EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

ALAN HEIM Z NAGRODĄ DLA MONTAŻYSTY

11/10/12

Zaczyna się od ujęcia Howarda Beale'a (Peter Finch) na dwóch monitorach telewizyjnych. Mężczyzna rozpoczyna swoją przemowę, która weszła do panteonu najbardziej pamiętnych cytatów w historii kina. Kilka sekund i cięcie. Mówiącego żarliwie Howarda obserwujemy z lekkiego dystansu, w kadrze mieści się również kamera i część ekipy telewizyjnej. Kilkanaście sekund i cięcie. Krótkie spojrzenie na przysłuchującą się uważnie Dianę Christensen (Faye Dunaway). Trzy sekundy i cięcie. Wracamy do poprzedniego ujęcia. Tym razem kamera zaczyna się powoli zbliżać do wpadającego w idealistyczny amok Howarda, rejestrując każde słowo, każdy gest, każdy szczegół jego płomiennej mowy. Trwające prawie półtorej minuty ujęcie jest przerywane tylko dwukrotnie, na kilka sekund, by ukazać wszystko mówiące reakcje Christensen. Przez resztę czasu obserwujemy aktorski popis Fincha, który rozsadza ekran swoją charyzmą, wyrzucając z siebie z wielką pasją kolejne słowa. Dopiero kiedy Howard wychodzi zza biurka, podkreślając swoją tyradę przeciwko postępującej indolencji społecznej, następuje szereg cięć dynamizujących akcję, ukazujących chaos wywołany w studio przez nieprzewidywalnego mężczyznę. W tym jedno ujęcie z perspektywy widzów oglądających z niedowierzaniem szaleńczego Howarda. I na koniec dwa ujęcia zestawiające to, co Howard robi w studio, z tym, w jaki sposób telewizja zniekształca jego intencje. Opisywana scena z Sieci Sidneya Lumeta to jedynie próbka kunsztu i wyczucia Alana Heima, który od ponad czterdziestu lat stanowi opokę dla współpracujących z nim twórców oraz całej społeczności montażystów. Z wielką dumą ogłaszamy, że Alan Heim odbierze w trakcie XX edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych PLUS CAMERIMAGE Nagrodę dla Montażysty z Niezwykłą Wrażliwością Wizualną.

Alan Heim
Sieć stanowi dobry punkt wyjściowy do opowieści o karierze Heima, gdyż to właśnie Sidney Lumet wprowadził go w świat kina, stając się jego nauczycielem. Ich pierwszy wspólny projekt, Mewa z 1968 roku, pozwolił Heimowi lepiej zrozumieć możliwości oferowane przez montaż filmowy; nauczyć się, co można na ekranie pokazać, czego nie powinno się pokazywać, a także zdać sobie sprawę z potrzeby podejmowania ryzyka. To jednak nie Lumet, a Bob Fosse pozwolił mu prawdziwie rozwinąć skrzydła. Począwszy od Lisa with a Z i Lenny'ego, po Cały ten zgiełk oraz Star 80, współpraca z amerykańskim reżyserem dała Heimowi motywację do poszukiwania nowych narzędzi i środków wyrazu. Jego technikę widać znakomicie w Całym tym zgiełku, sposobie, w jaki starannie przemyślanymi cięciami kontroluje tempo filmu, uzyskując płynność, dzięki której widz może zagłębić się w świat przedstawiony. Przykłady można by jednak mnożyć. W Więźniu nienawiści Tony'ego Kaye'a, przy którym Heim pracował z dwoma innymi montażystami, a kontrowersyjna scena łamania zębów na krawężniku nie staje się tanią sensacją, lecz nabiera niepokojąco lirycznego zabarwienia, zapowiadając to, co nadejdzie później. W Pamiętniku Nicka Cassavetesa zwyczajna scena pocałunku w deszczu nabiera dzięki odpowiednim cięciom montażowym niezwykle emocjonalnego zabarwienia, stając się symbolem romantycznej miłości.

