EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

SKŁAD KONKURSU DEBIUTÓW REŻYSERSKICH 2018!

12/10/18

Konkurs Debiutów Reżyserskich został zainicjowany w roku 2010 jako konsekwencja coraz większego otwarcia na wartych uwagi młodych twórców i kreowane przez nich nowe filmowe zjawiska. Pomysł utworzenia tej sekcji jest naturalną konsekwencją naszych wcześniejszych działań. Od lat bowiem sprzyjamy nowatorskim twórcom, w których projektach spotykają się intelektualna swoboda, przenikliwość spojrzenia na sprawy świata oraz chęć inspirowania innych artystów ekranu.

Efektem Konkursu Debiutów Reżyserskich są nowe odkrycia: świetne filmy, które pomimo dużej wartości artystycznej z trudem dotarłyby do szerszego obiegu oraz znakomici twórcy, których nowe przedsięwzięcia zaskakują nie tylko przyznających nagrody członków Jury, ale i widzów na całym świecie.
 
Konkurs jest pod patronatem Stowarzyszenia Filmowców Polskich.

 

**********

 

 

53 wojny

 
Nie od dziś wiadomo, że zawód korespondenta wojennego wiąże się tyleż ze szlachetną ekscytacją informowania świata o tym, co dzieje się w różnych punktach zapalnych globu, co z emocjonalną traumą rodzącą się na skutek nieustannego wystawienia na grozę tego, co człowiek potrafi zrobić drugiemu człowiekowi. Jakie boje muszą natomiast toczyć we własnych głowach żony korespondentów wojennych, stojące zawsze w cieniu odważnych mężczyzn kobiety zmuszone wyczekiwać tygodniami czy miesiącami na powrót ukochanych, którzy z każdą „zaliczoną” wojną oddalają się od nich jeszcze bardziej? Polska, lata 90., tuż przed inwazją elektroniki i telefonów komórkowych. Anna czeka na Witka, który ratuje raz za razem świat kosztem ich małżeństwa i dzieci. Czeka i się zamartwia, czy to już ta wojna, która pozbawi ją męża i życiowej równowagi? Witek zawsze wraca, niby taki sam, a jednak jakoś inny, lecz zmienia się również sama Anna. Nie będąc fizycznie na polu bitwy, zaznaje wojny we własnej głowie.
 
Tytuł angielski: 53 Wars
Reżyseria:
Ewa Bukowska
Zdjęcia: Tomasz Naumiuk
Produkcja: Studio Munka
Polski dystrybutor:
NEXT FILM Sp. z o.o.
Kraj i rok: Polska, 2018
 
 

Angel Face

 
Marlène to trzydziestokilkuletnia hedonistka, która nigdy nie wyrosła z etapu studenckich imprez do białego rana, eksperymentowania z wszystkim i wszystkimi oraz nie przejmowania się tym, czy kolejny poranek przyniesie coś więcej niż całodniowego kaca. Elli to rezolutna ośmioletnia dziewczynka, która w poszukiwaniu bratniej duszy zaczyna eksplorować ścieżki uczęszczane głównie przez dorosłych, między innymi tę prowadzącą do stanu odurzenia alkoholowego. Problemy pierwszej można śmiało zrzucić na karb emocjonalnej niedojrzałości i przepisać terapię odwykową, gdy będzie już bardzo źle, ale jeszcze nie za późno. Sytuacja drugiej jest znacznie gorsza, ponieważ zmuszona do zbyt wczesnego dojrzewania, żyjąca w świecie permanentnego kontaktu z dostępnymi na wyciągnięcie ręki trunkami dziewczynka będzie miała w przyszłości problem z dostrzeganiem granicy pomiędzy kieliszkiem do towarzystwa a nałogiem. Co łączy Marlène i Elli poza topieniem smutków w alkoholu? Są matką i córką.
 
