EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

SKŁAD KONKURSU DEBIUTÓW REŻYSERSKICH 2017!

13/10/17

Konkurs Debiutów Reżyserskich został zainicjowany w roku 2010 jako konsekwencja coraz większego otwarcia na wartych uwagi młodych twórców i kreowane przez nich nowe filmowe zjawiska. Pomysł utworzenia tej sekcji jest naturalną konsekwencją naszych wcześniejszych działań. Od lat bowiem sprzyjamy nowatorskim twórcom, w których projektach spotykają się intelektualna swoboda, przenikliwość spojrzenia na sprawy świata oraz chęć inspirowania innych artystów ekranu.

Efektem Konkursu Debiutów Reżyserskich są nowe odkrycia: świetne filmy, które pomimo dużej wartości artystycznej z trudem dotarłyby do szerszego obiegu oraz znakomici twórcy, których nowe przedsięwzięcia zaskakują nie tylko przyznających nagrody członków Jury, ale i widzów na całym świecie.
 
Konkurs jest pod patronatem Stowarzyszenia Filmowców Polskich.


 

**********

 

 

 

Alba

 
Alba ma jedenaście lat, jest w wieku, w którym dziewczynki zaczynają interesować się poważniej chłopakami, nakładać makijaż, teoretyzować na temat pocałunków. Ona nie ma jednak zbyt wielu znajomych, jest wręcz chorobliwie nieśmiała, do tego stopnia, że czasami ze stresu leci jej krew z nosa. Co więcej, zamiast zabawy ze swymi rówieśniczkami Alba musi zmagać się ze świadomością, że jej ukochana, przykuta do łóżka mama praktycznie umiera na jej oczach. Dziewczyna zostaje zmuszona przez sytuację rodzinną do przeprowadzki do mieszkania ojca, z którym od rozwodu rodziców nie utrzymywała większego kontaktu. Z początku wydaje się, że mężczyzna jest w znacznie gorszym stanie niż matka Alby, tyle że duchowym, ale z biegiem czasu okazuje się, że on również jest przeraźliwie nieśmiały. I nie ma pojęcia, jak wychowuje się jedenastoletnią dziewczynkę. Dwójka tak bardzo nieprzystosowanych do kontaktu ze światem zewnętrznym ludzi musi nauczyć się sobie ufać i wzajemnie się wspierać.
 
Reżyseria: Ana Cristina Barragán
Zdjęcia: Simón Brauer
Produkcja: Caleidoscopio Cine
Ekwador, 2016
 
 

Blind Christ, The

 
Młody, niewidomy mechanik imieniem Michael twierdzi, że gdy był dzieckiem, sam Bóg do niego przemówił. Chłopak wierzy, że został wybrany, by czynić cuda na Ziemi, ale nikt jego opowieści nie traktuje poważnie, raczej jako punkt wyjściowy do szydzenia. Tym bardziej, że Michael głęboko wierzy, że każdy człowiek ma w sobie Boga i do kontaktu z Nim nie potrzeba żadnych zamienników, tym bardziej duchowych przewodników czy rytuałów zorganizowanej religii. Gdy bohater dowiaduje się, że jego najlepszy przyjaciel został ciężko ranny, wyrusza w długą i niebezpieczną podróż przez chilijską pustynię, by go uleczyć. Na swojej drodze spotyka różnych ludzi, z których każdy wyznaje wiarę w nieco inny sposób. Jednym z nich pomaga, snując spokojnym głosem swoje alegoryczne przypowieści, przez innych, nieco mniej otwartych na zmiany światopoglądowe, bywa nawet atakowany. Ta niezwykła podróż pozwoli Michaelowi zweryfikować potencjalne zdolności cudotwórcze oraz lepiej zrozumieć otaczający go świat.
 
