EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Wiadomości
Bez kategorii
Podsumowanie

Camerimage 2005

XIII Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage 26 listopad - 4 grudzień 2005, Łódź 13 edycja międzynarodowego Festiwalu Camerimage zakończyła się w dniu 4 grudnia uroczystą Ceremonią. Tym samym zamknęliśmy wraz z 3000 akredytowanych gości okres ośmiu dni wypełnionych projekcjami filmowymi, warsztatami, seminariami, spotkaniami ze znanymi i cenionymi twórcami filmowymi. To był tydzień wspaniałej zabawy, ale i konstruktywnych dyskusji, nauki oraz niesamowitych wrażeń artystycznych. W opinii uczestników i obserwatorów, Camerimage 2005 pozostanie w ich pamięci jednym z najlepszych Festiwali. Sukces tej edycji w dużym stopniu zawdzięczamy naszym partnerom oraz sponsorom. Tegoroczny Festiwal został zorganizowany przy znacznym wsparciu finansowym Ministerstwa Kultury, Urzędu Miasta Łodzi, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego oraz Programu MEDIADESK. Zaangażowanie tych jednostek zagwarantowało możliwość sprawnej organizacji i stworzenia niezwykle bogatego programu 13 edycji Festiwalu, za co jesteśmy ogromnie wdzięczni. Jednocześnie, chcielibyśmy podziękować wszystkim naszym sponsorom za ich wkład, współpracę i pomoc przy organizacji Festiwalu.
Szczególne podziękowania należą się: SPONSOROM OFICJALNYM: ARRI, KODAK, POCZTA POLSKA, ATLAS SZTUKI, FUJIFILM, PANAVISION, MBS PARTNEROWI FESTIWALU: TELEWIZJA POLSKA S. A. PARTNEROWI TECHNOLOGICZNEMU: PLUS GSM SPONSOROM BRAŻNOWYM: SACHTLER, AVID, PANASONIC, TECHNICOLOR, SONY, ZEISS, FILMGEAR, COLOR BY DELUXE, P+S TECHNIK, CHROSZIEL, APPLE, BIG IMAGE, PANTHER, FUJITSU, MOVIETECH, LABORATORIUM, LIGHTCRAFT, PACO CASES SPONSOROM: VOLVO, INDESIT, UNIQA, WÓLCZANKA, HEXELINE, ŁZE, ZEC-SA, BOT, KONSALNET, HOTEL CENTRUM, MEDIA MARKT, PILSNER URQUELL, AMCOR RENTSCH, DIVERSE, CARDCO, RESTAURACJA BRACI ZIELIŃSKICH, PARTNER, TRANSPORT GRZEGORZ OLEJNICZAK, WIMAL INTERNATIONAL, ALSEN.PL, TV5 PARTNEROM MEDIALNYM: RZECZPOSPOLITA, RADIO ESKA, ESKA ROCK, TVP 2, WP.PL, FILM & TV KAMERAMANN, FILM & TV KAMERA, EUROAWK, THE HOLLYWOOD REPORTER, KINO, CINEMA, STOPKLATKA.PL, THE WARSAW VOICE, MODA & STYL, EUROPA EUROPA, ECHO MIASTA
Szczególne podziękowania należą się również zarządowi i pracownikom OPUS FILM STUDIO za nieocenioną pomoc w organizacji warsztatów dla studentów i operatorów filmowych (zapewnienie hali filmowej, zaplecza technicznego, obsługi, scenografii), a także dyrekcji KINA CHARLIE za prezentację części pokazów festiwalowych w ramach przeglądów tematycznych. Osobne podziękowania należą się STOWARZYSZENIOM OPERATORÓW: NIEMIECKIEMU (bvk), BRYTYJSKIEMU (BSC), AMERYKAŃSKIEMU (ASC) oraz FRANCUSKIEMU (AFC) za całoroczną współpracę. Chcemy również gorąco podziękować wszystkim DYSTRYBUTOROM, PRODUCENTOM, STOWARZYSZENIOM, SZKOŁOM FILMOWYM, WOLONTARIUSZOM I PRZYJACIOŁOM, bez