EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

SKŁAD KONKURSU GŁÓWNEGO EnergaCAMERIMAGE 2019!

21/10/19

Konkurs Główny o nagrodę Złotej Żaby to najważniejszy punkt festiwalu EnergaCAMERIMAGE od początku jego istnienia. Konkurs Główny istnieje od pierwszej edycji Festiwalu, czyli od 1993 roku, a jego ideą jest prezentacja filmów fabularnych, w których obraz spełnia szczególną rolę w opowiadaniu historii. Wizualna wartość tych filmów wynika z kreatywnej współpracy reżysera i autora zdjęć oraz niezwykłej wrażliwości twórcy obrazu. Konkurs Główny zwraca uwagę na ogromny wkład autora zdjęć w dzieło filmowe.

Celem Konkursu Głównego jest prezentacja filmów o szczególnych walorach wizualnych oraz wybór i nagrodzenie autorów najlepszych zdjęć filmowych przez międzynarodowe Jury.

Także w tym roku zaprezentujemy najciekawsze zjawiska światowej kinematografii, odznaczające się kreatywnym wykorzystaniem obrazu w prowadzeniu filmowej narracji.

 



AMUNDSEN

Obecnie nazwisko Roalda Amundsena znają praktycznie wszyscy, nawet jeśli wielu nie potrafi przypisać do niego tożsamości człowieka, który pioniersko przekroczył niebezpieczne Przejście Północno-Zachodnie oraz jako pierwszy w historii zdobył biegun południowy. Zamiast skupiać się jednak na precyzyjnym odtworzeniu słynnych wypraw norweskiego badacza polarnego, film zgłębia to, kim Amundsen był na co dzień, a także co sprawiło, że dokonał tego, co większości wydawało się niemożliwe. Obserwujemy różne wydarzenia z jego życia, które z jednej strony zahartowały go fizycznie i charakterologicznie, a z drugiej rozbiły psychicznie i pozostawiły w jego sercu dużo goryczy, której nie wyzbył się do samego końca. Poznajemy Amundsena zarówno przez pryzmat jego słodko-gorzkich relacji z bratem Leonem, który finansował częściowo jego kolejne ekspedycje, jak i romansu z Kanadyjką Bess Magids. Widzimy, jakim człowiekiem był w życiu prywatnym, a jak zachowywał się na statku w sytuacjach wymagających szybkiego reagowania.

Reżyseria: Espen Sandberg
Zdjęcia: Pål Ulvik Rokseth
Produkcja: Motion Blur Films
Kraj i rok: Norwegia, 2019


BOLDEN

Kim był Charles „Buddy” Bolden? Utalentowanym muzycznie kornecistą z Nowego Orleanu, który na przełomie XIX i XX wieku zdobył wraz ze swym zespołem ogromną popularność, grając przeważnie ze słuchu i z serca. I, co być może najważniejsze, inspirując innych do improwizowania oraz eksperymentowania, co lata później doprowadziło do powstania jazzu. Bolden jest dziś postacią na poły mityczną, gdyż choć jego dokonania zostały potwierdzone w wielu źródłach, jego oryginalna twórczość nigdzie się nie zachowała. Film nie zajmuje się jednak legendą, lecz kruchym człowiekiem, zakochanym w życiu i pięknie dźwięków chłopakiem, który na scenie był prawdziwym demonem, a poza nią poddawał się demonom alkoholu, narkotyków i seksu. Do tego stopnia, że w pewnym momencie jego kariera musiała ulec zakończeniu, a on sam wylądował w zakładzie psychiatrycznym, skąd obserwował rozwój gatunku muzyki, którego był pionierem. Dzisiaj po Boldenie pozostała legenda, ale nie można zapominać o skrywającym się za nią człowieku.

