EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

SKŁAD FIRST LOOK – KONKURSU PILOTÓW SERIALI EnergaCAMERIMAGE 2019!

15/10/19

Prezentujemy tegoroczny skład sekcji First Look - Konkurs Pilotów Seriali. O główną nagrodę walczyć będą autorzy zdjęć poniższych dziesięciu produkcji telewizyjnych.


Konkurs pod patronatem Jakbyniepaczeć

 

 

ARDE MADRID


Kadr z "Arde Madrid",
zdj. Jorge Fuembuena


Hiszpania, rok 1961. Reżim generała Franco podejrzewa, że huczne imprezy wyprawiane przez mieszkającą od jakiegoś czasu w Madrycie amerykańską aktorkę Avę Gardner są pretekstem do niebezpiecznych dla przyszłości kraju spotkań komunistów oraz anarchistów. Do luksusowej rezydencji potencjalnej wichrzycielki wysłana zostaje konserwatywna, lojalna frankistowskiej Hiszpanii stara panna Ana Mari, która ma w roli potulnej pokojówki szpiegować hollywoodzką gwiazdę. Nie ma żadnego przeszkolenia ani doświadczenia w takiej działalności, ale potrzebuje pieniędzy, a rząd nie uznaje odmownych odpowiedzi, więc kobieta z radością przyjmuje propozycję. Sęk w tym, że na potrzeby nowej tożsamości nasza niewydarzona wtyczka musi udawać szczęśliwą małżonkę pozującego na buntownika mężczyzny, który od pierwszego spotkania działa jej na nerwy, a pijąca na umór, korzystająca z życia Gardner budzi w niej dawno zapomniane pokłady kobiecości. Jak tu węszyć w imię patriotycznych pobudek, skoro ciało i zmysły mają inne plany?

Reżyseria: Paco León
Zdjęcia: Pau Esteve Birba
Produkcja: Andy Joke
Dystrybucja: Movistar+
Kraj i rok: Hiszpania, 2018

CZARNOBYL



Kadr z "Czarnobyla",
dzięki uprzejmości HBO


Noc. Żona patrzy z uśmiechem na śpiącego męża. Rutynowy rytuał w życiu przewidywalnym i spodziewanym. Za oknem, w oddali, widać tajemnicze błyski. Sekundy później przez mieszkanie przechodzi potężna fala uderzeniowa. Małżonkowie patrzą w osłupieniu na słup niebieskawego światła wznoszący się ku niebiosom z miejsca wybuchu. Potem zostają brutalnie rozdzieleni, gdyż on, strażak, zostaje postawiony w stan gotowości. I wyrusza gasić dach w Czarnobylskiej Elektrowni Jądrowej, gdzie narastająca panika uniemożliwia decydentom realne oszacowanie sytuacji. Prawda jest taka, że błyski pochodziły z rozrywanego na strzępy reaktora, a słup światła stanie się w ciągu najbliższych miesięcy postrachem całej Europy. Na początku nikt tego jednak nie wie. Strażacy stają do walki z ogniem, nie wiedząc, że wkraczają do piekła. Mieszkańcy pobliskiej Prypeci obserwują spokojnie kolejnego dnia spadający z nieba popiół. W Moskwie trwają narady, jak zataić całą sprawę przed światem. Prawda wyjdzie na jaw, ale jakim kosztem?

Tytuł oryginalny: Chernobyl
Reżyseria: Johan Renck
Zdjęcia: Jakob Ihre
Produkcja: Sister Pictures
Dystrybucja: Home Box Office Inc. (HBO)
Polski dystrybutor: HBO Polska Sp. z o.o.
Kraj i rok: USA, Wielka Brytania, 2019



