kinem rozpoczęła się zaraz po zakończeniu edukacji, gdy odnowiła kontakt z przyjacielem z dzieciństwa, Nickiem Youngiem. Ten, pracując wówczas dla Merchant Ivory Productions, organizował właśnie w Indiach plan filmowy produkcji telewizyjnej Jamesa Ivory’ego Wielka wrzawa wokół kolekcji Georgiego i Bonnie (1978) i poszukiwał kostiumografa, który pomoże w skompletowaniu garderoby dla Peggy Ashcroft. To właśnie w egzotycznym otoczeniu barwnych Indii Beavan pokochała kino i zainteresowała się projektowaniem kostiumów filmowych. W ten sposób rozpoczęła się także jej owocna współpraca z legendarnym reżyserem, przynosząc jej rozpoznawalność oraz uznanie w branży.


Jenny Beavan

Obok wspomnianej wyżej produkcji telewizyjnej odpowiadała za kostiumy w Jane Austen na Manhattanie (1980). Następnie w duecie z Johnem Brightem pracowała nad oprawą kostiumową tak znanych i cenionych filmów Jamesa Ivory’ego, jak Bostończycy (1984), Pokój z widokiem (1985), Maurycy (1987), Powrót do Howards End (1992), Okruchy dnia (1993) oraz Jefferson w Paryżu (1995). Za niemalże wszystkie Jenny Beavan została doceniona oscarową nominacją, zdobywając pierwszą w dorobku Nagrodę Akademii® za Pokój z widokiem.

W tej kongenialnej ekranizacji powieści E.M. Forstera, opowiadającej historię młodej, angielskiej arystokratki uwięzionej w pułapce konwenansu, kostiumy i scenografia subtelnie podążają za niespiesznym tempem filmu, znakomicie oddając klimat zarówno portretowanej tu Florencji i angielskiej prowincji, jak i społeczeństwa epoki edwardiańskiej. Jednocześnie wprowadzają widza w nostalgiczną atmosferę tradycyjnego romansu kostiumowego, złotymi zgłoskami wpisując dzieło Ivory’ego w nurt brytyjskich heritage films.

W kolejnych latach Jenny Beavan współpracowała także z tak wybitnymi twórcami, jak Ang Lee (Rozważna i romantyczna, 1995), Adrian Lyne (Lolita, 1997), Robert Altman (Gosford Park, 2001), Andy Tennant (Anna i król, 1999), Oliver Stone (Aleksander, 2004), Lasse Hallström (Casanova, 2005), Brian De Palma (Czarna Dalia, 2006), Guy Ritchie (Sherlock Holmes, 2009 oraz Sherlock Holmes: Gra cieni, 2011) czy Tom Hooper (Jak zostać królem, 2010).

Jenny Beavan na planie

Szybko zyskując w branży miano specjalistki od kostiumów historycznych, nie bała się jednak zerwać ze schematem, przyjmując angaż w rewolucyjnym Mad Max: Na drodze gniewu Georga Millera z 2015 roku. Ta filmowa ilustracja postapokaliptycznego świata pozwoliła jej zmienić artystyczny kierunek, za co odwdzięczyła się zapierającą dech w piersiach oprawą kostiumową, która znakomicie dopełniła wizję reżysera i sprawiła, że obraz ten ogląda się z takim przejęciem. Pełen gniewu film drogi w zawrotnym tempie wprowadza nas w mroczny świat bohaterów przeciwstawiających się jedynemu znanemu im porządkowi świata. To, w co są ubrani tylko pozornie zdaje się nie mieć tu większego znaczenia. Przygotowana przez Jenny Beavan garderoba w pełni oddaje buntowniczy charakter produkcji i uwiarygadnia opowiadaną historię. Co ciekawe, drugiego w karierze Oscara® za ten właśnie film Beavan odbierała w dżinsach i motocyklowej kurtce ozdobionej kryształową czaszką, pokazując jak niepokorną jest duszą, jak mało przejmują ją branżowe konwenanse i jak właściwą decyzją było zaproszenie jej na plan zdjęciowy tego kultowego już obrazu.

Jenny Beavan na planie "Cruelli"

Strzałem w dziesiątkę zarówno dla producentów, jak i samej Beavan okazała się także wysokobudżetowa produkcja Disneya z 2021 roku, Cruella, opowiadająca historię młodości Cruelli de Mon. Jenny Beavan otrzymała tu zadanie stworzenia mody z lat 70., ale z wyraźnie współczesnymi nutami, z którego wywiązała się śpiewająco. W jej projektach widać z jednej strony inspiracje punkowym stylem Vivienne Westwood czy Jeana Paula Gaultiera, z drugiej wymowną ilustrację panujących wówczas nierówności społecznych. Tytułowa bohaterka filmu jest aspirującą projektantką mody, więc jej garderoba od samego początku musiała robić wrażenie. Odgrywająca główną rolę Emma Stone pojawiła się w nim w niemal 50 niezwykłych kreacjach, które zachwyciły publiczność na całym świecie i finalnie przyniosły Jenny Beavan trzeciego w karierze Oscara®.

Jenny Beavan na planie "Krzysiu, gdzie jesteś?"

Jenny Beavan to artystka nietuzinkowa, która nie boi się eksperymentować z najróżniejszymi gatunkami filmowymi i nie pozwala zaszufladkować. Od historycznej precyzji w Pokoju z widokiem (1985) czy Gosford Park (2001), przez baśniowe kreacje Dziadka do orzechów i czterech królestw (2018) czy Krzysiu, gdzie jesteś? (2018), po futuryzm Life (2017) czy świata Mad Maxa (2015), świetnie czuje się w każdym zadaniu, precyzyjnie oddając ducha filmu, ale równocześnie zachowując charakterystyczny rys jej niepokornego stylu. W trwającej ponad 40 lat karierze zawodowej pracowała przy kilkudziesięciu najróżniejszych produkcjach teatralnych, programach telewizyjnych, filmach reklamowych a przede wszystkich kinowych obrazach fabularnych, za które była wielokrotnie doceniania zarówno przez widzów, jak i branżę. Do Brytyjskiej Nagrody Filmowej BAFTA została nominowana dziesięciokrotnie, zdobywając cztery statuetki. Dwunastoma nominacjami wyróżniła ją z kolei Amerykańska Akademia Filmowa, nagradzając ostatecznie trzema Oscarami®. Pięć razy walczyła także o nagrodę Emmy i może pochwalić się dwoma zwycięstwami. W 2017 roku Jenny Beavan otrzymała również Order Imperium Brytyjskiego w uznaniu jej artystycznych zasług dla kina i teatru.

Jenny Beavan przy pracy

Nie jest to oczywiście ostatnie słowo Jenny Beavan. Na etapie postprodukcji znajdują się jej kolejne projekty, z wyczekiwaną Furiosą na czele, której premiera jest planowana na 2024 rok. O tym, czym Jenny Beavan kieruje się w swojej pracy kostiumografa, z których produkcji jest najbardziej dumna i o jakich projektach jeszcze marzy, będziecie mieli okazję przekonać się już wkrótce, podczas 31. EnergaCAMERIMAGE w Toruniu, kiedy odbierze Nagrodę dla Kostiumografki ze Szczególną Wrażliwością Wizualną i spotka z festiwalową publicznością.

 

autor tekstu: Magdalena Sobolewska
© EnergaCAMERIMAGE

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b