Reżyseria: Dan Pritzker
Zdjęcia: Neal Norton
Produkcja: King Bolden LLC
Kraj i rok: USA, 2018


DWÓCH PAPIEŻY

Gdy dwóch błyskotliwych, inteligentnych, głęboko wierzących oraz prezentujących skrajnie odmienne poglądy starszych mężczyzn zaczyna rozmawiać o świecie, w którym przyszło im żyć, a także o przyszłości dręczonego skandalami Kościoła rzymskokatolickiego, ich dyskusje mogą stanowić podstawę do wielu ciekawych refleksji. Jeśli jednak wziąć pod uwagę fakt, że tymi mężczyznami są tradycjonalista Joseph Ratzinger, w filmie pełniący wciąż funkcję papieża Benedykta XVI, oraz progresywny argentyński kardynał Jorge Mario Bergoglio, który kilka lat później zostanie mianowany papieżem Franciszkiem, rozmowy te nabierają zupełnie nowego zabarwienia. Zaczyna się od spotkania, na którym papież Benedykt odmawia kardynałowi zgody na przejście na emeryturę, a potem, w takt kolejnych dyskusji, stara się sprawdzić, czy człowiek, którego postawy do końca nie rozumie, będzie w stanie dokończyć rozpoczętego przez ich poprzedników dzieła, którego on nie potrafił niestety unieść na swych barkach.

Tytuł oryginalny: The Two Popes
Reżyseria: Fernando Meirelles
Zdjęcia: César Charlone
Produkcja: Netflix
Kraj i rok: Wielka Brytania, Włochy, Argentyna, USA, 2019


IRLANDCZYK


Jeśli potrzebujesz kogoś zabić – albo po cichu tak, żeby nikt się nie zorientował, albo „głośno”, aby wysłać w świat wyraźne ostrzeżenie – Frank „Irlandczyk” Sheeran jest jedną z najlepszych opcji na rynku. Zawodowy cyngiel, który wyszkolił się w sztuce pozbawiania życia w trakcie morderczej włoskiej kampanii II wojny światowej, a po powrocie do Ameryki bardzo szybko zaczął użyczać swych umiejętności przedstawicielom zorganizowanej przestępczości. Zwłaszcza włosko-amerykańskiej rodzinie Bufalino, dla której wyeliminował wiele niepożądanych osób, wliczając w to morderstwo swego wieloletniego przyjaciela Jimmy’ego Hoffy, legendarnego działacza związkowego, którego zniknięcie było przez dekady uznawane za jedną z największych zagadek kryminalnych w historii Stanów Zjednoczonych. Gdy będąc już siedzącym w wózku inwalidzkim starcem Frank snuje refleksję na temat swego bogatego w kryminalne ekscesy życia, zastanawia się, na ile świadomie uczestniczył w tworzeniu historii drugiej połowy XX wieku, a na ile był jej nic nie znaczącym trybikiem.

Tytuł oryginalny: The Irishman
Reżyseria: Martin Scorsese
Zdjęcia: Rodrigo Prieto
Produkcja: Fábrica de Cine, Sikelia Productions, STX Entertainment,Tribeca Productions
Kraj i rok: USA, 2019


JOKER
 

Arthur Fleck nie ma łatwego życia. Dorabia na ulicach Gotham w roli klauna, ale natyka się na przybierający na intensywności społeczny ostracyzm, wliczając w to przemoc fizyczną. Próbuje śmiać się ze swej mizernej doli na scenie, licząc na karierę komika stand-upowego, ale widzowie z jakiegoś powodu nie chcą się śmiać. Gdy wraca do domu komunikacją miejską, często wpada w niekontrolowany śmiech, a siedzący obok pasażerowie nie rozumieją, że jest to przypadłość medyczna. Jedynie w mizernym mieszkaniu, które dzieli z ukochaną matką wierzącą, że jej dawny pracodawca, Thomas Wayne, wyciągnie ich z dołka, Arthur Fleck czuje się w pełni sobą. Zwłaszcza gdy ogląda programy telewizyjne, na które może projektować swe skromne marzenia o byciu dowcipnym i docenianym człowiekiem sukcesu, wywołującym uśmiech u wszystkich dookoła. Perfidny los podsunie biednemu Arthurowi okazję do spełnienia części swych fantazji, ale gdy do tego dojdzie, nikomu nie będzie do śmiechu. A przynajmniej nikomu racjonalnemu.

