EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

ARTYKUŁ: LICENCJA NA ZACIEMNIANIE

01/12/14

 

Gordon Willis

 

Stephen Pizzello, redaktor naczelny i wydawca magazynu American Cinematographer, dziennikarz Benjamin B., Vilmos Zsigmond, Matthew Libatique, Ed Lachman i Caleb Deschanel, który z powodu odbywającego się w tym samym czasie seansu Pierwszego kroku w kosmos próbował być w dwóch miejscach jednocześnie, znaleźli trochę miejsca w swoim napiętym grafiku, by usiąść i porozmawiać o Willisie. „W naszym panelu dyskusyjnym nie ma dziś żadnej ciamajdy” - zauważył Pizzello po tym, gdy przedstawiono wszystkich uczestników. Trudno się z było tym nie zgodzić.

 

Uważany za jednego z najlepszych autorów zdjęć filmowych w historii, Gordon Willis zmarł 18 maja 2014 roku w wieku 82 lat. Członek ASC od 1975 roku, Willis dobrze znał przemysł filmowy – jego ojciec pracował jako charakteryzator dla Warner Brothers podczas Wielkiego Kryzysu, a on sam pragnął zostać aktorem. Po wojnie w Korei zaczął pracę przy reklamach i dokumentach jako asystent kamerzysty, karierę operatora filmowego rozpoczął natomiast filmem End of the Road, kultowejciekawostki pamiętanej dziś głównie dzięki scenie... gwałtu kurczaka. Już zaledwie dwa lata później zrealizował Klute. „Dla mnie Klute był jednym z pierwszych filmów tamtego okresu, którego zdjęcia charakteryzował minimalizm. Gordon zawsze pozbywał się z kadru tego, co nie było ważne” - zauważył Ed Lachman. „Ten film zawiera w sobie tyle zasad, którymi się kierował, jak selektywne oświetlenie i coś, co określał mianem względności” - dodał Stephen Pizzello, który prawie ukończył pisanie poświęconej mu książki zatytułowanej po prostu Gordon Willis on Cinematography. „Rozumiał przez to wielkość różnych elementów wizualnych znajdujących się w kadrze, która okazywała się względna. Na początku filmu odnosi się wrażenie, że Klute zawsze „wisi” nad Jane Fondą blokując część kadru. Wydaje się potężny, a ona bezbronna – Gordon bawił się ich fizycznością, by podkreślić rolę, jaką odgrywają.”

 

Gordon Willis i Francis Ford Coppola

Kadr z filmu "Ojciec chrzestny"

 

Klute był tylko pierwszym z długiej listy jego arcydzieł i mimo że Gordon Willis zdecydował się przejść na emeryturę dopiero w 1996, zawsze będzie kojarzony głównie z jedną dekadą, latami 70-tymi, kiedy to rozpoczął owocną współpracę z takimi reżyserami jak Alan Pakula, Francis Ford Coppola i Woody Allen, z którym zrealizował ostatecznie aż 8 filmów. Wśród jego najbardziej znanych tytułów znajdują się takie dzieła jak Ojciec chrzestny I i II, Syndykat zbrodni, Wszyscy ludzie prezydenta, Annie Hall oraz Manhattan. W okresie, gdy autorów zdjęć filmowych uważano raczej za techników, nie godził się na to, by pozostawać w cieniu i głośno wyrażał swoje opinie. Może właśnie dlatego tylko dwa razy nominowano go do Oscara i to nawet nie za filmy stanowiące jego największe osiągnięcia; Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej zauważyła tylko jego zdjęcia do komedii Zelig i... Ojca chrzestnego III. „Gordon lubił sobie wtedy wypić i był bardzo głośny, używał dość obraźliwego języka, zwłaszcza opisując kierowników studia i reżyserów nie mających pojęcia, co robią. Myślę, że ani razu nie zdarzyło się, żeby w barze nie podszedł do nas ktoś mówiąc: Przepraszam, tu są damy” - wspominał Caleb Deschanel, który jako student odbył u Willisa staż i wciąż uważa go za mentora. W 2009 Akademia naprawiła to szokujące niedopatrzenie i Gordon Willis otrzymał wreszcie honorowego Oscara. Najwyższy czas.

