EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

KASIA TARAS: PRZETRWAŁY FILMY…

07/11/12

Kasia Taras
Alchemia. O sztuce operatorskiej.
Przetrwały filmy...

Dwudziesta edycja nawet nie tyle prowokuje wspomnienia, ile je wymusza. O pokoleniu operatorów już było. Ale o filmach było zdecydowanie za mało, a przecież festiwal to przede wszystkim filmy. No i publiczność, ale o sobie pisać raczej nie wypada, choć byłoby o czym. O tym, jak się integrowaliśmy, kłóciliśmy, podważaliśmy swoje kompetencje i atakowaliśmy wrażliwość. Nigdy mnie bardziej nie spostponowano niż za brak zachwytu dla filmu, nad którego sekwencją otwierającą rozpływają się niemal wszyscy znani mi operatorzy. Ja nie, no ale ja nie jestem operatorem. Poniższy wybór jak zwykle ma charakter skrajnie osobisty, ale bycie festiwalowym weteranem daje mi takie prawo. Nie będzie o wszystkich filmach, ani nawet o wszystkich nagrodzonych, tylko o tych, z którymi kojarzę festiwal doceniający tych, którzy dają filmom ciało i krew, o tytułach, które potrafię wymienić obudzona w środku nocy i to po wejściu na Świnicę. Każdy ma swój Camerimage, albo Plus Camerimage, którego wartość polega również na tym, że obok tego, co nam proponował, nigdy nie można było przejść obojętnie.

Z pytaniem, z jakimi filmami kojarzy się Camerimage, a potem Plus Camerimage, wiąże się również kwestia, czy coś się w sztuce operatorskiej przez te "kilka" edycji i w ciągu tych "kilku" lat zmieniło? Może jakaś technologia weszła na salony? A może jurorzy wskazali na coś, czego bez ich uwagi byśmy nie dostrzegli? A może jakieś filmy pamiętamy bez jurorskiej sugestii, a nawet wyraźnie jej wbrew?

Złotą Żabą pierwszego festiwalu sztuki operatorskiej zdobył Stuart Dryburgh za zdjęcia do FortepianuJane Campion. To dopiero była lekcja doskonałego kina! Mało słów i ze względu na odmienność głównej bohaterki, i dlatego, że dobre kino nie potrzebuje gadania. Jane Campion, Stuart Dryburgh, Holly Hunter i Harvey Keitel okazali się też mistrzami w kreowaniu nastroju nienachalnego, ale przekonującego, erotyzmu. Potwierdzili, że najważniejszym organem widza jest w y o b r a ź n i a, i że umiejętnie skadrowana dziura w pończosze, po której ktoś wodzi palcem, robi większe wrażenie niż biegające wte i wewte gromada golasów.

Kadr z filmu "Fortepian"
Z kolei Dick Pope przypomniał, że tym, co świadczy o odrębności i szczególności sztuki filmowej, jest - po raz kolejny zacytuję i po raz kolejny niewiernie klasyka - "naga twarz w ruchu uczuć". To chyba w ogóle jest główna idea, jaką kieruje się ten wybitny brytyjski autor zdjęć, który posiada zaplecze dokumentalisty i lubi sam sobie szwenkować. I nic dziwnego, skoro skupia się na twarzach, to chce być blisko bohatera, chce reagować na wszelkie niuanse ich zachowań, a coś takiego umożliwia kamera traktowana jak dodatkowa część ciała. W 1996 roku Dicka Pope'a uhonorowano Złotą Żabę za zdjęcia do Sekretów i kłamstwMike'e Leigh. To, że są dream teamem potwierdzono w 2004 roku, nagradzając ten sam duet za Verę Drake.

W 1997 roku Rogier Stoffers dostał Złotą Żabę za Charakter, (reż. Mike van Diem), film, w którym udała się rzecz niemal niemożliwa: zrekonstruowanie warunków oświetleniowych epoki przeistoczyło się w świecenie psychologiczne, tym samym opowieść o rozgrywce ojca i syna niezauważalnie przedzierzgnęła się w biblijną przypowieść o mściwym, choć mądrym, patriarsze. Warto też przywołać nagrodzone w tym samym roku Brązową ŻabąNil by Mouth, debiut reżyserski Gary'ego Oldmana, z neurotycznymi zdjęciami Rona Fortunato, które zainspirowały tyle samo etiud, ile film, który nie tylko dla mnie (już o tym pisałam) jest obrazem, z którym kojarzę Camerimage, czyli z Przełamując faleLarsa von Triera. (Określania kultowy nie znoszę, bo stało się już infantylizującym wszystko wytrychem.) Inaczej, czyli spokojniej, tej historii o przemocy w rodzinie, a właściwie o przyczynach przemocy, o owym "nil by mouth", czyli o niekomunikowaniu tego, że się kogoś kocha, nie można było opowiedzieć. Kamera musiała zostać wyzwolona, statyka zafałszowałaby podjęty problem.