Reżyseria: Todd Phillips
Zdjęcia: Lawrence Sher
Produkcja: Creative Wealth Media Finance, DC Comics, DC Entertainment, Joint Effort, Warner Bros.
Polski dystrybutor: Warner Bros. Entertainment Polska Sp. z o.o.
Kraj i rok: USA, Kanada, 2019



LAST BLACK MAN IN SAN FRANCISCO, THE

Wielkie miejskie metropolie nie tylko nigdy nie zasypiają, ale również nigdy nie stoją w miejscu, przechodząc przeróżne obyczajowe, społeczne oraz polityczne procesy, które zmieniają je nie do poznania. Również dla ludzi, którzy doświadczali w nich swych dziecięcych przygód i zamieniali się z idealistycznych nastolatków w cynicznych dorosłych. Dwaj czarnoskórzy przyjaciele Jimmie i Montgomery znają i kochają San Francisco, ale nie są w stanie powstrzymać ani napędzającego różne zmiany turystycznego szału, ani postępującej gentryfikacji części miejskich dzielnic. Gdy jednak na skutek zrządzenia losu przejęty przez białych właścicieli dom rodzinny Jimmiego trafia ponownie na rynek, przyjaciele budują w nim uroczą utopię grupującą wszystkie cechy miasta, które chcieliby zachować we wspomnieniach. Utopię niemającą prawa bytu w pozbawionym sentymentu współczesnym świecie, jednakże pozwalającą na osobistą satysfakcję z oddania hołdu własnej pamięci i marzeniom.

Reżyseria: Joe Talbot
Zdjęcia: Adam Newport-Berra
Produkcja: A24 Films, Plan B Entertainment
Kraj i rok: USA, 2019



LE MANS ’66

W świecie międzynarodowych wyścigów samochodowych nie ma w pierwszej połowie lat 60. firmy, która dorównywałaby ekipie Ferrari. Jest to widoczne zwłaszcza w trakcie legendarnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Wyzwanie włoskiej dominacji rzuca Henry Ford II, właściciel giganta branży samochodowej Ford Motor Company. Zatrudniony w tym celu uznany projektant i były kierowca wyścigowy Carroll Shelby, który wygrał Le Mans w 1959 roku, tuż przed nastaniem ery Ferrari, zaprasza do swojej ekipy charakternego i nieobliczalnego, acz szalenie utalentowanego Kena Milesa. Wspólnie rzucają się w wir pracy, by przerwać pasmo irytujących włoskich sukcesów. Znajdując się pod nieustanną presją szefostwa, które żąda wyników i nie wyobraża sobie zasmakować ponownie porażki, Shelby i Miles muszą chodzić na różne osobiste kompromisy, ale nigdy nie sprzeniewierzają się wizji samochodu, który nie przypominałby innych samochodów. Tak powstaje Ford GT40. Pierwszym prawdziwym testem: wyścig Le Mans. Czy rok 1966 przejdzie do historii?

Tytuł oryginalny: Ford v Ferrari
Reżyseria: James Mangold
Zdjęcia: Phedon Papamichael
Produkcja: Chernin Entertainment, Twentieth Century Fox
Polski dystrybutor: Imperial CinePix Sp. z o.o.
Kraj i rok: USA, 2019


MALOWANY PTAK

Bezimienny, pozbawiony tożsamości mały chłopiec, uważany jednakowoż przez wielu za Żyda, błąka się po nienazwanych wsiach Europy Wschodniej, napotykając przejawy tak niesamowitego okrucieństwa i dehumanizacji, że wydawać by się mogło, że akcja filmu rozgrywa się w mrokach Średniowiecza, gdy mieszkańcy Starego Kontynentu byli znacznie bardziej prymitywni niż w XX wieku. Jak bowiem określić wyrywanie ludziom gałek ocznych, odrażające psychoseksualne perwersje czy palenie żywego zwierzęcia? A jednak film ma miejsce w trakcie II wojny światowej, a chłopak doświadcza, nierzadko w niemym milczeniu, horrorów, które nie wydarzyły się aż tak dawno, by móc o nich dziś łatwo zapomnieć. I aż trudno zdecydować, czy bardziej przerażające są epizody z udziałem brutalnych tortur, pedofilii i mordowania dla przyjemności, czy jednak przejawiana przez większość napotykanych przez chłopca prostych ludzi ignorancja, zabobonność i święta wiara, że jeśli ktoś jest od nich inny, musi być diabłem wcielonym.