pomocy których ten Festiwal nie byłby tym, czym jest - unikalnym wydarzeniem na skalę światową. Tegoroczny konkurs filmów fabularnych składał się z 15 filmów z całego świata. W JURY zasiedli: Affonso Beato (Brazylia) ulubiony operator Pedro Almodovara - Przewodniczący JURY César Charlone (Urugwaj) autor zdjęć m.in. do słynnego "Miasta Boga", filmu, który zdobył Złotą Żabę na Camerimage 2003 Donald McAlpine (Australia) twórca zdjęć do takich filmów jak "Pani Doubtfire", czy "Moulin Rouge" Karl Prümm niemiecki krytyk i medioznawca Franz Rath (Niemcy) współpracownik Volkera Schlöndorffa i Margarethe von Trotta Declan Quinn (USA) m.in. twórca zdjęć do "Zostawić Las Vegas" Wśród filmów konkursowych znalazły się (pogrubiono nazwiska osób, które zaszczyciły nas swoją obecnością podczas Festiwalu): 36 Operator: Denis Rouden Reżyser: Olivier Marchal Kraj: Francja 7TH DAY, THE (SIÓDMY DZIEŃ) Operator: François Lartigue Reżyser: Carlos Saura Kraj: Hiszpania ACCUSED Operator: Sebastian Blenkov Reżyser: Jacob Thuesen Kraj: Dania BLACK NIGHT Operator: Louis - Philippe Capelle Reżyser: Olivier Smolders Kraj: Belgia BOW, THE (ŁUK) Operator: Seong - back Jang Reżyser: Kim Ki-Duk Kraj: Korea Południowa, Japonia FATELESS (LOS UTRACONY) Operator: Gyula Pados Reżyser: Lajos Koltai Kraj: Węgry, Niemcy, Wielka Brytania GOOD NIGHT, AND GOOD LUCK. Operator: Robert Elswit Reżyser: George Clooney Kraj: USA I AM (JESTEM) Operator: Arthur Reinhart Reżyser: Dorota Kędzierzawska Kraj: Polska MY NIKIFOR (MÓJ NIKIFOR) Operator: Krzysztof Ptak Reżyser: Krzysztof Krauze Kraj: Polska QUEEN OF SHEBA'S PEARLS, THE Operator: Jens Fischer Reżyser: Colin Nutley Kraj: Szwecja SNOWLAND Operator: Hans Günther - Bücking Reżyser: Hans W. Geissendorfer Kraj: Niemcy THREE BURIALS OF MELQUIADES ESTRADA, THE (TRZY POGRZEBY MELQUIADESA ESTRADY) Operator: Chris Menges Reżyser: Tommy Lee Jones Kraj: Francja, USA TSOTSI Operator: Lance Gewer Reżyser: Gavin Hood Kraj: Wielka Brytania, RPA WALK THE LINE (SPACER PO LINIE) Operator: Phedon Papamichael Reżyser: James Mangold Kraj: USA WONDERFUL NIGHT IN SPLIT, THE (CUDOWNA NOC W SPLICIE) Operator: Mirko Pivčević Reżyser: Arsen Anton Ostojić Kraj: Chorwacja Nową inicjatywą twórców Camerimage był Przegląd Kina Polskiego, podczas którego zostały zaprezentowane najświeższe produkcje krajowe. Festiwal Camerimage powołał międzynarodowy panel profesjonalistów, którzy mieli za zadanie krytycznie ocenić ostatnie dokonania polskiego kina. W tym gronie zasiedli: Vilmos Zsigmond autor zdjęć, zdobywca Oscara za zdjęcia do "Bliskich spotkań trzeciego stopnia" Stevena Spielberga, współpracownik Woody'ego Allena, Briana de Palmy czy Richarda Donnera - przewodniczący panelu Robert Alazraki prezydent Francuskiego Stowarzyszenia Operatorów, autor zdjęć do ponad 60 filmów fabularnych Robert Fraisse autor zdjęć nominowany do Oscara za film "Kochanek" Jeana