Kadr z filmu "Sekrety i kłamstwa"
Nagrodzona w 1999 roku Złotą ŻabąElizabeth (zdj. Remi Adefarasin, reż. Shekhar Kapur) może służyć (i moim studentom służy) jako modelowy przykład filmu, gdzie światło, sposób operowania kolorem, ale nade wszystko praca kamery służą bohaterce. Kamera tańczy z Elżbietą (Cate Blanchett), kiedy ta jest zakochaną dziewczyną, statycznieje, kiedy uczy się bycia królową, wreszcie w finale hieratyzuje bohaterkę. To najbardziej poruszająca sekwencja filmu: brzmi Requiem, a kobieta przestaje być człowiekiem, staje się madonną. Jak pięknie napisała o tym Grażyna Stachówna w szkicu "Elżbieta I - kobieta i królowa" ("Kwartalnik Filmowy" 45/2004.) Adefarasin tak przejmująco pokazał proces wyzbywania się (i to wbrew własnej woli, bo z obowiązku) tego, co ludzkie. Rok 1999 to też Złota Kijanka (pamiętajmy, że zmaganiom mistrzów towarzyszyły także zmagania adeptów) dla Bogumiła Godfrejowa za zdjęcia do Claire, jednej z dwóch etiud, których do dzisiaj nie mogę zapomnieć.

Z kolei rok 2000 to triumf rozwibrowanego, halucynacyjnego, tak intensywnego, że odbieranego nie tylko oczami, ale całym ciałem, Amores Perros (reż. Alejandro Gonzalez Inarritu), po którym można się było zorientować, że Rodrigo Prieto jest mistrzem kreowania obrazu nasyconego emocjami, namiętnościami, desperacją. Film Ostrożnie, pożądanie tylko to odczucie potwierdził.

Kadr z filmu "Amores Perros"
Wreszcie 2002 rok, czyli przełom (prawie szok), choć nagroda jak najbardziej zasłużona. To wtedy wprowadzono "cyfrę" na salony sztuki filmowej, bo wtedy ex aequo Złotą Żabą nagrodzono Conrada L. Halla za wielki i piękny hołd dla film noir, czyli za Drogę do Zatracenia (reż. Sam Mendes) i Krzysztofa Ptaka za skromnego Ediego (reż. Piotr Trzaskalski). Fakt, że "cyfra" na salonach czuje się dobrze potwierdzają nagrody przyznane w ciągu ostatnich dwóch lat, przecież i Wenecję (Złota Żaba dla Artura Reinharta w 2010 roku) i W ciemności (Złota Żaba dla Jolanty Dylewskiej w zeszłym roku) zrealizowano kamerą RED. Kuluarowe dyskusje, jakie odbywały się w latach 90. i na początku trzeciego millenium w foyer Auli UMK w Toruniu, czy Teatru Wielkiego w Łodzi, klubach festiwalowych, czegoś takiego raczej nie zapowiadały. Szczególnie jedno spotkanie zapadło mi w pamięć, a zwłaszcza ktoś z uporem maniaka (i oczywiście z wdziękiem) powtarzający, że najważniejsza jest taśma.

Gdy w 2009 roku Złota Żabę dostał Liban, (zdj. Giora Bejach, reż. Samuel Maoz), zastanawiałam się, jak daleko posuną się eksperymentatorzy kombinujący z ograniczaniem przestrzeni. Tu gros akcji działo się w czołgu, którego wnętrza nigdy nie postrzegałam jako szczególnie fotogenicznego, a jednak... na kolejny krok nie trzeba było długo czekać, w 2010 Brązową Żabą uhonorowano Eduardo Graua za Pogrzebanego, którego akcja dzieje się bardzo klaustrofobicznym wnętrzu, ale jak sprytnie oświetlanym.

Kadr z filmu "Pogrzebany"
W niniejszym tekście świadomie pominęłam większość sukcesów polskich operatorów, bo jestem im winna osobny tekst. Podobnie jak jestem winna tekst wszystkim moim rozmówcom, bo festiwal sztuki operatorskiej to również miejsce niezobowiązujących, ale bardzo twórczych spotkań. Mam jednak poważne obawy, że wtedy zrobiłoby się zbyt osobiście. Czyli nudno.

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b