Reżyseria: Christopher Murray
Zdjęcia: Inti Briones
Produkcja: Cine Sud Promotion, Jirafa
Chile, Francja, 2016
 
 

Borg/McEnroe. Między odwagą a szaleństwem

 
Pod koniec lat 70. Szwed Björn Borg znajdował się na samym szczycie świata zawodowego tenisa. Spokojny, opanowany, metodyczny, perfekcyjnie przygotowany, pokonywał przeciwników jednego po drugim. I z każdym kolejnym zwycięstwem, szczególnie na Wimbledonie, który wygrał cztery razy z rzędu, odczuwał coraz bardziej społeczną presję bycia najlepszym. Kilka lat od niego młodszy Amerykanin John McEnroe był w świecie tenisa odpowiednikiem gwiazdy rocka. Krewki, spontaniczny, zadziorny, nierzadko wulgarny, istny enfant terrible, którego widownia kochała nienawidzić. Gdy próbował walczyć ze swym wizerunkiem, wychodził na tym jeszcze gorzej. Zanim spotkali się na korcie w finale Wimbledonu w 1980 roku, uznawanym za jedno z najbardziej emocjonujących spotkań w historii tenisa, musieli najpierw zmierzyć się z wewnętrznymi demonami oraz pokonać wszelkie zewnętrzne przeszkody. Film opowiada o najważniejszych wydarzeniach w życiu obu sportowców, które doprowadziły ich do pamiętnego finału.
 
Tytuł oryginalny: Borg
Tytuł angielski: Borg McEnroe
Reżyseria: Janus Metz
Zdjęcia: Niels Thastum
Produkcja: SF Studios
Polski dystrybutor: Best Film CO SP. z o. o.
Szwecja, Dania, Finlandia, 2017
 
 

Foxtrot

 
Izrael, czasy współczesne, ranek. W mieszkaniu Feldmanów wybrzmiewa dźwięk dzwonka. To przedstawiciele wojska, pragnący poinformować, z wielkim smutkiem, że Jonathan, syn Dafny i Michaela, zginął w trakcie wykonywania służby. Ona mdleje, on jest w szoku, w ciągu sekundy cały świat legł im w gruzach. Młodzi intruzi próbują pomóc, są uzbrojeni w środki uspokajające, zestaw dobrych rad żywieniowych oraz ćwiczoną zapewne na specjalnych szkoleniach empatię. Pomóc jednak nie mogą, jedynie utrudniają, odchodzą więc ze spuszczonymi głowami. Dla Feldmanów dopiero teraz zaczyna się prawdziwy koszmar, potęgowany przez kolejne godziny spędzone na różnych spotkaniach i rozmowach. Dlaczego ich to spotkało? Co się stało z ich dzieckiem? Jak ich młodziutki syn mógł zginąć, skoro miał stacjonować gdzieś, gdzie jest bezpiecznie? Dlaczego nie będą mogli zobaczyć ciała? Może jednak nie zginął? To jednak dopiero początek wydarzeń, które postawią całe starannie poukładane życie Feldmanów pod wielkim znakiem zapytania.
 
Reżyseria: Samuel Maoz
Zdjęcia: Giora Bejach
Produkcja: The Match Factory
Polski dystrybutor: Aurora Films
Niemcy, Izrael, Francja, 2017
 
 

I'm Not Here

 
Jak to się dzieje, że mimo wszelkich naszych starań, mimo zwiększonej świadomości problemu, popełniamy w dorosłości te same błędy, przed których popełnianiem ostrzegali nas za młodu rodzice? Steve miał miłą, opiekuńczą matkę i zabawnego, spontanicznego ojca, którzy mieli wspólnie tylko jedną wadę: wcale się nie kochali. Zamienili więc życie swoje i swego syna w podsycane alkoholem i wyrzutami sumienia piekło. I choć dorosły Steve bardzo chciał być inny, choć starał się utrzymać pracę i zaglądać do kieliszka tylko raz na jakiś czas, nie potrafił nie sabotować szczęścia swojej kochającej żony i małego synka. Teraz, wiele lat później, gdy jest już starcem, a wszystkie „co by było gdyby…?” przestały mieć jakiekolwiek znaczenie, egzystuje w zapomnieniu w niewielkim mieszkanku wypełnionym pamiątkami po bolesnych wspomnieniach. Siedząc samotnie z butelką w ręku, wsłuchując się w głosy przeszłości, zastanawia się, czy jego życie będzie jeszcze miało szczęśliwe zakończenie. Warto zostać do końca napisów końcowych.
 
Reżyseria: Michelle Schumacher
Zdjęcia: Pietro Villani
Produkcja: Rubber Tree Productions LLC
USA, 2017
 
 

Last of Us, The

 
Dwóch mężczyzn pokonuje bez słów kilometry jałowej ziemi, zmierzając w bliżej nieokreślonym kierunku i pozostawiając za sobą sięgające aż za horyzont pustynne obszary Sahary. W pewnym momencie trafiają wraz z innymi do środka jakiejś ciężarówki, która zostaje jednak zaatakowana przez nieznanych sprawców. Mężczyźni rozdzielają się i kontynuują swą zagadkową podróż w pojedynkę. Kamera śledzi losy jednego z nich, który zdobywa łódź i wypływa na jakieś nierozpoznawalne wody, kierując się być może ku nowemu życiu, a być może ku straceniu. Kim są ci hardzi mężczyźni? Co znaczy ich niema odyseja? Czy to przypadkowi ludzie, wystawieni przez los na jakąś próbę męstwa i charakteru? A może afrykańscy imigranci, przebywający całe światy i pokonujący dzielnie Morze Śródziemne, by znaleźć po drugiej stronie nieco lepsze życie? Po pewnym czasie główny bohater dociera do tajemniczego lasu, w którym natrafia na jeszcze więcej niewiadomych, ale być może odnajdzie również cel swej podróży.
 
Tytuł oryginalny: Akher Wahed Fina
Reżyseria: Alaeddine Slim
Zdjęcia: Amine Messadi
Produkcja: EXIT PRODUCTIONS, Inside Productions, Madbox Studios
Tunezja, 2016
 
 

Lucky

 
Lucky jest szczęściarzem. Dobiega powoli 90-tki, ale jego serce, krążenie i układ odpornościowy są w naprawdę niezłym stanie. Nawet płuca, mimo że od lat pali tyle, że zabiłoby to znacznie młodszego mężczyznę. Życie Lucky’ego jest wybijane rytmem codziennej rutyny, od porannej gimnastyki po obchód po znajomych sklepach, kafejkach i barach. Znajduje tam za każdym razem przyjaciół i znajomych, z którymi może porozmawiać, podroczyć się, porozwiązywać krzyżówki. Pewnego dnia upada we własnym domu. Przypadkiem. Nie wiadomo dlaczego. Lekarza stać jedynie na dość banalną diagnozę – choroba nazywa się starość – ale Lucky zostaje wyrwany ze swej monotonnej rutyny. Zaczyna angażować się emocjonalnie w dyskusje z przyjaciółmi. Traktuje inaczej ludzi, którzy mu się narazili. Otwiera się, prawdopodobnie pierwszy raz od wielu lat, na nieznajomych. Uświadamia sobie, że jego rola na tym świecie dobiega powoli końca i jedyne, co może zrobić, to ten fakt zaakceptować. I się uśmiechnąć.
 
Reżyseria: John Carroll Lynch
Zdjęcia: Tim Suhrstedt
Produkcja: Divide/Conquer, Superlative Films, The Lagralane Group
USA, 2017
 

 

Novitiate

 
Dlaczego nastoletnia dziewczyna wstępuje do rygorystycznego, zamkniętego zakonu katolickiego i decyduje się poświęcić całe swoje przyszłe życie służeniu Bogu? Wstawać codziennie wraz ze świtającym słońcem, całkowicie milczeć od konkretnych godzin wieczornych, egzystować w rytm kolejnych uderzeń specjalnego dzwonu? Bohaterki filmu, zarówno te młode, dopiero oczekujące na zostanie nowicjatkami, jak i te starsze, które spędziły już znaczną część życia za murami zakonu, muszą mierzyć się nie tylko ze świadomością niezrozumienia swego powołania przez świat zewnętrzny, przez rodziny i przyjaciół, ale także z wewnętrznymi rozterkami oraz wątpliwościami co do natury swego poświęcenia. Na dodatek nadciąga wiatr przemian. Akcja filmu rozgrywa się w pierwszej połowie lat 60. XX wieku, gdy Sobór watykański II wprowadzał reformy uwspółcześniające Kościół katolicki, między innymi poprzez rozluźnianie po raz pierwszy od prawie stu lat licznych surowych reguł postępowania.
 
Reżyseria: Maggie Betts
Zdjęcia: Kat Westergaard
Produkcja: Maven Pictures/Wonderful Films, Novitiate Productions
USA, 2017
 
 

Walking with the Wind

 
Dziesięcioletni Tsering nie ma łatwego życia. Mieszka z rodzicami i siostrą w małej wiosce w Himalajach, odizolowanej od świata zewnętrznego kilometrami górzystych ścieżek i przełęczy. W miejscu, które potrafi każdego oczarować surowym pięknem, ale do którego zaglądają jedynie najbardziej wytrwali turyści. Chłopak wie, że nie ma przed sobą większych perspektyw, a jednak nie użala się na sobą. Do szkoły ma w jedną stronę siedem kilometrów, ale pokonuje tę trasę z przyjemnością i osiołkiem u boku. Po powrocie do domu powtarza rzeczy, których się nauczył, szlifuje angielski, który przyda mu się w oczekującym go życiu górskiego przewodnika. Pewnego dnia dochodzi do niespodziewanego wypadku – Tsering niechcący łamie nogę szkolnego krzesła jednego z kolegów. To, co wydawać by się mogło błahostką, w świecie chłopaka może stać się poważnym problemem. Zbliżają się egzaminy, więc Tsering zabiera krzesło do naprawy. Nie spodziewa się, że będzie to podróż, która wprowadzi go w świat dorosłych.
 
Reżyseria: Praveen Morchhale
Zdjęcia: Mohammad Reza Jahanpanah
Produkcja: The Trippy Turtle Productions
Indie, 2017
 
 

Wind River

 
W położonym na terenie stanu Wyoming Wind River, jednym z największych rezerwatów Indian w Stanach Zjednoczonych, zapomniani przez współczesną kulturę masową potomkowie rdzennych mieszkańców Ameryki wegetują w warunkach, o jakich byłoby w mediach głośno, gdyby tylko chodziło o kogoś innego. Alkohol, narkotyki, marazm, brak perspektyw. Dochodzi też do morderstw i zaginięć, znacznie częściej niż władze chciałyby przyznać. Pewnego dnia pracujący dla federalnej agencji rządowej lokalny tropiciel znajduje w pokrytych śniegiem leśnych ostępach zamarznięte ciało zgwałconej nastoletniej dziewczyny. Znał ją dobrze, była przyjaciółką jego córki. Mężczyznę rozpiera gniew, lecz wie, że sprawca nie zostanie najprawdopodobniej ujęty. Nie takie tragedie zdarzały się na obszarze Wind River, mężczyzna sam zaznał jednej kilka lat wcześniej. Tym razem będzie jednak inaczej. Do rezerwatu przybywa młoda, niedoświadczona, nieskażona jeszcze cynizmem agentka FBI, która zrobi wszystko, by wymierzyć sprawiedliwość.
 
Reżyseria: Taylor Sheridan
Zdjęcia: Ben Richardson
Produkcja: Acacia Filmed Entertainment, Film 44, Savvy Media Holdings, Thunder Road Pictures
Polski dystrybutor: Monolith Films Sp. z o. o.
Wielka Brytania, Kanada, USA, 2017
 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b