Jaquesa Annauda, zdobywca Złotej Żaby za "Vatel" Kees van Oostrum holenderski autor zdjęć, członek Amerykańskiej Akademii Filmowej Roman Osin autor zdjęć do nagrodzonego przez BAFTA "Wojownika" Phedon Papamichael autor zdjęć greckiego pochodzenia, pracujący w USA, współpracownik Wima Wendersa W przeglądzie wzięły udział następujące filmy: CAŁA ZIMA BEZ OGNIA Operator: Witold Płóciennik Reżyser: Greg Zgliński JESTEM Operator: Arthur Reinhart Reżyser: Dorota Kędzierzawska KOMORNIK Operator: Bartosz Prokopowicz Reżyser: Feliks Falk MISTRZ Operator: Piotr Śliskowski Reżyser: Piotr Trzaskalski PERSONA NON GRATA Operator: Edward Kłosiński Reżyser: Krzysztof Zanussi ROZDROŻE CAFE Operator: Andrzej Ramlau Reżyser: Leszek Wosiewicz WRÓŻBY KUMAKA Operator: Jacek Petrycki Reżyser: Robert Gliński 29 etiud studenckich z całego świata oceniało międzynarodowe Jury. Zasiedli w nim: Laszlo Kovacs - Przewodniczący Jury autor zdjęć do kultowych filmów: "Easy Rider", "Ghostbusters" Nic Knowland autor zdjęć filmowych i fotograf z Wielkiej Brytanii Oliver Stapleton współpracownik Stephena Frearsa i Lassego Hallströma Tom Stern wieloletni współpracownik Clinta Eastwooda, autor zdjęć m.in. do Oscarowego filmu "Za wszelką cenę" Andrzej Titkow polski dokumentalista Michael Tronick montażysta m. in.: "Predatora", "Reds", "Zapachu kobiety" Piotr Wojtowicz polski twórca zdjęć filmowych O Złotą, Srebrną i Brązową Kijankę walczyły następujące filmy: (INSIDE) (Hiszpania), AT NIGHT (Hiszpania), BABIE LATO (Polska), BEFORE LIFE, AFTER DEATH (Bułgaria), BOHATER NASZYCH CZASÓW (Polska), built to dream (Niemcy), DEADLINE (Dania), DEBUT (Australia), DEPARTURE, THE (Dania), DIVING (Bułgaria), DOTYK MOTYLA (Polska), EL-PORT (Polska), FAMILY PORTRAIT, A (Singapur, Hiszpania), FAMILY, A (Szwecja), LAMIA (USA), LOVE MODEL, A (Wielka Brytania), MINUTES TO GO (Niemcy), MOJA WINA (Polska), MUSCA (Niemcy), PAPIEROŚNICA (Polska), PĘTLA (Polska), RED VEIL, THE (USA), STILL LIFE (Australia), TERRA ROSA (Polska), ULEWA (Polska), W PRÓŻNI (Polska), WINTER SEA (USA), WYSPA (Polska). Poza konkursem natomiast zaprezentowaliśmy: [FEMALE/MALE] (Niemcy), 76-108 (Niemcy), BLUE GLOW (Belgia), CAPTAIN RIZA (Szwajcaria), CHIXCULUB (USA), COMEDIAN, THE (Dania), DEPENDENCY (USA), FATHER'S PRAYER (Niemcy), IDEAL, THE (Niemcy), I'LL SAVE THE MULTIVERSE (Niemcy), IN THE AIR (Czechy), INFINITY (Bułgaria), LACRIMOSA (Polska), LAST DAYS, THE (Niemcy), LIFE, DEATH & STUFF (Wielka Brytania), LOVE OF FATE (Niemcy), MELODRAMAT (Polska), MISS ZUENIG (Hiszpania), MONIDŁO (Polska), MY GRANDMOTHER LOVES ME (Izrael), NO MEMORY (Grecja), PERSONAL BEST (Bułgaria), PINK COWBOY BOOTS (Francja), REMINISCENCES (Belgia), SMALL WORLD (Czechy), STILL LIFE (Niemcy), WILLOW DRIVE (Wielka Brytania). BEFORE DAWN Operator: Mátyás Erdély Reżyser: Bálint Kenyeres Kraj: Węgry BYE BYE BLACKBIRD Operator: Christophe Beaucarne