DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024
WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE
04/08/23
Znamy skład jury, na czele którego stanie Lawrence Sher, ASC – amerykański autor zdjęć filmowych i reżyser
LONDYN, 25 lipca 2023 roku: FilmLight zamknął skład jury konkursu FilmLight Colour Awards 2023. Tegorocznym przewodniczącym tego wybitnego gremium składającego się z twórców filmowych z całego świata, mianowano Lawrence'a Shera (ASC) - znanego autora zdjęć. Ze względu na duże zainteresowanie, termin zgłoszeń do konkursu został przedłużony dla globalnej społeczności kolorystów do dnia 7 sierpnia 2023 r., godz. 23:59 czasu BST (brytyjski czas letni).
Nagrody FilmLight Colour Awards są dedykowane kolorystom pracującym na dowolnej platformie gradingowej, a zgłoszenia są oceniane przez niezależny zespół autorów zdjęć filmowych, kolorystów i twórców, którzy rozumieją niuanse powstania obrazu filmowego oraz tego, jak światło i cień tworzą jego nastrój i dynamikę.
Lawrence Sher, ASC, jest wielokrotnie nagradzanym amerykańskim autorem zdjęć i reżyserem filmowym, najbardziej znanym z pracy przy filmach: Joker (2019), Godzilla II: Król Potworów (2019), Rekiny Wojny (2016), Kac Vegas (2009), Powrót do Garden State (2004), a także z pracy przy teledysku Dua Lipy Don't Start Now (2019).
„Jestem bardzo podekscytowany, że zostałem przewodniczącym FilmLight Colour Awards”, komentuje Sher. „Kolorkorekcja i koloryści są tak samo istotni dla nowoczesnej produkcji filmowej, jak każde inne narzędzie do oświetlenia lub wyposażenie kamery. Jako osoba, która rozpoczęła swoją karierę od synchronizacji kolorów w filmie w „staroświecki” sposób, od początku byłem zwolennikiem i orędownikiem rozwiązań typu Digital Intermediate, ponieważ widziałem w tym potencjał.”
„Wierzę, że narzędzia, którymi dziś dysponujemy w dziedzinie kolorkorekcji, stanowią prawdopodobnie (wraz z czujnikiem cyfrowym) najbardziej znaczącą zmianę w produkcji filmowej na przestrzeni ostatnich 50 lat. Moja relacja i współpraca z kolorystami jest tak samo ważna, jak relacje z moimi ekipami od kamer, obsługi technicznej czy oświetlenia. Cieszę się, że mogę zobaczyć zgłoszone w tym roku wspaniałe prace i ocenić kreatywny wkład twórców w ich projekty.”
Ostateczny skład jury FilmLight Colour Awards 2023 przedstawia się następująco:
Lawrence Sher, ASC, Autor Zdjęć i Reżyser Filmowy; Greig Fraser, ACS, ASC, Autor Zdjęć; Natasha Braier, ASC, ADF, Autorka Zdjęć; Simone Appleby, Dyrektorka Pracowni Filmowej i Cyfrowej Rekonstrukcji, CNC; Eben Bolter, BSC, Autor Zdjęć; Daniela Cajías, AEC, Autorka Zdjęć; Eve M Cohen, Autorka Zdjęć; Thomas Eberschveiler, Kierownik Image Workflow, MPC Paris; Yinka Edward, Autor Zdjęć; Ana Escorse, Starsza Kolorystka; Ricky Gausis, Starszy Kolorysta oraz Partner Kreatywny, TRAFIK; Adam Glasman, Starszy Kolorysta DI, Goldcrest; Michael Goi, ASC, ISC, Autor Zdjęć i Reżyser Filmowy; Michael Hatzer, Wiceprezes ds. Kreatywnych Wykończeń Kolorystycznych, Picture Shop; Aljoscha Hoffmann, Starszy Kolorysta; Dave Hussey, Starszy Kolorysta, Company 3; Takuro Ishizaka, JSC, Autor Zdjęć; Stephen Lighthill, ASC, Autor Zdjęć oraz Dyrektor Dyscypliny, Konserwatorium Operatorskie Amerykańskiego Instytutu Filmowego (AFI); Marjolaine Mispelaere, Starsza Kolorystka; Luke Morrison, Dyrektor Kolorkorekcji, Elektryczny Teatr Kolektywny; Wade Odlum, Starszy Kolorysta i Partner w Alter Ego; Swapnil Patole, Główny Kolorysta, Famous Studios; Ahmet Sesigurgil, Autor Zdjęć.