Tytuł oryginalny: Gueule d'Ange
Reżyseria:
Vanessa Filho
Zdjęcia: Guillaume Schiffman
Produkcja: Mars Films, Windy Production, Moana Films, Van Vuong Group, My Unity Production
Kraj i rok: Francja, 2018
 
 

Ash

 
Współczesne Chiny. Dwie brutalne zbrodnie, jedna precyzyjna i przeprowadzona w iście egzekutorskim stylu, druga niechlujna i dokonana pod wpływem buzujących emocji. Trwające ponad dziesięć lat policyjne śledztwo prowadzące na zmianę do obsesyjnego poszukiwania poszlak oraz mentalnego wycieńczenia. Niekonwencjonalna przyjaźń ponad klasowymi i społecznymi podziałami, zrodzona na bazie fascynacji moralną niejednoznacznością Zmartwychwstania Lwa Tołstoja, opowiadającego tylko pozornie o innych ludziach, innym kraju, innych czasach. Trójka zagubionych mężczyzn uwikłanych w niezrozumiałą dla nich sieć zależności, z biegiem czasu coraz trudniejszą do rozszyfrowania. I dziesiątki pytań bez oczywistych odpowiedzi. Gdzie przebiega granica pomiędzy dobrem i złem? Czy znany i szanowany altruista, który służy wielu za model do naśladowania, może być w głębi duszy manipulatorem, oportunistą, mordercą? Czy cham, prostak i damski bokser zasługuje na śmierć, czy jednak bardziej cywilizowaną karę?
 
Tytuł oryginalny: Zhui zong
Reżyseria: Xiaofeng Li
Zdjęcia: Joewi Verhoeven
Produkcja: Beijing BHBD Cultural Diffusion
Kraj i rok: Chiny, 2017
 
 

Call for Dreams

 
Jeżeli sny są rządzącymi się własną logiką projekcjami podświadomości, wyrażającymi nadzieje, lęki, pragnienia czy rozczarowania osoby śniącej, to czy nadanie tymże snom rzeczywistej formy zmaterializuje również ich przyczyny? Eko to niepozorna kobieta mieszkająca w wysokim apartamentowcu beznadziejnie zagubionym w trzewiach wielkiej metropolii. Spoglądając ze znaczonego kroplami deszczu okna na feerię nocnych barw unoszących się nad Tokio i nadających miastu poczucia fantastycznego mirażu, Eko umieszcza w lokalnej gazecie nietypowe ogłoszenie. W sobie tylko znanym celu zaprasza nieznajomych do dzielenia się telefonicznie opisami własnych snów, po czym jedzie osobiście do wybranych osób, by z ich pomocą nadawać tym raz lirycznym, raz perwersyjnym marzeniom fizycznej, namacalnej formy. Egzystując w permanentnym stanie zawieszenia pomiędzy jawą a ułudą napotykanych wyobraźni, kobieta zaczyna zatracać się w swojej nowej pasji. Czy uda jej się uciec z pułapki ludzkich zmysłów?
 
Reżyseria: Ran Slavin
Zdjęcia: Maayan Blech, Neil Cohen, Yuri Gershberg, Ran Slavin
Produkcja: Plan B, Nocturnal Rainbow Films
Kraj i rok:
Izrael, Japonia, 2018
 
 

Happy Prince, The

 
Zniesławiony, upokorzony i podupadły na zdrowiu, Oscar Wilde opuścił w 1897 roku podlondyńskie więzienie Reading, w którym przesiedział dwa lata za kontakty homoseksualne. Jego kariera nigdy nie wróciła już na dawne tory, a ostatnie lata życia słynny pisarz spędził w podrzędnym paryskim hotelu, posługując się przybranym nazwiskiem Sebastian Melmoth. Film opowiada właśnie o tym okresie, gdy załamany i bez grosza przy duszy były złotousty esteta i pięknoduch nieudanie próbuje radzić sobie na różne sposoby ze swym niespodziewanym upadkiem oraz świadomością, że ludzie, którzy niegdyś go kochali i podziwiali, w mgnieniu oka się od niego odwrócili. Snując wspomnienia o dawnym życiu, w szczególności szczęściu odczuwanym w towarzystwie własnych dzieci, Wilde przyjmuje do siebie powoli fakt końca znanego mu świata. W jego wnętrzu rozgrywa się dramatyczna walka: chciałby zniknąć, stać się niewidzialny dla innych, lecz nie potrafi pogrzebać wszystkich aspektów swej barwnej osobowości sprzed lat.
 
Reżyseria: Rupert Everett
Zdjęcia: John Conroy
Produkcja: maze pictures GmbH
Kraj i rok: Niemcy, Belgia, Włochy, 2018
 
 

Iron Orchard, The

 
Jest rok 1939, Europa szykuje się do wojny, a Ameryka wychodzi stopniowo z traumy Wielkiej Depresji. Młody i ambitny Jim McNeely przybywa do buzującego czarną ropą i rozgrzanymi do białości emocjami Teksasu, by wzorem innych marzycieli dorobić się własnej fortuny. Chce też udowodnić coś wszystkim rodzicom wszystkich pięknych dziewcząt, którzy odmawiają swych córek chłopcom z niższych klas społecznych. Początek teksaskiej przygody wyznaczają krew, pot i łzy, harowanie w intensywnym słońcu i wysłuchiwanie obelg chłodnymi wieczorami. Powoli Jim zaczyna jednak piąć się w hierarchii wartości tego nowego, zupełnie nie wspaniałego świata, który obrał za swój dom. Świata zahartowanych w pracy szorstkich mężczyzn i pięknych kobiet, które z biegiem czasu nabierają do wszystkiego dystansu, żeby nie zostać wyłącznie żywymi błyskotkami. Jim napotyka na swej drodze ludzi prawych, ekscentryków i kanalie – wszyscy przybyli na te splamione czernią i czerwienią ziemie w tym samym celu co on.

Reżyseria: Ty Roberts
Zdjęcia: Mathieu Plainfossé
Produkcja: Santa Rita Pictures, Wildcatters Network
Kraj i rok: USA, 2018
 
 

Revolver Mind

 
Odkupienie – pojęcie niezwykle pojemne, obejmujące zarówno chęć naprawienia mentalnych szkód wyrządzonych nielubianej koleżance czy koledze ze szkolnej ławy, jak i próbę odpokutowania dobrymi uczynkami za pozbawienie kogoś życia. Dla każdego z trójki bohaterów odkupienie oznacza coś zupełnie innego. Mario dwadzieścia lat wcześniej zabił kandydata na prezydenta Meksyku, a po wyjściu z więzienia próbuje ułożyć sobie życie na nowo, choć ze zgrozą odkrywa, że w kraju niewiele się zmieniło. Jennifer to bezdomna Amerykanka, która znajduje w śmieciach stylowy rewolwer, ale żeby sprzedać go na czarnym rynku, musi wyjechać do Meksyku, gdzie los płata jej niejednego figla. Chicali jest młodym, acz doświadczonym już przez życie policjantem z Tijuany, który zaczyna mordować dla lokalnej mafii, próbując nie myśleć o tym, że być może przekroczył już punkt bez powrotu. Ich losy przeplatają się w niespodziewany sposób, ale nikt nie zdejmie z nich ciężaru odpowiedzialności za własne życiowe wybory.
 
Tytuł oryginalny: Mente Revólver 
Reżyseria:
Alejandro Ramírez Corona
Zdjęcia: Víctor Dávila Camacho
Produkcja: Instituto Mexicano de Cinematografía - Mexican Film Institute (IMCINE)
Kraj i rok: Meksyk, 2017
 

 

W czterech ścianach życia

 
W rozdartym wojną Damaszku życie już dawno przestało płynąć zwyczajowym rytmem, a jednak zmuszeni do koegzystencji w zaryglowanym szczelnie mieszkaniu ludzie – kobiety, dzieci i niezdolny do walki starzec – poszukują przejawów normalności w codziennych rytuałach. W rozmowach o przeszłości i snuciu planów na przyszłość. W utarczkach o to, kto zasmrodził toaletę, i kto następny skorzysta z wanny. W zamykaniu się w kuchni, gdy za oknami słychać świst kul i huk wybuchających bomb, żeby wspólnie zaśpiewać znaną wszystkim pieśń. Na zewnątrz czatuje bezlitosny snajper, po opustoszałym budynku grasują szabrownicy i gwałciciele, a ściśnięci na kilkudziesięciu metrach kwadratowych ludzie próbują nie tracić nadziei, mimo że ich świat może się niedługo całkowicie skończyć. To jest film o wojnie, ale nie tej widzianej oczyma walczących do ostatniego tchu żołnierzy czy rozstawiających znaczniki na mapie strategów, lecz żyjących w permanentnym oblężeniu cywili.
 
Tytuł oryginalny: Insyriated
Tytuł angielski: In Syria
Reżyseria:
Philippe Van Leeuw
Zdjęcia: Virginie Surdej
Produkcja: Liaison Cinematographique, Altitude 100 Production, BE TV, Films Boutique
Kraj i rok: Belgia, Francja, Liban, 2017
 
 

Winni

 
Śmiertelnie znudzony operator policyjnego telefonu alarmowego odbiera mechanicznie kolejne wezwania. Raz dzwoni facet, który zażył za dużo narkotyków i nie za bardzo wie, co się wokół niego dzieje, innym razem mężczyzna, który został okradziony we własnym BMW przez prostytutkę. Dzień jak co dzień. A przynajmniej dla każdego pracującego na linii alarmowej, bowiem dla naszego bohatera, zawieszonego tymczasowo w czynnościach służbowych policjanta Asgera Holma, fizyczna bierność jest największą karą. Wszystko zmienia się, gdy odbiera telefon od zdesperowanej kobiety, która mówi szyfrem, żeby nie zaalarmować prowadzącego samochód porywacza, wiozącego ją do nieznanego celu. Korzystając z doświadczenia zdobytego przez lata aktywności w terenie oraz sprawnie działającego policyjnego systemu prewencyjnego, Holm rozpoczyna walkę z niewidzialnym przestępcą. W pewnym momencie staje jednak pod murem policyjnych procedur, wiedząc, że czas działa na jego niekorzyść.
 
Tytuł oryginalny: Den Skyldige
Tytuł angielski: The Guilty
Reżyseria: Gustav Möller
Zdjęcia: Jasper J. Spanning
Produkcja: Nordisk Film Spring
Polski dystrybutor: GUTEK Film Sp. z o.o.
Kraj i rok: Dania, 2018
 
 

Wymazać siebie

 
Oparta na faktach historia Amerykanina Jareda Conlona, który został wysłany przez głęboko wierzących rodziców-baptystów na niekonwencjonalną „terapię nawracającą” z drogi grzechu, za jaki był i wciąż jest uznawany homoseksualizm. Chłopak ma w głowie mętlik myśli, emocji i refleksji, godzi się więc na życie w zamknięciu na terenie specjalnego ośrodka, w którym ma zostać „wyleczony”, by stać się ponownie „wartościowym” członkiem społeczeństwa. Na miejscu poznaje wielu podobnych sobie ubezwłasnowolnionych młodych dorosłych, którzy byli zbyt słabi, by zaryzykować bunt przeciwko wartościom rodziców. Są wśród nich tacy, którzy autentycznie dążą do zmiany, ale też tacy, którzy funkcjonują od kłamstwa do kłamstwa, mówiąc swoim „wybawcom” dokładnie to, co ci chcą usłyszeć. Egzystując w rytm nakazów i zakazów, znajdując się pod permanentną kontrolą pasywno-agresywnego personelu, Jared próbuje zrozumieć, kim jest i ile samego siebie jest w stanie poświęcić, by zadowolić innych.
 
Reżyseria: Joel Edgerton
Zdjęcia: Eduard Grau
Produkcja: Blue-Tongue Films, Focus Features, Perfect World Pictures, Anonymous Content
Polski dystrybutor: United International Pictures Sp. z o.o. (UIP Polska)
Kraj i rok: USA, 2018

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b