Reżyser: Robinson Savary Kraj: Luxemburg, Niemcy, Wielka Brytania DEAR WENDY (MOJA DROGA WENDY) Operator: Anthony Dod Mantle Reżyser: Thomas Vinterberg Kraj: Dania, Francja, Niemcy, Wielka Brytania DON'T COME KNOCKING (NIE WRACAJ W TE STRONY) Operator: Franz Lustig Reżyser: Wim Wenders Kraj: Niemcy, USA DRIVER FOR VERA, A Operator: Igor Klebanov Reżyser: Pavel Chukhraj Kraj: Rosja FATHER AND SON (OJCIEC I SYN) Operator: Aleksandr Burov Reżyser: Aleksander Sokurov Kraj: Rosja FROZEN LAND Operator: Rauno Ronkainen Reżyser: Aku Louhimies Kraj: Finlandia GAME OVER Operator: Kasimir Lehto Reżyser: Pekka Lehto Kraj: Finlandia, Szwecja, Wielka Brytania HELL, THE (PIEKŁO) Operator: Laurent Dailland Reżyser: Danis Tanović Kraj: Francja, Włochy, Belgia, Japonia LOST DOMAIN, THE Operator: Ian Marinescu Reżyser: Raoul Ruiz Kraj: Francja, Włochy, Rumunia, Hiszpania MAGIC MIRROR Operator: Renato Berta Reżyser: Manoel De Oliveira Kraj: Portugalia MAN TO MAN Operator: Laurent Dailland Reżyser: Régis Wargnier Kraj: Francja, RPA, Wielka Brytania NEXT DOOR Operator: John Andreas Andersen Reżyser: Pal Sletaune Kraj: Dania, Szwecja, Norwegia PATHS OF LIGHTS Operator: András Nagy Reżyser: Attila Mispál Kraj: Węgry SHADOWS OF TIME Operator: Jürgen Jürges Reżyser: Florian Gallenberg Kraj: Niemcy SHOOTING DOGS Operator: Ivan Strasburg Reżyser: Michael Caton - Jones Kraj: Wielka Brytania, Niemcy SLIGHT CHANGES IN TEMPERATURE AND MIND Operator: Peter Dörfler Reżyser: Cyril Tuschi Kraj: Niemcy SOMETHING LIKE HAPPINESS Operator: Divią Marek Reżyser: Bohdan Sláma Kraj: Czechy, Niemcy STONED Operator: John Mathieson Reżyser: Stephen Woolley Kraj: Wielka Brytania SUMMER IN BERLIN Operator: Andreas Höffer Reżyser: Andreas Dresen Kraj: Niemcy TASTE OF LIGHT, A Operator: Bogumił Godfrejów Reżyser: Maurus von Scheidt Kraj: Niemcy BEFORE IT HAD A NAME Operator: Ken Kelsch, Brian Pryzpek Reżyser: Giada Colagrande Kraj: USA CONSTANT GARDENER, THE (WIERNY OGRODNIK) Operator: César Charlone Reżyser: Fernando Meirelles Kraj: UK DRAWING RESTRAINT 9 Operator: Peter Strietmann Reżyser: Matthew Barney Kraj: USA, Japonia HOUSE OF FOOLS (DOM WARIATÓW) Operator: Sergei Kozlov Reżyser: Andrei Konchalovsky Kraj: Rosja, Francja INFERNAL AFFAIRS (INFERNAL AFFAIRS: PIEKIELNA GRA) Operator: Chris Doyle Reżyser: Andrew Lau Kraj: Hong Kong KISS KISS BANG BANG Operator: Michael Barrett Reżyser: Shane Black Kraj: USA LIFE AND EXTRAORDINARY ADVENTURES OF PRIVATE IVAN CHONKIN Operator: Jaromír Šofr Reżyser: Jiří Menzel Kraj: Czechy, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Rosja NO DIRECTION HOME Reżyser: Martin Scorsese Kraj: USA, UK SARID Operator: Andrzej J. Jaroszewicz Reżyser: Zbigniew Gajzer Kraj: Polska SYMPATHY FOR LADY VENGEANCE (PANI ZEMSTA) Operator: Jeong-hun Jeong Reżyser: Chan-wook Park Kraj: Korea Południowa UNFINISHED LIFE, AN (ŻYCIE NIEDOKOŃCZONE) Operator: Oliver