EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

SKŁAD KONKURSU FILMÓW POLSKICH 2018!

17/10/18

Prezentujemy skład Konkursu Filmów Polskich 26. edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych EnergaCAMERIMAGE. W ramach tego konkursu nagrodzeni zostają zarówno autor zdjęć, jak i reżyser zwycięskiego filmu.

53 wojny


Ania (praktycznie nie schodząca w tej roli z ekranu Magdalena Popławska) i Witek (Michał Żurawski) są kochającym się małżeństwem. Obok uczucia łączy ich wspólna pasja pisarsko-dziennikarska. W miarę upływu czasu coraz większym cieniem na małżeńskiej idylli kładzie się charakter pracy Witka. Mąż Ani jest korespondentem wojennym, najwyraźniej uzależnionym od adrenaliny, jaką daje przebywanie w kolejnych punktach zapalnych współczesnego świata. Witek raz po raz opuszcza dom i udaje się na front, zostawiając Anię z dwoma kilkuletnimi synami. Nieustające wyczekiwanie powrotu Witka, połączone z niepokojem, że gdzieś tam dosięgnie go śmiertelna kula, okazują się dla Ani brzemienne w skutki. Pierwowzorami dwojga głównych bohaterów 53 wojen były postaci autentyczne – korespondent wojenny Wojciech Jagielski i jego żona Grażyna Jagielska. Jej autobiograficzna książka Miłość z kamienia. Życie z korespondentem wojennym posłużyła za kanwę scenariusza filmu ukazującego dramatyczne, ale ujmujące oblicze miłości i przywiązania.

Tytuł angielski: 53 Wars
Reżyseria: Ewa Bukowska
Zdjęcia: Tomasz Naumiuk
Produkcja: Studio Munka
Polski dystrybutor: NEXT FILM Sp. z o.o.
Kraj i rok: Polska, 2018


Eter


Początek XX w. Ziemie polskie znajdują się pod zaborami obcych mocarstw. Gdzieś w zaborze rosyjskim młoda ziemianka, uśpiona eterem przez lekarza, który pragnie bez oporu z jej strony zaspokoić pożądanie, już nie obudzi się ze snu. Lekarz wysłuchuje wyroku śmierci. W ostatniej chwili stryczek zostaje zamieniony na zesłanie – medyk trafia do twierdzy wojskowej w zaborze austriackim, dowodzonej przez komendanta. Tu, obok codziennej praktyki lekarskiej, kontynuuje eksperymenty z eterem, dążąc do manipulowania ludźmi, zawładnięcia ich wolą, emocjami i umysłem. Nieoczekiwanie staje się obiektem intrygi szpiegowskiej. Tyle o pierwszej, jawnej części Eteru. Jest jeszcze część druga, tajna, a całość stanowi próbę reinterpretacji mitu Fausta. Przy czym – jak mówi Krzysztof Zanussi – odmiennie niż u Goethego stawką nie jest miłość i rozczarowanie nauką. W „Eterze” doktor wierzy w naukę jako narzędzie do spełnienia najbardziej wszetecznego z ludzkich pragnień, jakim jest pełna fizyczna i duchowa władza nad drugim człowiekiem.

Tytuł angielski: Ether
Reżyseria: Krzysztof Zanussi
Zdjęcia: Piotr Niemyjski
Produkcja: Studio Filmowe TOR
Polski dystrybutor: NEXT FILM Sp. z o.o.
Kraj i rok: Węgry, Polska, Ukraina, Litwa, Włochy, 2018


Fuga


Tym razem nie chodzi o fugę w znaczeniu, jakie znamy z muzyki, lecz o fugę (dosłownie: ucieczkę, od angielskiego: fugitive – uciekinier) dysocjacyjną. Uciekinierem jest mózg człowieka, mogący pozbawić go pamięci o przeszłości, a nawet wytworzyć jego biegunowo przeciwną osobowość od dotychczasowej, gdy człowiek ten przeżył silny, długotrwały stres. Fuga dysocjacyjna trwa od kilku godzin do kilku lat. Osoba dotknięta tym zaburzeniem może sprawnie funkcjonować jako ktoś o innej tożsamości niż przed jego wystąpieniem. Alicja była kiedyś Kingą. Nie pamięta siebie z tamtego okresu, nie wie, kim jest teraz. W dwa lata po zniknięciu z pola widzenia rodziny zostaje przez nią – dzięki programowi telewizyjnemu – odnaleziona, ale jej nie rozpoznaje. Z czasem ze strzępów wspomnień Alicji wyłania się obraz tajemnicy – tego, co wydarzyło się w przeszłości. Fuga Agnieszki Smoczyńskiej nie jest traktatem naukowym. To opowieść fabularna, zainspirowana prawdziwą historią, oparta na scenariuszu Gabrieli Muskały, odtwórczyni głównej roli.

Tytuł angielski: Fugue
Reżyseria: Agnieszka Smoczyńska
Zdjęcia: Jakub Kijowski
Produkcja: MD4 Sp. z o.o.
Polski dystrybutor: KINO ŚWIAT Sp. z o.o.
Kraj i rok: Szwecja, Polska, Czechy, 2018


Jak pies z kotem


W Polsce kilka lat temu… Reżyser filmowy Janusz dowiaduje się, że jego starszy brat Andrzej, który dzieli z nim tę samą profesję, miał udar i doznał częściowego paraliżu ciała. Resztę życia spędzi przykuty do łóżka i wózka inwalidzkiego, a choroba może zaatakować mózg. Od dłuższego czasu stosunki między braćmi układały się nie najlepiej. Żyliśmy jak pies z kotem, przyzna kiedyś Janusz, teraz jednak zabiera Andrzeja do swego domu, gdzie opiekuje się nim z żoną Beatą. Przybywa też żona Andrzeja, Iga. Na przekór smutnej tematyce, film Janusza Kondratiuka jest nie pozbawioną humoru opowieścią nie tylko o zmaganiu się z ciężką i postępującą chorobą bliskiej osoby, ale także o odradzaniu się nadszarpniętych braterskich więzi. Janusz Kondratiuk, reżyser kultowych Dziewczyn do wzięcia, opowiedział na ekranie historię własną i rodzonego brata, Andrzeja Kondratiuka, twórcy pięknych filmów poetyckich, m.in. Gwiezdnego pyłu i Wrzeciona czasu. Filmowa Iga to w rzeczywistości aktorka i piosenkarka Iga Cembrzyńska.

Tytuł angielski: A Cat with a Dog
Reżyseria: Janusz Kondratiuk
Zdjęcia: Witold Płóciennik
Produkcja: Akson Studio Sp. z o.o.
Polski dystrybutor: Akson Studio Sp. z o.o.
Kraj i rok: Polska, 2018


Kamerdyner



fot. Filmicon / Rafał Pijański


Akcja filmu rozgrywa się w latach 1900-1945 na Kaszubach – w regionie kulturowym będącym od 1919 roku częścią polskiego Pomorza nad Bałtykiem. Wcześniej tereny zamieszkałe przez Kaszubów – zawsze poczuwających się do związków z Polską i polskością – należały do Prus. Ścieranie się wpływów polskich, w tym kaszubskich, z niemieckimi niejeden raz zaostrzyło konflikty zbrojne, w jakie względnie pokojowa koegzystencja ludzi odmiennych narodowości i kultur, mówiących różnymi językami, ale potrafiących się porozumieć, przeradzała się pod wpływem wielkich wydarzeń historycznych. Historia, przede wszystkim obie wojny światowe, tworzy rozległe tło Kamerdynera – epickiej sagi rodzinnej i opowieści o miłości łączącej kaszubskiego włościanina z pruską arystokratką. Jedną z głównych sekwencji fresku Filipa Bajona wypełnia masowy mord wielu tysięcy Polaków, wśród nich Kaszubów, popełniony na początku II wojny światowej w Piaśnicy przez SS, z pomocą przedstawicieli niemieckiej ludności cywilnej zamieszkującej Pomorze.

Tytuł angielski: The Butler
Reżyseria: Filip Bajon
Zdjęcia: Łukasz Gutt
Produkcja: Filmicon Dom Filmowy S.C.
Polski dystrybutor: NEXT FILM Sp. z o.o.
Kraj i rok: Polska, 2018


Najlepszy



fot. Robert Pałka

Legnica, miasto średniej wielkości pod Wrocławiem, schyłkowe lata Polski komunistycznej. Młody chłopak pogrąża się w narkomanii, szukając w niej odskoczni od szarego życia. Odloty narkotykowe, burdy, odwyki w szpitalu – to jego codzienność. Już wydaje się, że ta równia pochyła jest drogą bez odwrotu. Najlepszy ukazuje kluczowy fragment biografii Jerzego Górskiego – chluby polskiego sportu wyczynowego, człowieka, który walkę w USA w 1990 r. o tytuł mistrza świata w podwójnym triatlonie (Double Ironman) poprzedził dramatyczną walką z demonami własnej przeszłości. Film o wędrówce z dna na szczyt, wiodącej przez sport, przyjaźń i wielką miłość. Wybitny aktor, Janusz Gajos, również gra postać autentyczną: już nieżyjącego Marka Kotańskiego, który pomógł dziesiątkom młodych ludzi w Polsce wyzwolić się z nałogu brania narkotyków.