Wielokrotnie nagradzany australijski autor zdjęć filmowych, Greig Fraser, ACS, ASC, twórca takich filmów jak: Wróg Numer Jeden (2012), Lion. Droga do Domu (2016), Diuna (2021), Batman (2022), komentuje: „Działamy w sferze, w której filmy często opierają się na trendach lub na wymyślonych już koncepcjach. Wśród tegorocznych zgłoszeń do Colour Awards, poszukuję oryginalnej wizji.”
Jacqueline Loran, dyrektorka w FilmLight, skomentowała: „Od wielu lat pracuję z kolorystami na całym świecie i wiem, jak rzetelna i kreatywna jest ta społeczność. Ma ona kluczowe znaczenie dla tworzenia wspaniałych treści wizualnych i jesteśmy zaszczyceni, że możemy zapewnić im platformę, dzięki której otrzymają uznanie, na które naprawdę zasługują.”
„Do tej pory jesteśmy zszokowani odzewem i wsparciem dla nagród, a także niesamowicie wdzięczni wszystkim zaangażowanym, w tym utalentowanemu jury, bez którego przyznanie nagród nie mogłyby się odbyć” – mówi Loran.
Nabór zgłoszeń zakończy się w poniedziałek, 7 sierpnia 2023 roku. Nominowani zostaną ogłoszeni jesienią, a zwycięzcy zostaną zaprezentowani w listopadzie podczas EnergaCAMERIMAGE.
Konkurs Colour Awards jest organizowany przez FilmLight we współpracy z EnergaCAMERIMAGE oraz wspierany przez znane międzynarodowe stowarzyszenia, takie jak ASC (Amerykańskie Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych), BSC (Brytyjskie Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych), AFC (Francuskie Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych), CSI (Międzynarodowe Stowarzyszenie Kolorystów), CNSC (Chińskie Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych), Imago (Międzynarodowa Federacja Autorów Zdjęć Filmowych), Polskie Stowarzyszenie Autorów Zdjęć Filmowych (PSC) i inne.
Aby uzyskać więcej informacji lub wziąć udział w konkursie, odwiedź stronę: www.filmlightcolourawards.com/
Więcej o FilmLight:
FilmLight opracowuje nowoczesne programy służące do color gradingu, aplikacje do przetwarzania i przechowywania obrazu oraz narzędzia zarządzania projektem, które usprawniają postprodukcję filmów i wideo oraz wyznaczają nowe standardy jakości, niezawodności i wydajności. Usprawniona organizacja pracy oparta na metadanych firmy wykorzystuje solidne produkty wyposażone w najnowocześniejsze narzędzia kreatywne, umożliwiając twórcom pracę w awangardzie mediów cyfrowych. Założona w 2002 roku firma koncentruje się przede wszystkim na optymalizacji, wdrażaniu i wsparciu swoich produktów (w tym Baselight, Daylight i Baselight Editions) w wiodących firmach produkcyjnych, zakładach postprodukcyjnych i studiach filmowych / telewizyjnych na całym świecie. FilmLight ma swoją główną siedzibę w Londynie, gdzie kumulują się jej działania badawczo-projektowe i produkcyjne. Sprzedaż i wsparcie techniczne są możliwe dzięki lokalnym centrom serwisowym i wykwalifikowanym partnerom na całym świecie. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.filmlight.ltd.uk.
Kontakt
ALEXA MAZA
[email protected].
UK +1 323 785 1630
CAROLINE SHAWLEY
[email protected].
UK +44 (0)7730 145 759
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024
WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE