EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

KIEŚLOWSKI WRACA NA CAMERIMAGE

19/09/06

Krzysztof Kieślowski, gościł na Camerimage ponad 10 lat temu. W tym roku wraca. Dzięki żonie reżysera - Marii Kieślowskiej - będziemy mogli oglądać w łódzkim Muzeum Kinematografii absolutne rarytasy - zdjęcia z prywatnego archiwum Mistrza. A w Łodzi wciąż trwa święto kina - poniedziałek upłynął pod znakiem spotkań, warsztatów i pokazów filmowych.

Kieślowski wraca, choć tak naprawdę jego duch wciąż towarzyszy festiwalowi. Od trzech lat Camerimage przyznaje przecież nagrodę jego imienia, którą odebrali jużw Łodzi Irene Jacob, Charlize Theron i Raplh Fiennes.

"Krzysztof Kieślowski. Fotografie z miasta Łodzi" - tak nazwano tę unikatową wystawę zorganizowaną w Muzeum Kinematografii w Łodzi. Zebrano na niej fotografie zrobione w końcu lat 60. Krzysztof Kieślowski był wówczas studentem wydziału reżyserii łódzkiej szkoły filmowej. Robił je z myślą o realizacji swoich przyszłych filmów. Fotosy Mistrza Kina są doskonałym dokumentem z epoki autobusów "ogórków", chłopięcych fartuszków szkolnych z białymi kołnierzykami, gry w "noża"... Pokazują jesienną - w deszczu i zimową - ośnieżoną Łódź z jej nowymi wieżowcami i starymi domami, witrynami sklepowymi, balustradami balkonów i mieszkańcami - dorosłymi o zniszczonych, zmęczonych - często starych już - twarzach i dziećmi o buziach roześmianych. Poruszają, przywołują wspomnienia, budzą refleksje. Są świadectwem wrażliwości i dojrzałości młodego człowieka, znakomitego obserwatora i dokumentalisty, przyszłego reżysera filmów dokumentalnych i fabularnych, którego realizacje docenił cały świat. Wszystkie fotografie pochodzą z archiwum rodzinnego Krzysztofa Kieślowskiego. Możemy je oglądać dzięki uprzejmości żony reżysera - Marii Kieślowskiej. Fundacja Tumult i Festiwal CAMERIMAGE są wraz z Wydawnictwem Skorpion i Muzeum Kinematografii w Łodzi, organizatorami tej ekspozycji, która jest integralną częścią wielkiej prezentacji - "Krzysztof Kieślowski - ślady i pamięć". Uroczyste otwarcie wystawy fotografii juz w piątek.

Na ekranie CAMERIMAGE ścierali się dzisiaj konkurujący o Złotą Żabę Niemcy z filmem "Snowland" w reżyserii Hansa W. Geissendörfera ze zdjęciami Hansa-Günthera Bückinga, Hiszpanie, których reprezentował Carlos Saura i jego film "Siódmy dzień" ze zdjęciami Francoise'a Lartigue'a oraz koreańsko - japońska produkcja "Łuk" wyreżyserowana przez Kim Ki -Duka, ze zdjęciami Seong-Back Janga. Pojawił się także polski "Komornik" Feliksa Falka oraz niezwykle rzadko pokazywane w u nas kino estońskie i irańskie, które obejrzeć można było w kinie Charlie.

Poniedziałek był dniem pełnym konferencji prasowych i warsztatów. Pytania uczestników spotkania z Cesarem Charlone ["Miasto Boga"] koncentrowały się głównie wokół osobistej wizji operatorstwa członka jury. Charlone odpowiadał"Głęboko wierzę w postprodukcję. Dla mnie to właśnie tam rodzi się film. Trzeba nagromadzić jak najwięcej obrazów, jak najwięcej punktów widzenia, kątów ustawienia kamery. Potem, w procesie montażu, który pozwala emocjonalnie zdystansować się od ujęć, można wyszukać i wybrać te najlepsze". Według Charlone’a dzisiejsza postprodukcja łączy tradycję z nowoczesnością. To technologiczna ciemnia, prawdziwe królestwo operatora, tak jak plan - to wyłączna domena reżysera. "Przy pomocy myszki mogę malować obrazy tak, jak wcześniej robiłem to przy pomocy światła. Uważam, że rozwój technik wizualnych jest i nadal będzie podobny do rozwoju technik montażu dźwięku, to znaczy, że coraz więcej będzie zależało od odpowiedniej obróbki materiału już po zakończeniu zdjęć".

Opowiadając o pracy nad realizacją "Wiernego ogrodnika" - filmu Fernando Meirelessa, który otwierał CAMERIMAGE w tym roku, Charlone zaznaczał, jak ważne było dla niego odpowiednie stosowanie obiektywów - "szerokokątne do planów ogólnych, kiedy potrzebowałem więcej detali i 16mm, kiedy chciałem zostawić większą swobodę aktorom, nadać ich grze lekkość". Wybory te miały naturę bardziej techniczną niż estetyczną. Świadomym estetycznym wyborem było natomiast otaczanie postaci Justina [Ralph Fiennes] odcieniami zieleni, natomiast pozostającą do niego w opozycji Tess reprezentuje kolor czerwony, tak jak Afrykę, z którą czuła się związana. Przemiana duchowa bohatera jest akcentowana przez jego stopniowe poddanie się odcieniom czerwieni. Umiera na czerwonawej pustyni w różowej koszuli. Większość ujęć jest stylizowana na dokumentalne, nieliczne, jak np. finałowa scena walki, są dokładnie inscenizowane. Charlone podkreślał, jak trudne było przedstawienie świata, którego tak naprawdę nie rozumiemy i który nie rozumie nas. Dlatego główny bohater jest niejako reprezentantem wyizolowanej europejskości, która stara się nieudolnie pojąć czarny kontynent.

Na konferencji pojawił się też reżyser "Komornika" Feliks Falk. "Chciałem, by ‘Komornik’ oddał atmosferę współczesnej polskiej sytuacji społeczno politycznej" - mówił o filmie. "Dobrze się czuję, gdy bohater jest postacią pełnokrwistą, dynamiczną, dążącą do celu. Tak było w przypadku tego scenariusza i dlatego zdecydowałem się na zrealizowanie tego filmu"- opowiadał reżyser. Falk zaprzeczył, że jego film jest zrozumiały tylko w polskich realiach. Zapytany czemu wybrał na operatora Bartka Prokopowicza, powiedział, że kluczem doboru była świeżość spojrzenia. "Wybrałem młodego operatora, by jego film był bardziej zrozumiały dla współczesnych - nakręcony świeżym okiem. Ważne jest, by operator miał wizję i wiedział, o co chodzi w scenariuszu" - mówił.

Mówiąc o aktorach dodawał, że oprócz doskonałej współpracy z Andrzejem Chyrą, największe zadowolenie przynieśli mu amatorzy - epizodyści. "Najbardziej jestem zadowolony z ‘odkrycia’" młodych aktorów. Pojawiło się w epizodach 5-6 takich z Wałbrzycha, Zielonej Góry, Wrocławia. Współpracowało mi się z nimi świetne, bo od samego początku widać było, jak bardzo im zależy".

Falk powiedział też, że coraz lepiej idzie oscarowa promocja "Komornika". "Za granicą ukazują się recenzje, są pokazy. Film jest dobrze rozumiany".

Poniedziałek był też dniem warsztatów. "Jeśli będziesz szanować kamerę, kamera będzie szanowała Ciebie" oraz "Robiąc film używasz języka wizualnego, który jest językiem międzynarodowym". Takie przesłania towarzyszyły poniedziałkowym warsztatom poświęconym specyfice pracy z kamerą Panavision wyposażoną w nowoczesne obiektywy symultaniczne 1:87. Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem, co zupełnie nie dziwi, gdyż prowadził je światowej sławy operator Laszlo Kovacs. W jego filmografii znajdziemy kilkadziesiąt tytułów, a wśród nich takie kinowe hity jak: "Ghostbusters" czy "Easy Rider". Kovacs otrzymał w 1998 roku Złotą Żabę Camerimage za całokształt twórczości, zaś Amerykańskie Stowarzyszenie Operatorów uhonorowało go takim samym tytułem w roku 2002. Chętnych, których interesuje praca z kamerami Panavision zapraszamy również na piątkowe warsztaty prowadzone przez Henrego Brahama.

We wtorek ekran CAMERIMAGE zaczyna życie już o 9 rano. Najmocniejszymi punktami filmowego programu będą polskie produkcje - "Persona non grata" Zanussiego ze zdjęciami polskiego mistrza kamery Edwarda Kłosińskiego oraz idący jak burza przez światowe festiwale "Mój Nikifor" Andrzeja Krauzego, ze zdjęciami Krzysztofa Ptaka. Nie należy też opuszczać brytyjskiego "Stoned" ze zdjęciami Johna Mathiesona, autora obrazu w "Gladiatorze", czy "Królestwie niebieskim".

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b