EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

SKŁAD KONKURSU DEBIUTÓW OPERATORSKICH 2018!

12/10/18

Konkurs Debiutów Operatorskich został zainicjowany w roku 2010 jako konsekwencja coraz większego otwarcia na wartych uwagi młodych twórców i kreowane przez nich nowe filmowe zjawiska. Pomysł utworzenia tej sekcji jest naturalną konsekwencją naszych wcześniejszych działań. Od lat bowiem sprzyjamy nowatorskim twórcom, w których projektach spotykają się intelektualna swoboda, przenikliwość spojrzenia na sprawy świata oraz chęć inspirowania innych artystów ekranu.

Efektem Konkursu Debiutów Operatorskich są nowe odkrycia: świetne filmy, które pomimo dużej wartości artystycznej z trudem dotarłyby do szerszego obiegu oraz znakomici twórcy, których nowe przedsięwzięcia zaskakują nie tylko przyznających nagrody członków Jury, ale i widzów na całym świecie.
 
Konkurs jest pod patronatem Stowarzyszenia Filmowców Polskich.

**********

 

Call for Dreams

 
Jeżeli sny są rządzącymi się własną logiką projekcjami podświadomości, wyrażającymi nadzieje, lęki, pragnienia czy rozczarowania osoby śniącej, to czy nadanie tymże snom rzeczywistej formy zmaterializuje również ich przyczyny? Eko to niepozorna kobieta mieszkająca w wysokim apartamentowcu beznadziejnie zagubionym w trzewiach wielkiej metropolii. Spoglądając ze znaczonego kroplami deszczu okna na feerię nocnych barw unoszących się nad Tokio i nadających miastu poczucia fantastycznego mirażu, Eko umieszcza w lokalnej gazecie nietypowe ogłoszenie. W sobie tylko znanym celu zaprasza nieznajomych do dzielenia się telefonicznie opisami własnych snów, po czym jedzie osobiście do wybranych osób, by z ich pomocą nadawać tym raz lirycznym, raz perwersyjnym marzeniom fizycznej, namacalnej formy. Egzystując w permanentnym stanie zawieszenia pomiędzy jawą a ułudą napotykanych wyobraźni, kobieta zaczyna zatracać się w swojej nowej pasji. Czy uda jej się uciec z pułapki ludzkich zmysłów?
 
Reżyseria: Ran Slavin
Zdjęcia: Maayan Blech, Neil Cohen, Yuri Gershberg, Ran Slavin
Produkcja: Plan B, Nocturnal Rainbow Films
Kraj i rok:
Izrael, Japonia, 2018
 
 

Iron Orchard, The

 
Jest rok 1939, Europa szykuje się do wojny, a Ameryka wychodzi stopniowo z traumy Wielkiej Depresji. Młody i ambitny Jim McNeely przybywa do buzującego czarną ropą i rozgrzanymi do białości emocjami Teksasu, by wzorem innych marzycieli dorobić się własnej fortuny. Chce też udowodnić coś wszystkim rodzicom wszystkich pięknych dziewcząt, którzy odmawiają swych córek chłopcom z niższych klas społecznych. Początek teksaskiej przygody wyznaczają krew, pot i łzy, harowanie w intensywnym słońcu i wysłuchiwanie obelg chłodnymi wieczorami. Powoli Jim zaczyna jednak piąć się w hierarchii wartości tego nowego, zupełnie nie wspaniałego świata, który obrał za swój dom. Świata zahartowanych w pracy szorstkich mężczyzn i pięknych kobiet, które z biegiem czasu nabierają do wszystkiego dystansu, żeby nie zostać wyłącznie żywymi błyskotkami. Jim napotyka na swej drodze ludzi prawych, ekscentryków i kanalie – wszyscy przybyli na te splamione czernią i czerwienią ziemie w tym samym celu co on.