EUFORIA



Kadr z "Euforii",
zdj. Eddy Chen, HBO


Rue jest nastoletnią narkomanką, która po powrocie z odwyku i składanych raz po raz matce oraz siostrze zapewnieniach, że poszła po rozum do głowy, dość szybko zanurza się ponownie w świecie wyostrzających i zarazem stępiających zmysły używek. Nie ze względu na niespełnioną miłość, nie pod presją otoczenia, lecz dlatego, że Rue chciałaby po prostu przestać czuć. Permanentnie zagubiona w rozbitej na tysiące sposobów rzeczywistości, którą odziedziczyła wraz ze szkolnymi przyjaciółmi i wrogami po pokoleniu swych rodziców, dziewczyna próbuje dojść prawdy o sobie. I podejmuje szereg marnych decyzji, które w krótkim czasie mogą zaprowadzić ją do grobu. Chyba że znajdzie w tym świecie wiecznie zafałszowanego przez zewnętrzne bodźce „tu i teraz” kogoś, kto ją usłyszy i zechce zrozumieć. Odmieniając współczesność przez przypadki, Euforia rysuje szokującą perspektywę dzisiejszej młodości, nie zapominając o dialogu z dawnymi wywrotowymi w duchu pokoleniowymi opowieściami, od Buntownika bez powodu po słodko-gorzkie opowieści Johna Hughesa.

Tytuł oryginalny: Euphoria
Reżyseria: Augustine Frizzell
Zdjęcia: Marcell Rév
Produkcja: A24 Films, Home Box Office (HBO)
Dystrybucja: Home Box Office (HBO)
Polski dystrybutor: HBO Polska Sp. z o.o.
Kraj i rok: USA, 2019


GENIALNA PRZYJACIÓŁKA


Kadr z "Genialnej przyjaciółki",
dzięki uprzejmości HBO


Dwie małe, ciekawe świata i jego tajemnic dziewczynki, rozważna Lenù i romantyczna Lila, stawiają pierwsze kroki w nastoletniość w ubogiej dzielnicy Neapolu lat 50. XX wieku. Dwie młode kobiety, które w takt odkrywania ulotnego piękna dziewczęcej przyjaźni oraz różnych „pierwszych razów” kierują się w stronę emocjonalnej i fizycznej dojrzałości. Nie zawsze tak, jakby tego pragnęły, żyją bowiem w patriarchalnym społeczeństwie zbudowanym na dominacji mężczyzn oraz uległości przyzwyczajonych do takiego życia kobiet. Nie zawsze z tymi, których chciałyby widzieć w roli swych towarzyszy, gdyż są zmuszone walczyć o poprawę własnego losu w rzeczywistości składającej się z ubóstwa, przemocy i desperacji, która więzi w błędnym kole braku edukacji i ograniczeń klasowych. Mimo wszystko, poniewierane przez los i otoczenie Lenù i Lila śnią swe neapolitańskie sny o kontynuowaniu szkolnej nauki czy sukcesach zawodowych, a odnoszone przez nie małe zwycięstwa dają nadzieję na odmianę losu. Przynajmniej jednej z nich.

Tytuł oryginalny: L'Amica Geniale: Le Bambole
Tytuł angielski: My Brilliant Friends: The Dolls
Tytuł polski: Genialna przyjaciółka: Lalki
Reżyseria: Saverio Costanzo
Zdjęcia: Fabio Cianchetti
Produkcja: Wildside
Dystrybucja: Home Box Office (HBO)
Polski dystrybutor: HBO Polska Sp. z o.o.
Kraj i rok: Włochy, 2018



HOMECOMING


Kadr z "Homecoming",
zdj. Jessica Brooks

Heidi Bergman przyjmuje posadę w prywatnym ośrodku ukierunkowanym na pomoc weteranom wojennym w odnalezieniu się w nowej-starej rzeczywistości. Kobieta stara się wspierać żołnierzy psychicznie, wykonując jednocześnie sztywne zalecenia programu, których celowości czasami nie rozumie. Na dodatek raz na jakiś czas musi wysłuchiwać agresywnych telefonicznych tyrad swego enigmatycznego szefa, którego bardziej od leczenia ludzkich traum interesuje wyciąganie z żołnierzy informacji. Mijają cztery lata, Heidi mieszka z matką i jest kelnerką, która pracuje w lokalnej knajpce. Pewnego dnia w jej świat wkracza śledczy z Departamentu Sprawiedliwości, wypytując o jej dawne życie i obowiązki w ośrodku. Kobieta niechętnie wraca do przeszłości, a przypominanie sobie różnych nazwisk i wydarzeń sprawia jej problem, szczególnie że rządowy agent ewidentnie nie mówi jej całej prawdy. Ale Heidi powinna być do tego przyzwyczajona, gdyż pracując w ośrodku również czuła się manipulowana. Tylko dlaczego ma niejasne poczucie, że była częścią czegoś autentycznie przerażającego?