Stapleton Reżyser: Lasse Hallström Kraj: USA DEVIL'S MIRROR Operator: Emil Hristov Reżyser: Nikolay Volev JOURNEY TO JERUSALEM Operator: Georgi Nikolov Reżyser: Ivan Nichev LADY Z Operator: Radoslav Spasov Reżyser: Georgi Djulgerov LETTER TO AMERICA Operator: Rali Ralchev Reżyser: Iglika Trifonova MILA FROM MARS Operator: Aleksander Krumov Reżyser: Zornica Sofia PARCHED Operator: Emil Hristov Reżyser: Stanimir Trifonov STOLEN EYES Operator: Plamen Somov Reżyser: Radoslav Spasov UNDER THE SAME SKY Operator: Emil Hristov Reżyser: Krasimir Krumov WARMING UP YESTERDAY'S LUNCH Operator: Konstantin Zankov Reżyser: Kostadin Bonev HEART OF THE BEAR, THE Operator: Rein Kotov Reżyser: Arvo Iho HIGHWAY CROSSING Operator: Dmitri Jermakov Reżyser: Arko Okk NAMES IN MARBLE Operator: Sergei Astakhov Reżyser: Elmo Nüganen REVOLUTION OF PIGS Operator: Arko Okk Reżyser: Jaak Kilmi, René Reinumägi SET POINT Operator: István Borbás Reżyser: Ilmar Taska SOMNAMBULANCE Operator: Rein Kotov Reżyser: Sulev Keedus Warsztaty Camerimage, organizowane rokrocznie, posiadające wysoką renomę wśród uczestników Festiwalu, niezmiennie cieszą się wielkim zainteresowaniem. W tym roku wzięło w nich udział ponad 1000 studentów. Warsztaty te nie mogłyby się odbyć, gdyby nie zaangażowanie firm produkujących sprzęt filmowy: ARRI, PANAVISION i SACHTLER, a także firmy OPUS FILM STUDIO, która przygotowała profesjonalny plan filmowy. Prowadzący warsztaty - autorzy zdjęć - chętnie dzielili się ze studentami swoimi doświadczeniami, zdradzając niektóre tajniki swojego warsztatu zawodowego. Dzięki pomocy firmy AVID odbyły się również warsztaty montażowe. Warsztaty prowadzili: Warsztaty ARRI:
  • CHRIS DOYLE prezentując możliwości sprzętu oświetleniowego i kamery 35 mm ARRI
  • OLIVER STAPLETON oświetlenie i kamera 35 mm ARRI
  • BILL LOVELL prezentacja najnowszej kamery HD ARRI D 20
Warsztaty PANAVISION:
  • LASZLO KOVACS kamera 35 mm i najnowsze obiektywy PANAVISION
  • HENRY BRAHAM prezentacja nowej kamery HD firmy PANAVISION - GENESIS
Warsztaty SACHTLERA:
  • BILLY WILLIAMS z użyciem oświetlenia firmy SACHTLER i kamery PANAVISION
W ramach Camerimage Editing Events, odbył się kreatywny warsztat montażowy MICHAELA TRONICKA pod patronatem firmy AVID. Przy wypełnionej do ostatniego miejsca sali seminaryjnej, studenci zainteresowani problematyką montażu (dopisali niemal wszyscy studenci studium montażu z Łódzkiej Szkoły Filmowej oraz wielu studentów z zagranicznych szkół filmowych) mieli unikalną możliwość zobaczyć przywiezione przez Tronicka, materiały z planu filmu "Mr. & Mrs. Smith", a ochotnicy mogli zmierzyć się z ich montażem na udostępnionym przez firmę AVID zestawie Adrenaline. Zmontowana przez studentów scena - nazwana "wersją Camerimage" została porównana z gotową sceną, która ostatecznie znalazła się w filmie. W czasie kiedy studenci montowali przygotowaną przez prowadzącego