Reżyseria: Ty Roberts
Zdjęcia: Mathieu Plainfossé
Produkcja: Santa Rita Pictures, Wildcatters Network
Kraj i rok: USA, 2018
 
 

Kafarnaum

 
Rodzice mogą wyrządzić swym dzieciom wiele różnych krzywd, od czysto fizycznych, które zamieniają się z biegiem czasu w blizny wspomnień, po psychologiczne, których echa potomkowie odczuwają przez wiele lat, nierzadko do samego końca. Co jednak muszą zrobić dziecku rodzice, by to postawiło ich na sali sądowej, pozywając za to, że w ogóle mieli czelność je spłodzić? Odpowiedź na to pytanie jest nieoczywista. Wybrzmiewa zarówno w wąskich uliczkach bejruckich slumsów, w których każdy może być każdemu wilkiem, nawet jeśli chwilę wcześniej był przyjacielem, jak i w amalgamacie twarzy życiowych rozbitków, których spotyka na swojej drodze główny bohater, prawdopodobnie dwunastoletni Zain. Prawdopodobnie, bowiem żyjący poza krawędzią ubóstwa rodzice nie zarejestrowali jego narodzin w urzędzie, a kolejne porody, które obecnie trudno zliczyć, wypaczyły postrzeganie czasu. Niestety, w świecie, w którym Zainowi przyszło się urodzić i dorastać, takie sytuacje są na porządku dziennym.
 
Tytuł oryginalny: Capharnaüm
Tytuł angielski:
Capernaum
Reżyseria:
Nadine Labaki
Zdjęcia: Christopher Aoun
Produkcja: Mooz Films
Polski dystrybutor:
GUTEK Film Sp. z o.o.
Kraj i rok: Liban, 2018
 
 

Love Sonia

 
Indie, czasy współczesne. Siostry Preeti i Sonia żyją w ubóstwie na głębokiej prowincji, poświęcając większość czasu na pomaganie coraz bardziej zadłużonemu ojcu w polu. Mimo to dziewczyny nie poddają się zwątpieniu, odnajdując w sobie wzajemnie siłę do pokonywania życiowych przeszkód. Gdy Preeti wyjeżdża do Mumbaju, by znaleźć dobrze płatną pracę, Sonia wierzy, że do siostry uśmiechnęło się szczęście, mając nadzieję kiedyś do niej dołączyć. Po jakimś czasie prawda wychodzi jednak na jaw: ojciec sprzedał własną córkę, by zażegnać kłopoty finansowe, a Preeti trafiła do jednego z licznych wielkomiejskich burdeli. Zszokowana Sonia pragnie odnaleźć siostrę, ale ostatecznie zaczyna dzielić jej los. Dziewczyna poznaje dogłębnie świat, gdzie istota ludzka została sprowadzona do roli ładnie opakowanego kawałka mięsa, z którym za odpowiednią opłatą można zrobić dosłownie wszystko. Mimo wszelkich horrorów, których staje się świadkiem, Sonia nie przestaje wierzyć w lepsze jutro.
 
Reżyseria: Tabrez Noorani
Zdjęcia: Łukasz Bielan
Produkcja: Tamasha Talkies, Love Sonia Films, Big Stuff, India Take One Productions, Woomark-Noorani Productions
Kraj i rok: Indie, 2018
 
 

Obey

 
Leon to czarnoskóry dziewiętnastolatek o posturze koszykarza, który nie ma w życiu łatwo. Mieszka w ubogiej dzielnicy Wschodniego Londynu z matką, która już dawno poddała się alkoholowym demonom. Chłopak spędza wolny czas albo na trenowaniu bosku, albo na wałęsaniu się po ulicach z paczką wyszczekanych przyjaciół. Narastający w nim gniew, zrodzony z życia w posłuszeństwie wobec reguł narzucanych przez innych, nie znajduje żadnego ujścia. Wszystko ulega zmianie, gdy na jednej z imprez Leon poznaje szaloną i enigmatyczną Twiggy, białą blond piękność wychowaną w innym niż on świecie. Za sprawą dziewczyny chłopak przechodzi kolejne inicjacje w świat dorosłości. Jest sierpień 2011 roku, Londynem wstrząsają zamieszki wywołane śmiercią czarnoskórego Marka Duggana z rąk policji. Oddziały w pełnym rynsztunku bojowym stawiają bojaźliwie czoła żywiołowi rozwścieczonych młodych. Decyzje, które Leon podejmie w tych okrutnych okolicznościach, naznaczą go na całe życie.
 
Reżyseria: Jamie Jones
Zdjęcia: Albert Salas
Produkcja: Beyond Fiction
Kraj i rok: Wielka Brytania, 2018
 
 

Pewnego dnia

 
Pewnego dnia poukładane i bezpieczne, a jednocześnie chaotyczne i prowizoryczne życie trzydziestokilkuletniej Anny, matki trójki kochanych i jednocześnie szalenie problematycznych dzieci, staje pod znakiem zapytania. Kobieta dowiaduje się, że jej mąż, któremu oddała swój czas, miłość i częściowo fizyczną urodę, może mieć romans. W przerwach od miliona czynności, które musi wykonywać każdego dnia, żeby zapewnić swym dzieciom to, czego potrzebują, przy okazji wspomagając nigdy nienasycony domowy budżet uczeniem włoskiego na pół etatu, Anna zastanawia się, czy jej życie będzie jeszcze kiedyś takie, jak je sobie niegdyś wymarzyła. I czy w o ogóle pamięta jeszcze samą siebie sprzed zapoczątkowanej intensywnym macierzyństwem inwazji codzienności. Jednak za każdym razem, gdy w jej głowie zaczynają zbierać się czarne myśli, uśmiech jednego dziecka lub chwila bezinteresownej zabawy z drugim sprawiają, że zaczyna zbierać siły do walki o własną przyszłość.
 
Reżyseria: Zsófia Szilágyi
Zdjęcia: Balázs Domokos
Produkcja: Partnersfilm Ltd.
Polski dystrybutor: Aurora Films
Kraj i rok: Węgry, 2018
 

Recce, The

 
Południowoafrykańska wojna graniczna to mało znany w perspektywie światowej konflikt militarny trwający od połowy lat 60. do początku lat 90. XX wieku na terytoriach Republiki Południowej Afryki, Namibii i Angoli. W skali makro demokratyczny Zachód ścierał się z komunistycznym Wschodem o przyszłość kontynentu. W skali mikro młodzi mężczyźni stawali się fizycznymi bądź tylko mentalnymi wrakami, powracając do żon, których nigdy już nie poznawali, lub do rodzin, z którymi więcej ich dzieliło, niż łączyło. Głównym bohaterem jest Henk, jeden z tytułowych recces, wysoce wyszkolonych członków południowoafrykańskich sił specjalnych, który zostaje wysłany na tajną misję na terytorium wroga. Pozostawiwszy w domu ciężarną małżonkę, mężczyzna nie potrafi stuprocentowo zaangażować się w misję i popełnia błąd, który wywraca życie wielu osób do góry nogami. Na przykładzie Henka film opowiada o tym, jak wojna oddziałuje na cały naród, na ojców i synów, matki i córki, mężów i żony, braci i siostry, żołnierzy i cywili.
 
Reżyseria: Ferdinand Van Zyl
Zdjęcia: Jacques Van Tonder
Produkcja: Man Makes A Picture PTY LTD
Kraj i rok: Republika Południowej Afryki, 2018
 

Revolver Mind

 
Odkupienie – pojęcie niezwykle pojemne, obejmujące zarówno chęć naprawienia mentalnych szkód wyrządzonych nielubianej koleżance czy koledze ze szkolnej ławy, jak i próbę odpokutowania dobrymi uczynkami za pozbawienie kogoś życia. Dla każdego z trójki bohaterów odkupienie oznacza coś zupełnie innego. Mario dwadzieścia lat wcześniej zabił kandydata na prezydenta Meksyku, a po wyjściu z więzienia próbuje ułożyć sobie życie na nowo, choć ze zgrozą odkrywa, że w kraju niewiele się zmieniło. Jennifer to bezdomna Amerykanka, która znajduje w śmieciach stylowy rewolwer, ale żeby sprzedać go na czarnym rynku, musi wyjechać do Meksyku, gdzie los płata jej niejednego figla. Chicali jest młodym, acz doświadczonym już przez życie policjantem z Tijuany, który zaczyna mordować dla lokalnej mafii, próbując nie myśleć o tym, że być może przekroczył już punkt bez powrotu. Ich losy przeplatają się w niespodziewany sposób, ale nikt nie zdejmie z nich ciężaru odpowiedzialności za własne życiowe wybory.
 
Tytuł oryginalny: Mente Revólver 
Reżyseria:
Alejandro Ramírez Corona
Zdjęcia: Víctor Dávila Camacho
Produkcja: Instituto Mexicano de Cinematografía - Mexican Film Institute (IMCINE)
Kraj i rok: Meksyk, 2017
 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b