EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

KASIA TARAS: KINO JEST CUDEM, A FILM OPOWIEŚCIĄ

20/11/12

Kasia Taras
Alchemia. O sztuce operatorskiej.
Kino jest cudem, a film opowieścią

Jednym z filmów otwierających tegoroczną jubileuszową edycję festiwalu sztuki operatorskiej Plus Camerimage jest Side by SideChristophera Kenneally'ego, notabene zrealizowany we współpracy z festiwalem Plus Camerimage - podczas pierwszej bydgoskiej edycji imprezy ekipa z Keanu Reevesem na czele, który tym razem wystąpił jako dokumentalista, zarejestrowała gros wypowiedzi filmowców różnych pokoleń i profesji (m.in. Joela Schumachera, Michaela Chapmana, Andrzeja Bartkowiaka, Michaela Ballhausa, Dicka Pope'a, Vittorio Storaro, Chrisa Lebenzona, Anthony'ego Dod Mantle, Josta Vacano i Phila Meheux) o koegzystencji, owym side by side, "ziarna" i "pikseli".

Ekipa "Side by Side"; Chris Cassidy, Justin Szlasa, Chris Kenneally, Keanu Reeves; zdj. Stephan Ukas-Bradley
Mimo całej swojej może nie egzaltacji, bo wiek już nie ten, ale (wciąż i oby jak najdłużej) gorącego stosunku do materii, jaką się zajmuję, rzadko używam określenia, że coś jest niezwykłe. Teraz muszę użyć. Film Side by SideChristophera Kenneally'ego (zdj. Chris Cassidy), którego spiritus movens był Keanu Reeves, to film niezwykły.
Niezwykły dlatego, że w ciągu dziewięćdziesięciu minut otrzymujemy solidną lekcję, może nie sztuki operatorskiej, ale historii kina na pewno. Widzimy i kinematograf braci Lumiere (i jest się czym wzruszyć, bo on nadal działa) i najnowsze cyfrowe cuda, które z nikogo autora zdjęć nie uczynią, a zarejestrowany nimi materiał nie zawsze okazuje się filmem. Lekcję, która nie jest nudna, tylko pasjonująca. Pasjonująca, bo o kinie opowiadają twórcy pytani przez twórcę. Pyta Aktor (Keanu Reeves), czyli ktoś, kto jest po drugiej stronie kamery, a odpowiadają ci, którzy są odpowiedzialni za jego wizerunek, za to, czy uwiedzie publiczność, czy historia jego bohatera nas zainteresuje, reżyserzy, ale przede wszystkim autorzy zdjęć. Pyta ktoś, kto na własnej skórze zdążył odczuć różnicę między pracą nad filmem realizowanym na taśmie filmowej, a sytuacją, gdy używa się kamer cyfrowych. Odpowiedź, kiedy aktor ma większy komfort, oczywiście znajdujemy w filmie, i jest to stwierdzenie dość nieoczekiwane - polecam zwłaszcza anegdotkę o rozterkach Roberta Downeya jr.