scenę, Tronick opowiadał o pracach nad montażem filmu, o współpracy z innymi osobami zaangażowanymi w produkcję i postprodukcję filmu. Pokazując kolejne - przemontowywane - wersje jednej ze scen, wskazywał na kreatywny proces dochodzenia do końcowego efektu (kształtując rytm, tempo i emocje danej sceny). Warsztat Michaela Tronicka był poprzedzony prezentacją techniczną przygotowaną przez Borysa Więzowskiego z ADTV dotyczącą pracy z plikami 2K w oparciu o rozwiązania technologiczne firmy AVID. Studenci i operatorzy z całego świata mieli również szansę wziąć udział w seminariach dotyczących sztuki filmowej i jej tworzenia. Spotkania te prowadzone były przez takich twórców, jak: Chris Doyle, Mike Figgis, David Watkin, Peter MacDonald, Michael Tronick, Peter Strietmann czy Christopher Seguine. Cieszyły się one ogromnym powodzeniem. Wystarczy tu podać jako przykład seminarium CHRISA DOYLE'a, które, ze względu na krótki pobyt artysty w Polsce, zaczęło się o 2:00 w nocy i trwało trzy godziny przy zapełnionej po brzegi sali. W sobotę 3 grudnia odbyło się seminarium dotyczące problematyki montażu, prowadzone przez MICHAELA TRONICKA. W panelu nazwanym "Feature Editors Under Siege" - (Montażyści filmowi pod ostrzałem), prowadzący omówił, jak ostatnio zmieniły się wzajemne relacje pomiędzy reżyserem a montażystą w czasie pracy nad filmem fabularnym. Coraz częściej gwiazdy filmowe, producenci, scenarzyści, a nawet operatorzy mają większy i łatwiejszy dostęp do montażowni, ingerując w powstający na tym etapie kształt filmu. Tronick wskazywał na trudności w pracy wynikające z takich relacji, poszukiwał odpowiedzi na pytanie o zasadność tych zmian oraz ich wpływ na ostateczny efekt filmu jako całości. W drugiej części seminarium pokazał uczestnikom, jak ewoluuje scena filmowa nie tylko w procesie montażu, ale w całym cyklu produkcyjnym od komputerowej prewizualizacji (animowany storyboard) aż do finalnej kinowej wersji obrazu. Festiwal Camerimage jest również doskonałym forum do prezentacji najnowszych osiągnięć technicznych firm wspierających produkcję filmową. W tym roku zaprezentowały się następujące firmy: P+S TECHNIK, COLOR BY DELUXE, PANASONIC, BEIKS, KODAK, ARRI, FUJIFILM, PANAVISION, APPLE, CINEVATION Festiwal obfitował również w wiele innych wydarzeń, które nadały mu kolorytu i przyczyniły się do wytworzenia niezapomnianej atmosfery. Warto więc o nich wspomnieć. MIKE FIGGIS po raz kolejny zaskoczył publiczność Camerimage. Na najniższym poziome teatru zorganizował wystawę Mike Figgis Work in progress. Początkowo puste ściany zaczęły wypełniać się zdjęciami dokumentującymi Festiwal i Łódź. Tego jeszcze nie było! Reżyser zaprezentował dwa krótkie dokumenty COMA i VENICE, które zostały bardzo ciepło przyjęte przez publiczność. WARSZAWSKA SZKOŁA FILMOWA przy wsparciu ze strony SONY realizowała w trakcie trwania Festiwalu etiudę filmową, która