Tytuł angielski: Breaking the Limits
Reżyseria: Łukasz Palkowski
Zdjęcia: Piotr Sobociński Jr
Produkcja: Iron Films sp. z o.o.
Polski dystrybutor: Mówi Serwis
Kraj i rok: Polska, 2017


Nina



fot. Robert Pałka


Nina jest trzydziestoparoletnią nauczycielką języka francuskiego. Zachęcając uczniów do zapoznawania się z odważnymi obyczajowo dziełami sztuki, naraża się konserwatywnemu otoczeniu. Z Wojtkiem, mechanikiem samochodowym, tworzy udane małżeństwo, ale nie może mieć dzieci. Oboje poszukują surogatki. Seria zbiegów okoliczności i małżeńskich narad sprawia, że zostaje nią Magda, młodsza o mniej więcej dziesięć lat od Niny, kontrolerka pasażerów na lotnisku. Stopniowo, nie bez przełamywania oporów i barier psychologicznych, rodzi się uczucie między Magdą a Niną, dzięki czemu starsza z partnerek odkrywa uśpione pokłady emocjonalności i seksualności. Namiętny romans staje się z czasem burzliwy, no i jest jeszcze w tym wszystkim Wojtek. Nina, intymny, zmysłowy w warstwie erotycznej, dramat psychologiczny, to przede wszystkim – co często podkreśla reżyserka Olga Chajdas – film o wielkiej miłości. Odpowiedzialne zadanie spadło na barki aktorów: Julii Kijowskiej (Nina), Elizy Rycembel (Magda) i Andrzeja Konopki (Wojtek).

Reżyseria: Olga Chajdas
Zdjęcia: Tomasz Naumiuk
Produkcja: Film it Sp. z o.o.
Polski dystrybutor: Film it Sp. z o.o.
Kraj i rok: Polska, 2018


Powrót


Dziewiętnastoletnia Urszula wraca do małego rodzinnego miasta po dwóch latach nieobecności. To nie jest łatwy powrót – w bardzo konserwatywnej społeczności nastolatka, która przebywała w niemieckim domu publicznym, mimo iż nie działo się to z jej woli, spotyka się z ostracyzmem. Urszuli wstydzą się nawet najbliżsi. Ale traktowana jak wyrzutek dziewczyna nie zamierza odgrywać roli ofiary. Buntuje się przeciw hipokryzji otoczenia, które rzekomo wyznając chrześcijański system wartości, zaprzecza mu swym postępowaniem. Co nie znaczy, że „Powrót” jest filmem antykościelnym czy antyreligijnym. Łatwo zresztą pokazać wiarę sprowadzaną do rytuałów i wyśmiewać jej odpustowość. A nam bardzo zależało, żeby takich prostych rozwiązań unikać – mówi reżyserka filmu w wywiadzie. Historia opowiedziana w Powrocie jest oparta na faktach. Aby na ekranie uwiarygodnić ją jeszcze bardziej, rolę Urszuli powierzono aktorce utalentowanej, lecz szerzej nieznanej – świeżo upieczonej absolwentce szkoły teatralnej Sandrze Drzymalskiej.

Tytuł angielski: Back Home
Reżyseria: Magdalena Łazarkiewicz
Zdjęcia: Wojciech Todorow
Produkcja: Argomedia Sp. z o.o.
Polski dystrybutor: Alter Ego Pictures Sp. z o.o.
Kraj i rok: Polska, 2018


Ułaskawienie


Polska wkrótce po drugiej wojnie światowej. Władza komunistyczna rękami policji politycznej – Urzędu Bezpieczeństwa – brutalnie rozprawia się z żołnierzami popieranej przez większość społeczeństwa Armii Krajowej. Jesienią 1946 roku śmiertelną ofiarą szykan pada Wacław Szewczyk, pseudonim Odrowąż. Reżim nie tylko pozbawia go życia, ale także bezcześci jego zwłoki. Hanna i Jakub Szewczykowie wyruszają z trumną z ciałem w długą podróż, by w oddalonym i spokojnym miejscu godnie pochować syna. Trasa wiedzie przez pełen niebezpieczeństw kraj, w którym wiele z tego, co spotyka po drodze małżeństwo Szewczyków, zaprzecza schematycznemu widzeniu tamtej epoki. Autentyczna historia niezwykłej eskapady została opowiedziana w Ułaskawieniu z punktu widzenia wnuka Hanny i Jakuba Szewczyków, którym jest reżyser filmu Jan Jakub Kolski. Zamordowany Wacław Odrowąż Szewczyk był jego wujem. Ułaskawienie to swego rodzaju film drogi. Niewykluczone, że można dopatrzeć się tu również elementów poetyki westernowej.

Tytuł angielski: Pardon
Reżyseria: Jan Jakub Kolski
Zdjęcia: Julian A. Ch. Kernbach
Produkcja: Wytwórnia Doświadczalna sp z o.o
Kraj i rok: Słowacja, Polska, Czechy, 2018

 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b