Tytuł oryginalny: Painted Bird, The
Reżyseria: Václav Marhoul
Zdjęcia: Vladimír Smutný
Produkcja: Silver Screen
Kraj i rok: Czechy, 2019


OBRAZY BEZ AUTORA

Edukacja młodego Kurta rozpoczyna się przed wybuchem II wojny światowej wraz z wystawą dzieł uznawanych przez włodarzy nowej rzeczywistości za przejawy degeneracji świata sztuki. Kilka miesięcy później chłopak jest świadkiem aresztowania swej starszej kuzynki Elizabeth, dostrzegając w niej ofiarę obowiązującego czarno-białego sposobu myślenia. Przeżywszy wojnę, zaczyna studiować w Dreźnie malarstwo, jednakże w pewnym momencie zostaje zmuszony do odzwierciedlania w swych dziełach idei socrealistycznych. Siłując się z zewnętrznymi naciskami, które sprowadzają go do roli rzemieślnika na zamówienie, Kurt zaczyna tracić nadzieję na wyrażanie swego wnętrza poprzez obrazy. Historia trudnego dojrzewania chłopca do przyjęcia na siebie roli samoświadomego artysty przekazującego swoją sztuką emocje i refleksję miesza się z opowieścią o społecznych, politycznych i czysto ludzkich turbulencjach, których doświadczały Niemcy najpierw za czasów III Rzeczy, a później podziału na NRD i RFN.

Tytuł oryginalny: Werk Ohne Autor
Tytuł angielski: Never Look Away
Reżyseria: Florian Henckel von Donnersmarck
Zdjęcia: Caleb Deschanel
Produkcja: Pergamon Film, Wiedemann & Berg Film GmbH & Co. KG
Polski dystrybutor: Aurora Films
Kraj i rok: Niemcy, Włochy, 2018


OBYWATEL JONES

Jest rok 1933. Niepotrafiąca wciąż wstać z kolan po traumie I wojny światowej Europa spogląda z przerażeniem na społeczne i polityczne perturbacje w Niemczech, zerkając zarazem z nadzieją na bezprecedensową ekonomiczną ekspansję sowieckiej Rosji. Walijski dziennikarz Gareth Jones dostrzega jednak w obu przypadkach ogromne zagrożenie. Najpierw podstępem przeprowadza wywiad z nowym kanclerzem Niemiec Adolfem Hitlerem, a później kieruje się do Moskwy, by przepytać Stalina z jego planów i obietnic. Gdy do rozmowy nie dochodzi, dziennikarz zaczyna odkrywać na własną rękę kolejne warstwy kolosalnej iluzji, za sprawą której komunizm stał się na Zachodzie nową modą. W pewnym momencie Jones wyrusza na Ukrainę, by na własne oczy zobaczyć rozgrywające się tam cuda, na miejscu zastaje jednak wyłącznie śmierć, cierpienie oraz wszechobecny głód, który zamienia istoty ludzkie w żywe trupy. Próbując opowiedzieć o tym światu, Jones natyka się na wpływowych przeciwników oraz uświadamia sobie, że prawda nie jest dla wszystkich najwyższą wartością.