została zaprezentowana publiczności pod koniec Camerimage. Festiwalowi towarzyszyła wystawa zdjęć Oskara Kihlborga VOLVO OCEAN RACE, która miała miejsce we foyer Teatru Wielkiego (Centrum Festiwalowego) i cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria zorganizowało spotkanie z twórcami książki "Prywatna historia kina polskiego": Bartoszem Michałem i Łukaszem Figielskim. Gościem specjalnym był Kazimierz Kutz - laureat nagrody Camerimage 2005 dla polskiego duetu Operator - Reżyser, a jednocześnie jeden z bohaterów tej książki. Organizatorzy Festiwalu chcieli oddać hołd tragicznie zmarłemu autorowi zdjęć i reżyserowi, STANISŁAWOWI LATAŁŁO. Zaprezentowano przegląd filmów jego autorstwa oraz z jego udziałem, a także jemu poświęcone dokumenty w reżyserii Marcina Latałło (syna): ŚLAD, ILUMINACJA, JAK DALEKO STĄD, JAK BLISKO, POZWÓLCIE NAM DO WOLI FRUWAĆ NAD OGRODEM. Przegląd był również okazją do promocji książki o Stanisławie Latałło pod tytułem "Portret niedokończony". W Muzeum Kinematografii w Łodzi odbyło się spotkanie autorów zdjęć współpracujących z Krzysztofem Kieślowskim pod hasłem OPERATORZY KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO. Była to również okazja do otwarcia wystawy "Zdjęcia z Miasta Łodzi" prezentującej unikalne fotografie tego niezwykłego reżysera. Jednym z najważniejszych wydarzeń tegorocznego Festiwalu był prapremierowy pokaz filmu Charliego Chaplina ze specjalnie skomponowaną muzyką KRZESIMIRA DĘBSKIEGO. Pokaz odbył się podczas Gali Zamknięcia. Honorowymi gośćmi byli: Krzesimir Dębski oraz EUGENE CHAPLIN, syn Charliego. Pokaz był możliwy dzięki osobistemu zaangażowaniu kompozytora i spadkobiercy artysty oraz firmy LIMELIGHT FILMS. Festiwal Camerimage nie kończył się wraz z ostatnia projekcją - życie festiwalowe przenosiło się do Klubu Festiwalowego. Każdy wieczór uświetniały koncerty zespołów. Na żywo wystąpili między innymi: Adam Nowak i przyjaciele, Trio Teodsiy Spasov, Sing Sing Penelope, Dorn, Masala Sound System, Happysad czy Farben Lehre. Unikalnym wydarzeniem Festiwalu było seminarium dotyczące praw autorskich i warunków pracy autorów zdjęć pod nazwą Camerimage Forum. Wzięli w nim udział przedstawiciele stowarzyszeń autorów zdjęć z takich krajów, jak: Anglia, Francja, Niemcy, USA, Bułgaria, Węgry, Portugalia. Panel był możliwy do zrealizowania dzięki nieocenionej pomocy niemieckiego i angielskiego stowarzyszenia autorów zdjęć filmowych, a także Goethe Institut w Warszawie. Efektem tego spotkania jest deklaracja International Assamble of Cinematographers on CAMERIMAGE Festiwal [Międzynarodowe Zgromadzenie Operatorów Filmowych na Festiwalu CAMERIMAGE]. W nocy ze środy na czwartek powstał tekst rewolucyjnej deklaracji, w której autorzy zdjęć po raz pierwszy tak otwarcie mówią o tym, że ich zawód jest niedoceniany i żądają równych praw z reżyserem i producentem jako twórcy filmu.