Keanu Reeves i David Lynch, kadr z filmu "Side by Side"
Side by Side, zorganizowany wokół pytania o wpływ technologii cyfrowych na przyszłość kina (raz pada pytanie wręcz o to, czy koniec "ery taśmy" to koniec kina), to film wyjątkowy, bo jego twórcy zwracają uwagę na coś, co nam, teoretykom (i mam na myśli zarówno akademików, jak i krytyków filmowych), często umyka, bo jesteśmy tak pełni teorii i dumni z własnych pomysłów interpretacyjnych, że zapominamy, że film to przede wszystkim technika. A przecież na to, jak zostaje opowiedziana ta a nie inna historia wpływa postęp, inaczej prowadzi się narrację operując lekką i łatwą do przestawiania kamerą; inaczej montujemy, kiedy posługujemy się komputerem a inaczej odbywało się to przy stole montażowym. Inaczej nie oznacza gorzej. Nowe technologie, owszem, wymagają przemyślenia na nowo kilku kwestii związanych z preprodukcją, produkcją i postprodukcją, ale tylko tyle. To, co najważniejsze, czyli fakt, że film jest opowieścią, pozostaje bez zmian.Środki filmowe służą emocjom, ale przede wszystkim opowieści. Szczególnie wzruszająco, ale i przekonująco, brzmią takie deklaracje w ustach artystów tak uznanych jak David Lynch, Joel Schumacher i Michael Ballhaus, czy Martin Scorsese. Oni naprawdę wiedzą, co mówią, i naprawdę warto skupić się nad tym, co mówią, by potem nie wyważać otwartych drzwi. David Lynch zapytany o upowszechnienie możliwości rejestrowania ruchomych obrazów, ripostuje (ta twarz, ten spokój), że od tylu lat mamy papier i narzędzia do pisania, a genialnych pisarzy jest tak niewielu... Michael Ballhaus mówi coś, co ucina wszelkie dyskusje o ziarnie i pikselach: nie jest ważne to, czego użyjesz, ale to, czy opowiadasz szczerze, a środki i narzędzia powinno się wybierać zgodnie z tym, czego ma dotyczyć nasza opowieść, i o jakim świecie opowiadamy. Po czym z lekkim uśmiechem serwuje nam opowieść o tym, że gdy podczas realizacji Gangów Nowego Jorku zaproponowano mu DI, podziękował, bo zbudowano mu piękną scenografię, a resztę (i to jaką!), potrafił osiągnąć światłem, doborem filtrów i obiektywów. Dotąd wielbiłam Jego twórczość (ten Wiek niewinności), po obejrzeniu dokumentu Kenneally'ego jestem pewna, że coś z osobowości autora zdjęć przenika do jego zdjęć, w wypadku współpracownika Scorsese, Coppoli i Fassbindera, są to niezwykła pokora i spokój. No dobrze - zakochałam się w Michaelu Ballhausie i to tylko via ekran.

Kadr z filmu "Side by Side"
Ci naprawdę doświadczeni i ciągle otwarci na wszelkie nowinki technologiczne filmowcy (Vittorio Storaro wspomina wręcz o obowiązku intelektualnego otwarcia na postęp, a obrazu Rogera Deakinsa pracującego z kolorystką nad Bracie, gdzie jesteś? braci Coen, trudno zapomnieć), nie boją się końca kina i niczego takiego nie przewidują, bo wiedzą, że człowiek zawsze będzie chciał i miał co opowiadać, bo przecież możliwość snucia opowieści jest starsza od wynalazku kina. Nie przeraża ich również fakt, że dzisiaj już nie musimy chodzić do kina, by oglądać filmy - wystarczy telefon komórkowy. Są spokojni o przyszłość kina, bo wiedzą, że tym, co można osiągnąć tylko w kinie jest pokazanie na wielkim ekranie "nagiej twarzy w ruchu uczuć". Na tym polega magia kina, jego rytuał, o którym wspominają, co szczególne, autorzy Matrixa.

W Side by Side dużo miejsca poświęcono właśnie "magii" wpisanej w działania operatora filmowego. W pewnym momencie autor zdjęć zostaje nawet nazwany "magiem". Wspomina się też o szczególnej (magicznej) relacji reżysera i operatora, najcieplej i najbardziej żywiołowo swoich "DP" wspominają David Fincher, gdy mówi o Dariusie Khondjim i tym, co udało mu się osiągnąć w Se7en; oraz Danny Boyle, który urzeczony tym, co w Festen zrobił Anthony Dod Mantle, nie wyobraża sobie, by mógł pracować z kimś innym.


Widzenie w autorze zdjęć alchemika wiązało się z tym, że "widział" pierwszy. Tak jest do dzisiaj bez względu na to, działania ilu współpracowników (specjalistów od efektów specjalnych, kolorystów, stereograferów) musi koordynować. Postęp technicznych nie oznacza wymykania się materii i dla autorów zdjęć był i jest czymś naturalnym. Na tym polega jedno z wyzwań tego zawodu - ciągle się uczyć, bo zanim zostanie się alchemikiem i magiem, trzeba być panującym nad warsztatem rzemieślnikiem.

Rozmówcy Keanu Reevesa zachowują się właśnie jak skromni rzemieślnicy, a są przecież wielkimi artystami. Skromność to tak rzadka dzisiaj cecha.

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b