Reżyseria: Agnieszka Holland
Zdjęcia: Tomasz Naumiuk
Produkcja: Film Produkcja Sp. z o.o.
Polski dystrybutor: Kino Świat Sp. z o. o.
Kraj i rok: Polska, Wielka Brytania, Ukraina, 2019



OFICER I SZPIEG


Kadr z filmu "Oficer i szpieg",
dzięki uprzejmości Gutek Film

Oficer i szpieg opowiada opartą na faktach historię Alfreda Dreyfusa, francuskiego oficera skazanego na dożywocie za zdradę swojej ojczyzny i zesłanego na wygnanie. Georges Picquart, nowy szef wywiadu, wkrótce po uwięzieniu Dreyfusa odkrywa, że dowody przeciwko skazanemu zostały spreparowane. Wbrew swoim przełożonym Picquart postanowi za wszelką cenę ujawnić prawdę. Stawką w tej grze jest nie tylko błyskotliwie rozpoczęta kariera Picquarta, ale i wielki międzynarodowy skandal, który zmieni bieg historii. Roman Polański opowiada o kulisach jednej z największych afer w historii. Perfekcyjnie poprowadzona intryga pokazuje system, w którym samonakręcająca się spirala nienawiści niebezpiecznie zaczyna przypominać współczesność. Oficer i szpieg to film o tym, jak historia się powtarza, a jeden człowiek, na przekór wszystkim walczący o sprawiedliwość, może zmienić bieg wydarzeń.

Tytuł oryginalny: J'accuse
Tytuł angielski: An Officer and a Spy
Reżyseria: Roman Polański
Zdjęcia: Paweł Edelman
Produkcja: Canal +, Eliseo Cinema, France 2, France 3, Gaumont, Legende Films, Rai Cinema
Polski dystrybutor: Gutek Film
Kraj i rok: Francja, Włochy, 2019


OSIEROCONY BROOKLYN


Kadr z filmu "Osierocony Brooklyn",
dzięki uprzejmości Warner Bros.


Dla Lionela Essroga, prywatnego nowojorskiego detektywa z doskonałą pamięcią i zaburzającym wszelkie zdolności społeczne syndromem Tourette’a, Frank Minna jest nie tylko wyrozumiałym szefem, mentorem i modelem do naśladowania, ale też jedynym prawdziwym przyjacielem. Gdy Frank wplątuje się w szemrane interesy z ludźmi, którzy działają zawsze w cieniu, w krótkim czasie kończy na cmentarzu. Zrozpaczony Lionel poprzysięga znaleźć morderców, niezależnie od ceny, którą będzie musiał za to zapłacić. Nie podejrzewa nawet, że znaleziony przypadkiem trop naprowadzi go na ślad szokującej afery z udziałem miejskich urzędników oraz szarych eminencji, które rządzą rozbudowującym się wzdłuż i wszerz Nowym Jorkiem. Lionel będzie musiał stawić czoła ludziom, którzy dla spełnienia własnych ambicji i celów nie zawahają się zniszczyć marzeń tysięcy obywateli, co tu dopiero mówić o jednym ekscentrycznym facecie z vendettą w głowie. Rozpoczyna się walka Dawida z Goliatem.

Tytuł oryginalny: Motherless Brooklyn
Reżyseria: Edward Norton
Zdjęcia: Dick Pope
Produkcja: Class 5 Films, Warner Bros. Pictures
Polski dystrybutor: Warner Bros. Entertainment Polska Sp. z o.o.
Kraj i rok: USA, 2019


SHADOW

Akcja filmu rozgrywa się w II wieku n.e. w Królestwie Pei. Legendarny dowódca staje do walki o odzyskanie pradawnej stolicy swego królestwa z rąk wroga. Gdy zostaje ranny, ukrywa się przed wzrokiem świata, snując plan zemsty, a jego miejsce w przestrzeni publicznej zajmuje sobowtór. Skrywane pragnienia, imponujące bronie, strategiczne bitwy, zmieniające się alianse. Kto zna całą prawdę? Dwulicowy król? Żona dowódcy? Kto jest ofiarą, a kto drapieżcą?

Tytuł oryginalny: Ying
Reżyseria: Yimou Zhang
Zdjęcia: Xiaoding Zhao
Produkcja: LeVision Pictures, Shanghai Tencent Pictures Culture Media, Perfect Village Entertainment HK Limited
Kraj i rok: Hong Kong, Chiny, 2018

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b