Tytuł oryginalny: Homecoming: Mandatory
Reżyseria: Sam Esmail
Zdjęcia: Tod Campbell
Produkcja: Amazon Studios, Anonymous Content, Esmail Corp., Gimlet Media, Red Om Films, Universal Cable Productions, We Here At
Dystrybucja: Amazon
Kraj i rok: USA, 2018


JAK NAS WIDZĄ

Raymond, Kevin, Antron, Yusef i Korey są przeciętnymi nastolatkami z nowojorskiego Harlemu, którzy 19 kwietnia 1989 roku znaleźli się w nieodpowiednim miejscu o nieodpowiednim czasie. Kilka dni później zostają oskarżeni o gwałt i brutalne pobicie młodej białej kobiety uprawiającej jogging w Central Parku. Gdy trafiają w sidła amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości, nie potrafią obronić się przed twardymi gliniarzami i złotoustymi oskarżycielami naciskanymi przez żądną krwi opinię publiczną. Jedni z lęku przed więzieniem mieszają się w zeznaniach, inni dają się wmanipulować w rzucanie się do gardeł kolegom, podczas gdy fakty z feralnej nocy są kształtowane tak, by dopasować je do skrzętnie budowanej narracji o zbrodni na tle rasowym. Nie tylko chłopcy są sparaliżowani strachem, ich rodzice mogą jedynie bezsilnie patrzeć na rozwój wydarzeń, które przez kolejne miesiące i lata zyskają miano sprawy „piątki z Central Parku” i zmienią na zawsze zaufanie do nowojorskiej sprawiedliwości.

Tytuł oryginalny: When They See Us
Reżyseria: Ava DuVernay
Zdjęcia: Bradford Young
Produkcja: Forward Movement
Dystrybucja: Netflix
Kraj i rok: USA, 2019


JUST FOR TODAY


Anat jest idealistycznie usposobioną dziewczyną, która zaczęła pracę w opiece społecznej, licząc, że będzie w stanie dawać oparcie zagubionym ludziom potrzebującym ciepłego słowa i pomocnej dłoni. Jest jednak naiwna i zupełnie nieprzygotowana emocjonalnie, więc nie dostrzega, kiedy zaczyna angażować w pracę własne życie prywatne. Na imię ma Niko i jest młodym recydywistą o smutnych oczach i szorstkiej powierzchowności. Dziewczyna dosyć szybko zatraca się w tej znajomości i przekracza raz za razem granice etyki zawodowej, by pomóc mężczyźnie stanąć na nogi. Dochodzi do tego, że naraża wręcz reputację swych znajomych. Niko próbuje jej się odwzajemniać, lecz coraz częściej dają o sobie znać demony jego burzliwej przeszłości. W pewnym momencie Anat będzie musiała podjąć trudną decyzję, czy warto ryzykować własną przyszłość dla nieznajomego, który może okazać się niereformowalnym przypadkiem, czy jednak zdusić wyrzuty sumienia i wybrać bezpieczniejszą drogę.

Tytuł oryginalny: Rak Lehayom
Reżyseria: Nir Bergman
Zdjęcia: Guy Raz
Produkcja: Endemol Shine Israel, yes TV
Dystrybucja: yes Studios
Kraj i rok: Izrael, 2019


