EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

PETER ZEITLINGER I WERNER HERZOG Z NAGRODĄ DLA DUETU AUTOR ZDJĘĆ – REŻYSER NA EnergaCAMERIMAGE 2023!

24/08/23

Z przyjemnością ogłaszamy, że tegoroczna nagroda specjalna dla duetu operatorsko-reżyserskiego trafi w ręce autora zdjęć Petera Zeitlingera oraz reżysera Wernera Herzoga. Obaj twórcy odbiorą nagrodę osobiście podczas 31. edycji EnergaCAMERIMAGE, spotykając się w Toruniu z festiwalową publicznością oraz prezentując retrospektywny przegląd filmów ich autorstwa, w skład którego wejdą zarówno produkcje fabularne, jak i dokumentalne.

Urodzony w Pradze Peter Zeitlinger, to doświadczony autor zdjęć, który filmowe szlify zdobywał w Konserwatorium Wiedeńskim, zyskując z biegiem lat uznanie zarówno ze strony krytyków, jak i miłośników kina niezależnego. Wszechstronny repertuar Petera Zeitlingera rozciąga się od arthousowego kina jednego aktora, po thrillery science fiction jak Martwy świat Jamesa Franco. Zanim rozpoczął swoją wieloletnią współpracę z Wernerem Herzogiem, pracował między innymi z Ulrichem Seidlem, dla którego nakręcił dokument Spodziewane straty (1993). To właśnie praca na planie tego filmu zwróciła uwagę Wernera Herzoga i zaowocowała w 1995 roku zaproszeniem go do współpracy nad dokumentalną Śmiercią na pięć głosów. W swoim filmowym dorobku Peter Zeitlinger posiada dziesiątki filmów fabularnych i dokumentalnych, długiego i krótkiego formatu, na czele z Tommaso (2019) w reżyserii Abla Ferrary czy włoskim dramatem The Angel in the Wall (2022, reż. Lorenzo Bianchini), którym walczył o Złotą Żabę w Konkursie Głównym 30. EnergaCAMERIMAGE w Toruniu. Obok pracy na planie filmowym realizuje się także jako wykładowca, prowadząc zajęcia w Szkole Filmowej HFF Monachium.

 

Werner Herzog i Peter Zeitlinger
(Zdjęcie dzięki uprzejmości Petera Zeitlingera)

Werner Herzog z kolei to wybitny niemiecki reżyser filmowy, scenarzysta, producent, aktor oraz poeta, uważany za pioniera Nowego Kina Niemieckiego, realizujący się zarówno w kinie fabularnym, jak i dokumentalnym. Swój pierwszy krótkometrażowy film Herakles nakręcił w wieku 19 lat. Produkcją pełnometrażową Znaki życia debiutował w 1968 roku, z miejsca zyskując uznanie krytyków. W swoim zawodowym dorobku posiada ponad 60 fabuł i dokumentów, które wyprodukował, napisał i wyreżyserował. Jego filmy były pokazywane i nagradzane na najważniejszych festiwalach filmowych na całym świecie, w tym między innymi w Cannes, Berlinie, Wenecji, Locarno czy Sundance. Werner Herzog spełnia się także w roli autora; przez cały okres swojej twórczej działalności pisze poezję oraz prowadzi dzienniki. W 2021 roku wydał swoją debiutancką powieść „The Twilight World”.

Peter Zeitlinger oraz Werner Herzog, w ciągu niemalże 30 lat owocnej, kinematograficznej współpracy stworzyli kilkanaście wspólnych projektów, w tym sześć fabuł. Obok pierwszego wspólnego przedsięwzięcia, czyli Śmierci na pięć głosów (1995), znajdziemy wśród nich takie produkcje, jak dokumentalne Mały Dieter chciałby latać (1997), Mój ukochany wróg (1999), Koło czasu (2003), Człowiek niedźwiedź (2005), Spotkania na krańcach świata (2007), Jaskinia zapomnianych snów (2010), Otchłań. Opowieść o życiu i śmierci (2011), From One Second to the Next (2013), Lo i stało się. Zaduma nad światem w sieci (2016), Inferno (2016), Ogniste kule: goście z odległych światów (2020), Scena myśli (2022) oraz pełnometrażowe filmy fabularne Niezwyciężony (2001), Operacja Świt (2006), Zły porucznik (2009), Synu, synu, cóżeś ty uczynił? (2009), Królowa pustyni (2015) i Salt and Fire (2016).

Peter Zeitlinger na planie Człowieka Niedźwiedzia
(Zdjęcie dzięki uprzejmości Petera Zeitlingera)

Ich wspólny projekt Spotkania na krańcach świata był nominowany do Oscara® w kategorii Najlepszego Pełnometrażowego Filmu Dokumentalnego. Ta fascynująca opowieść o ludziach zamieszkujących Antarktydę oraz wyjątkowym charakterze ich pracy, w typowy dla Herzoga sposób opowiada o ich pasji i nadziejach, jednocześnie ukazując ulotne piękno tego odludnego kontynentu. W ślad za transgresyjnością bohaterów Herzoga oraz samego stylu reżysera, tworzącego jedyne w swoim rodzaju narracje, których głównym celem jest ilustracja stanów wewnętrznych bohaterów, swoje artystyczne granice przekracza także Peter Zeitlinger. Wierząc w moc obrazu w docieraniu ze swoim przesłaniem do zmysłów odbiorcy, Zeitlinger porzuca tu stereotypowe przyzwyczajenia wizualne i sięga do świata archetypów. Jego wyjątkowa drobiazgowość i unikalne prowadzenie kamery w dużym stopniu przyczyniły się ostatecznie do podniesienia jakości całej produkcji, a następnie frekwencyjnego i artystycznego sukcesu, popartego szeregiem przyznanych wyróżnień.

Dokumentalna Jaskinia zapomnianych snów (2010) to z kolei pionierskie kino, w którym duet Zeitlinger-Herzog zabiera nas do francuskiej Jaskini Chauveta. Na ścianach tej odkrytej dopiero w 1994 roku jaskini odnaleziono najstarsze malowidła naskalne, pochodzące sprzed 32 tysięcy lat, które zmieniły całkowicie dotychczasowe wyobrażenia na temat początków cywilizacji homo sapiens. W swojej refleksyjnej narracji, Herzog stawia pytania o naturę praczłowieka, jego relację ze światem przyrody oraz sposób widzenia i interpretowania otaczającej rzeczywistości. Snując filozoficzną opowieść, uzmysławia widzowi całe ukryte uniwersum znaczeń tych malowideł. Zrealizowany w technice 3D film pokazuje jaskinię w całej okazałości, nie tylko gabarytowej, ale przede wszystkim przez pryzmat ogromu interpretacyjnej tajemnicy, jaka kryje się za malowidłami, których przeznaczenia możemy się ciągle jedynie domyślać. Zastosowanie techniki trójwymiarowej było ze strony duetu Zeitlinger-Herzog wyborem świadomym, mającym ukazać możliwie najpełniej wzniosłe piękno zamkniętej dla większości ludzi jaskini i wymagającym specjalnych przygotowań. Aby uniknąć kontaktu z podłożem ekipa kręciła film na specjalnych podestach. Werner Herzog wraz z Peterem Zeitlingerem zaprojektowali w tym celu dedykowane adaptery do kamer 3D. Wszystkie te starania zaowocowały powstaniem filmu niezwykłego, który ilustruje nam nie tylko doniosłość tego archeologicznego odkrycia, ale także opowiada współczesnym o najdawniejszej historii za pomocą najnowocześniejszych technik obrazu, w osobie twórców łącząc przeszłość z teraźniejszością i przyszłością.

Werner Herzog i Peter Zeitlinger na planie Jaskini zapomnianych snów
(Zdjęcie dzięki uprzejmości Visit Films)

Obok produkcji dokumentalnych, duet Zeitlinger-Herzog z powodzeniem kręci także kino fabularne. Sztandarowym przykładem ich unikatowego stylu oraz wyjątkowego charakteru ich zawodowej relacji pozostaje nakręcony w 2009 roku Zły Porucznik, z Nicolasem Cage’em w roli głównej. Ten swoisty pastisz kina kryminalnego, opowiadający historię skorumpowanego policjanta uzależnionego od narkotyków, wprowadza widza w określony nastrój, w którym sam wątek prowadzonego przez tytułowego porucznika śledztwa nie jest warunkiem koniecznym dla filmu, aby z wypiekami na twarzy śledzić jego przebieg. Dla Herzoga fabuła zdaje się pełnić tu drugoplanową rolę; jest w pełni podporządkowana warstwie estetycznej filmu, a sama akcja staje się przewrotnie tłem dla jego onirycznego klimatu. Zdjęcia Petera Zeitlingera malują surowy obraz Nowego Orleanu zniszczonego przez huragan Katrina, w którym próżno szukać jego dawnej energii i radości życia. To ponure miejsce idealnie nadaje się do prowadzonych przez głównego bohatera szemranych interesów, a nawiedzające go narkotyczne wizje przedstawione z gadziej perspektywy iguany czy aligatora, to jakże charakterystyczny rys we wspólnie wypracowanym stylu wizualnym Zeitlingera i Herzoga. Duet nieustanie bawi się tu z widzem, formalny akcent filmu stawiając ponad jego treścią, i prowokuje tym samym do wyjścia poza ustandaryzowane ramy klasycznego kryminału noir, który w żadnym razie nie wyczerpuje gatunkowej złożoności Złego porucznika.

Eva Mendes i Nicolas Cage w filmie Zły porucznik
(kadr dzięki uprzejmości Monolith Films)

 Peter Zeitlinger i Werner Herzog to z całą pewnością nietuzinkowy duet twórców filmowych i specjalistów od kina arthausowego, który odwiedzi Toruń już w listopadzie, podczas 31. EnergaCAMERIMAGE i spotka się z festiwalową publicznością. Nie sposób w kilku krótkich akapitach oddać wyjątkowości ich współpracy. Dlatego już dzisiaj zapraszamy Was do osobistego udziału w EnergaCAMERIMAGE i posłuchaniu, co mają do powiedzenia na ten temat sami zainteresowani. Do tej pory na festiwalu mieliśmy okazję zaprezentować jeden ich wspólny projekt. Była to Jaskinia zapomnianych snów, która konkurowała w pierwszym w historii CAMERIMAGE Konkursie Filmów 3D z takimi produkcjami, jak między innymi Grawitacja, Avatar, Wielki Gatsby czy Pina. Towarzysząca nagrodzie prezentacja ich wspólnego filmowego dorobku będzie zatem znakomitym uzupełnieniem spotkania z twórcami i możliwością pełniejszego zrozumienia wyjątkowości tego operatorsko-reżyserskiego teamu.

autor tekstu: Magdalena Sobolewska
© EnergaCAMERIMAGE

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b