 

Mimo burkliwego zachowania, z którego słynął, Willis na każdym kroku podkreślał, że nad filmami pracuje razemz reżyserami. „Gordy zawsze potrafił znaleźć wizualną metaforę służącą temu, by lepiej opowiedzieć historię i jest to coś, czego wszyscy powinniśmy się uczyć - obrazy nie służą tylko i wyłącznie reprezentacji. Kiedy analizował scenariusz z reżyserem, zawsze miał zdanie na temat tego, gdzie postawić kamerę i co powinna, a czego nie powinna widzieć.” Nie oznacza to jednak, że każda współpraca przebiegała bez zgrzytów. Jeśli jego relacja z Woodym Allenem przypominała, jak to sam ujął, pracę z rekami w kieszeniach, z Coppolą nie poszło już tak łatwo. „Powiedział, że praca nad Ojcem chrzestnym przypominała próbę serwowania obiadu przy stole na pokładzie Titanica” - powiedział Pizzello. „Pewnego dnia Coppola chciał, by aktorzy zaczęli improwizować i swobodnie poruszać się po planie, a Gordon naciskał na to, by stali w konkretnych miejscach. Coppola zaczął krzyczeć, Gordy opuścił plan i reżyser zaczął rozglądać się za kimś, kto mógłby przejąc za niego pałeczkę. Michael Chapman [operator kamery] nie chciał podważać autorytetu Gordy'ego więc schował się w łazience. Siedział tam do momentu, kiedy kryzys został zażegnany.” „Pracując z Gordonem musiałeś przestrzegać wytyczonych punktów” - dodał Deschanel. „Jeśli jakiś aktor tego nie robił, Gordon prosił asystenta, by ten położył banknot 100$ na tym punkcie i powiedział aktorowi, że jeżeli ten wreszcie w niego trafi, banknot będzie jego. Myślę, że wcale nie żartował.” Przy realizacji Okien, jedynego filmu, który wyreżyserował bardzo tego potem żałując, tak bardzo sfrustrowała go praca z Talią Shire, że w pewnym momencie zaczął po prostu przesuwać jej nogi, by znalazła się w miejscu, które uważał za właściwe.

 

Gordon Willis i Woody Allen

Kadr z filmu "Manhattan"

 

Pracując nad Ojcem chrzestnym rozwinął swój styl polegający na górnym oświetleniu przy jednoczesnym pozostawianiu ciemnych fragmentów – na pomysł ten wpadł podczas zdjęć próbnych z Marlonem Brando. Pomogło to zachować tajemniczość jego postaci, ale studio nie było zachwycone ostatecznym efektem – nakręcone przez niego sceny uważali za „zbyt ciemne” i tak nadano mu znienawidzony przydomek Księcia ciemności. „Porządnie mu się oberwało za to podejście, bo zupełnie nie przystawało do obowiązującego wtedy stylu. Zyskał sobie wtedy złą reputację wśród aktorek, które obawiały się, że nie oświetla wystarczająco twarzy” - powiedział Stephen Pizzello. „Na szczęście w swojej karierze zawsze mógł liczyć na wsparcie znanych reżyserów, którzy rozumieli i doceniali jego rozumowanie. Naprawdę nienawidził jednak tego przydomka. Zawsze, gdy ktoś o nim wspominał burczał: to właściwa ekspozycja!” Według Matthew Libatique'a wszystko, co robił Gordon miało swoje korzenie w naturalizmie, nawet pomimo faktu, że niektóre z jego filmów były bardzo wystylizowane. „Dał nam licencję na zaciemnianie. Jeśli przyjrzeć się bliżej każdemu z jego filmów od razu rzuca się w oczy zupełny brak jakichkolwiek sztuczek. Wszystko wynika z naturalizmu, bez względu na to, czy mowa o tej lampie w Ojcu chrzestnym, która po prostu stoi na stole i jedyną funkcją, jaką spełnia jest delikatne oświetlenie oczu bohatera, czy to fluorescencyjne światło we Wszystkich ludziach prezydenta. Nie jest to najpiękniejszy rodzaj oświetlenia, ale jest właściwy dla tej konkretnej sceny i dla tego otoczenia. Nigdy nie bał się pozwolić ludziom na to, by egzystowali w mroku.”

 

Jak zauważył kiedyś Michael Chapman na łamach magazynu Variety, na historię kinematografii można spoglądać na dwa sposoby: przed i po Gordym. Zmienił wszystko. „Gordon tworzył obrazy, które stanowiły w pewnym sensie jego wizytówkę. Od razu wiadomo, kiedy ogląda się film zainspirowany twórczością Gordona Willisa” - zaobserwował Ed Lachman. „Myślę, że wielu operatorów szanuje Gordona, bo miał w sobie siłę i wewnętrzne przekonanie, że to, co robi jest właściwe. Jego mizantropijne, gburowate nastawienie budziło grozę wśród wielu reżyserów i udawało mu się narzucać im swoje pomysły – w tamtym okresie było to niespotykane. Był nowojorczykiem z krwi i kości i nie intelektualizował tego, co robi.” Jedno jest pewne – Gordy miał do zaproponowania znacznie więcej niż tylko chwytliwy przydomek.

 

 Artykuł autorstwa Marty Bałagi

 

 

 

 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b