MAŁA DOBOSZKA

W świecie szpiegów, podwójnych tożsamości, potrójnych agentów, fałszywych paszportów oraz zamazujących się granic pomiędzy prawdą a fikcją najtrudniejszym wyzwaniem jest zachowanie oryginalnej cząstki samego bądź samej siebie. Tak jest w przypadku izraelskiego asa wywiadu Kurtza, który przygotowuje wielopoziomową operację mającą na celu zlikwidowanie brutalnego palestyńskiego terrorysty. Tak jest również w przypadku młodej aktorki Charlie, która, choć nie ma żadnego doświadczenia w szpiegowskich bataliach, potrafi korzystać ze swej nieskrępowanej wyobraźni, by słowami i gestami tworzyć iluzje wiarygodnych rzeczywistości. Zanim rozpocznie się ostateczna rozgrywka, której stawką będzie życie winnych i niewinnych, nastąpi jeszcze faza uwodzenia, by gwiazdy tego wyjątkowego spektaklu zademonstrowały sobie wzajemnie kilka z licznych przywdziewanych na co dzień masek. Prawda jest bowiem taka, że w świecie szpiegowskich półprawd i półfikcji nie ma miejsca na jedną prawdę.

Tytuł oryginalny: The Little Drummer Girl
Reżyseria: Chan-Wook Park
Zdjęcia: Woo-Hyung Kim
Produkcja: The Ink Factory
Dystrybucja: British Broadcasting Corporation (BBC)
Polski dystrybutor: Canal+
Kraj i rok: USA, Wielka Brytania, 2018



MotherFatherSon


Kadr z "MotherFatherSon",
dzięki uprzejmości HBO


Max Finch jest wyrachowanym magnatem medialnym o nieograniczonych politycznych możliwościach, typem człowieka, który po wejściu do jakiegokolwiek pomieszczenia emanuje tak wielką pewnością siebie i posiadanej władzy nad maluczkimi, że ludziom odbiera głos. Manipulatorski, elegancki, diabelsko czarujący, postrzega otaczający świat jak ogromną szachownicę, na której może rozstawiać dowolnie swoje pionki. W życiu prywatnym ponosi jednak porażkę za porażką, zwłaszcza w przypadku Cadena, syna, którego chciał wyszkolić na swego następcę i uczynił redaktorem popularnej gazety „The National Reporter”, a który nie wytrzymał presji i stał się jego kilkadziesiąt lat młodszą karykaturą. Trudno też nazwać ciepłymi relacje Maxa z byłą żoną, Kathryn, Niespodziewana rodzinna tragedia połączy jednak tę trójkę w sposób, którego się nie spodziewali. Czy chłodny i bezlitośnie opanowany biznesmen będzie w stanie wykrzesać z siebie jeszcze odrobinę człowieczeństwa, by uratować najbliższych?

Reżyseria: James Kent
Zdjęcia: David Luther
Produkcja: BBC Studios
Dystrybucja: Starz!
Polski dystrybutor: HBO Polska Sp. z o.o.
Kraj i rok: Wielka Brytania, 2018



PERPETUAL GRACE, LTD

Ilu przebiegłych i ostrożnych oszustów trzeba, by wymienić żarówkę? Odpowiedź na to pytanie może poznać dręczony wyrzutami sumienia James, który w malowniczym Nowym Meksyku wplątuje się w perfidny przekręt z udziałem enigmatycznego pastora, jego tajemniczej żony oraz ich pałającego żądzą zemsty wydziedziczonego syna. Jedną z wielu stawek pieniądze, które podobno można wyciągnąć przy odrobinie złej woli z kościoła prowadzonego z myślą o pomocy ludziom staczających się poza margines społeczny. Robótka łatwa i przyjemna dla każdego wytrawnego oszusta, ale gdy potencjalne ofiary okazują się jeszcze bardziej wytrawnymi oszustami, sprawa zaczyna się komplikować. Zwłaszcza, że na horyzoncie pojawiają się potencjalni nowi oszuści, którzy mogą nie być oszustami. Nie jest łatwo być oszustem w świecie, w którym oszuści mają problemy z rozpoznawaniem prawdziwości konkurencyjnych oszustw. Możliwe jest w nim więc dosłownie wszystko. Również to, że żarówki nie wymieni nikt.

Reżyseria: Steve Conrad
Zdjęcia: James Whitaker
Produkcja: MGM Television
Dystrybucja: Epix
Polski dystrybutor: Canal+
Kraj i rok: USA, 2018

 

 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b