Kadr z filmu "Sieć"
Kadr z filmu "Cały ten zgiełk"
Heim zawsze wyznawał tradycyjny etos montażysty jako zawodowca, który na pierwszym miejscu stawia dobro filmu. Kiedy dostawał materiał z długimi ujęciami aktora, który rozsadzał swoją obecnością ekran, tak jak w przywoływanej scenie z Sieci, nie próbował go okrajać, lecz pozwalał odpowiednio wybrzmieć na ekranie. Kiedy widział, że coś nie do końca się sprawdza, tak jak w przypadku rozmijania się założeń Lenny'ego z tym, co zostało nakręcone, wymyślał nowe sposoby wspomagania filmu - w tym przypadku poprzez zestawianie fikcji z rzeczywistością. Będąc montażystą świadomym możliwości manipulacyjnych kina, starał się wykorzystywać posiadane narzędzia przede wszystkim do podkreślania założeń reżyserów, kreowania mocnych bohaterów oraz pamiętnych sytuacji. Tak jak w Valmoncie Milosa Formana, w którym maksymalnie wykorzystał klimat epoki. Tak jak w Psychopacie Jona Amiela, gdzie podkreślił odpowiednio dawkowanymi ujęciami rosnące napięcie psychologiczne. Heim zawsze podchodzi do filmu indywidualnie - nie jest niewolnikiem scenariusza, a jeśli widzi, że coś się nie sprawdza na ekranie, głośno o tym mówi. Doskonale rozumie, że spoczywa na nim odpowiedzialność za to, w jaki sposób widzowie odbiorą dany obraz.

Kadr z filmu "Valmont"
Kadr z filmu "Pamiętnik"
Alan Heim jest również wielkim propagatorem sztuki montażu oraz aktywnym członkiem społeczności montażystów. Zawsze służy dobrą radą i otwarcie rozmawia z tymi, którzy chcą się uczyć, nieważne, czy są to adepci sztuki montażu, dziennikarze zainteresowani zgłębieniem tajników jego pracy, czy widzowie pragnący posmakować jego wizji kina. Zajmował się produkcją dokumentu o sztuce montażu, The Cutting Edge: The Magic of Movie Editing w reżyserii Wendy Apple, który był pokazywany na całym świecie, również w szkołach i telewizji. W latach 2004-4008 sprawował funkcję prezydenta Amerykańskiego Stowarzyszenia Montażystów, dając innym świetny przykład i wpajając swój etos montażysty chłonnym umysłom, które za kilka lub kilkanaście lat pójdą w jego ślady. W tym roku został wybrany na kolejną kadencję. To dla nas wielki zaszczyt, że Alan Heim odbierze Nagrodę Plus Camerimage dla Montażysty z Niezwykłą Wrażliwością Wizualną, wpisując się w założenia festiwalu związane z promocją sztuki filmowej. Z niecierpliwością wyczekujemy chwili, kiedy spotkamy się z nim w Bydgoszczy na XX edycji Plus Camerimage.



Wybrana filmografia:

  • The Sea Gull; 1968; reż.: Sidney Lumet, zdj.: Gerry Fisher
  • Lenny; 1974; reż.: Bob Fosse, zdj.: Bruce Surtees
  • Sieć; 1976; reż.: Sidney Lumet, zdj.: Owen Roizman
  • Cały ten zgiełk; 1979; reż.: Bob Fosse, zdj.: Giuseppe Rotunno
  • Valmont; 1989; reż.: Milos Forman, zdj.: Miroslav Ondrícek
  • Billy Bathgate; 1991; reż.: Robert Benton, zdj.: Néstor Almendros
  • Psychopata ; 1995; reż.: Jon Amiel, zdj.: László Kovács
  • Pamiętnik; 2004; reż.: Nick Cassavetes, zdj.: Robert Fraisse
  • Szare ogrody; 2009; reż.: Michael Sucsy, zdj.: Mike Eley
  • Gods Behaving Badly; 2012; reż.: Marc Turtletaub, zdj.: Tak Fujimoto


DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b