. . : zobacz pełny tekst deklaracji more
Innym ważnym elementem związanym z prawami autorskimi, który pojawił się na Festiwalu, był apel do komercyjnych stacji filmowych o nie przerywanie dzieł filmowych: APEL DO KOMERCYJNYCH STACJI TELEWIZYJNYCH PRZERYWAJĄCYCH FILMY BLOKAMI REKLAMOWYMI Uczestnicy i organizatorzy festiwalu CAMERIMAGE zwracają się z apelem o zaprzestanie naruszania praw autorskich twórców filmowych oraz niszczenia integralności filmów fabularnych przerywaniem ich projekcji blokami reklamowymi. Względy komercyjne i merkantylne nie mogą być usprawiedliwieniem dla barbarzyńskich aktów braku szacunku zarówno dla artystów, widzów i sztuki filmowej. oraz inicjatywa obywatelska: Szanowny Panie Prezydencie, Szanowni Panowie Marszałkowie Sejmu i Senatu Zwracamy się z prośbą o wprowadzenie do ustawy o Radiofonii i Telewizji zapisu zabraniającego stacjom telewizyjnym przerywania emisji filmów fabularnych blokami reklam. W naszym odczuciu jest to ewidentne łamanie praw autorskich i brak szacunku dla twórców filmowych. Jest to akt barbarzyństwa dyktowany żądzą zysku, uderzający w widzów - miłośników sztuki filmowej. Wierzymy, że Sejm RP podejmie tę inicjatywę i wprowadzi rzeczony zapis przywracający kryterium przyzwoitości do działań medialnych. Jest to apel uczestników i organizatorów CAMERIMAGE. Kolejny, już 13 Festiwal Camerimage zakończył się w Łodzi w niedzielę, 4 grudnia 2005. Podczas Festiwalu rozdano następujące nagrody:
ZŁOTA ŻABA Gyula Pados - Fateless (Los Utracony) SREBRNA ŻABA Jens Fischer - The Queen of Sheba's Pearls BRĄZOWA ŻABA Louis-Philippe Capelle - Black Night HONOROWE WYRÓŻNIENIE DLA FILMU POLSKIEGO PRZYZNANE PRZEZ PANEL PROFESJONALISTÓW Dorota Kędzierzawska, Arthur Reinhart - Jestem SPECJALNA NAGRODA DYREKTORA FESTIWALU Phedon Papamichael - Walk the Line (Spacer po linie) ZŁOTA KIJANKA Krum Rodriguez - Before Life, After Death SREBRNA KIJANKA Yori Fabian - Ulewa BRĄZOWA KIJANKA Tim Ottenstein - Musca INTERAKTYWNA KIJANKA Anna Winkler - Dotyk Motyla NAGRODA ZA CAŁOKSZTAŁT TWÓRCZOŚCI TONINO DELLI COLLI NAGRODA ZA CAŁOKSZTAŁT TWÓRCZOŚCI DLA REŻYSERA O UNIKALNEJ WRAŻLIWOŚCI WIZUALNEJ JIŘÍ MENZEL NAGRODA KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO RALPH FIENNES NAGRODA DLA REŻYSERA O SZCZEGÓLNEJ WRAŻLIWOŚCI WIZUALNEJ ANDREI KONCHALOVSKY NAGRODA OPERATORÓW DLA AKTORA O SZCZEGÓLNEJ WRAŻLIWOŚCI WIZUALNEJ VAL KILMER NAGRODA OPERATORÓW DLA AKTORA ZA CAŁOKSZTAŁT TWÓRCZOŚCI GUSTAW HOLOUBEK NAGRODA DLA POLSKIEGO DUETU OPERATOR - REŻYSER WIESŁAW ZDORT - KAZIMIERZ KUTZ
13 edycję Międzynarodowego Festiwalu Autorów Zdjęć Filmowych - CAMERIMAGE należy uznać za wyjątkowo udaną. Po raz kolejny udało się stworzyć niepowtarzalny klimat i atmosferę, która przyciągnęła najlepszych operatorów z całego świata oraz całą rzeszę innych twórców filmowych: reżyserów, aktorów, montażystów czy producentów. Podczas Festiwalu Camerimage zaprezentowaliśmy 74 filmy pełnometrażowe oraz 56 etiud. Razem odbyło się 130 pokazów filmowych prezentujących osiągnięcia twórców z całego świata. Na czas trwania Camerimage wydano ponad 3000 akredytacji. Gościliśmy prawie 300 operatorów z 33 państw, 1150 studentów z 36 krajów, a także reżyserów, montażystów, producentów i dystrybutorów oraz 132 reprezentantów mediów.

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b