EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

SKŁAD KONKURSU SERIALI TELEWIZYJNYCH EnergaCAMERIMAGE 2021!

24/10/21

Prezentujemy tegoroczny skład sekcji Konkursu Seriali Telewizyjnych 29. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego EnergaCAMERIMAGE. O główną nagrodę walczyć będą autorzy zdjęć poniższych dziesięciu produkcji telewizyjnych.

GAMBIT KRÓLOWEJ: DEBIUTY

PHIL BRAY/NETFLIX © 2020

Lata 60. XX wieku. Błyskotliwa, młoda szachistka Elizabeth Harmon pędzi w roztargnieniu na pojedynek szachowy z radzieckim mistrzem świata, lecz gdy sprawy przestają układać się po jej myśli, zaczyna wspominać wydarzenia, które z cudownego dziecka szachowego uczyniły ją pretendentką do prestiżowego tytułu. Obserwujemy, jak dziewięcioletnia Beth trafia po śmierci matki do sierocińca, w którym małe dziewczynki są przysposabiane do życia w patriarchalnym świecie dorosłych. Widzimy, jak woźny zaszczepia w chłonnym umyśle dziewczynki miłość do szachów i pomaga jej stawiać pierwsze kroki na drodze do międzynarodowej sławy. Jesteśmy świadkami pierwszych połykanych przez Beth środków na uspokojenie, od których w końcu się uzależnia, usiłując zapanować w ten sposób nad swą burzliwą wyobraźnią. Doświadczamy zarówno jej wizualnych hajów, w trakcie których rozgrywa na suficie wyimaginowane partie szachów, jak i bolesnych młodzieńczych upadków. I zastanawiamy się, co też jeszcze los jej przyniesie.

Tytuł oryginalny: The Queen's Gambit: Openings
Reżyseria:
Scott Frank
Zdjęcia: Steven Meizler
Produkcja: Flitcraft
Dystrybucja: Netflix
Kraj i rok: USA, 2020

GERMINAL


Lata 60. XIX wieku. W całej Europie wzmagają się nastroje rewolucyjne, lecz górnicy pracujący w kopalni węgla w małej francuskiej miejscowości, żyją wciąż wedle dawnego status quo. Wstają z łóżek o bladym świcie, opuszczają osiedle górnicze całymi rodzinami – mężczyźni, kobiety, nastoletnie dzieci – i idą do kopalni, żeby harować w pocie czoła w skrajnie niebezpiecznych warunkach, niektórzy sześćset metrów pod ziemią. Pozwalają wierzyć odwiedzającym osiedle przedstawicielkom klasy wyższej, że są szczęśliwi, bo mają schronienie nad głową, życiowy cel i nawet trochę darmowego węgla. Gdy ktoś umiera, ubierają się odświętnie na pogrzeb i wznoszą w osiedlowej knajpie toast za zdrowie za tych, których już z nimi nie ma. I tak biedują, kochają się i umierają, podczas gdy właściciele ich kopalni walczą z konkurencją o każdy grosz. Pewnego dnia, na miejsce kolejnej w ostatnich miesiącach ofiary śmiertelnej, przybywa chłopak, którego wygnano z poprzedniej pracy za to, że śmiał marzyć o założeniu związku zawodowego chroniącego prawa klasy robotniczej. Wraz z nim nadciąga wiatr przemian.

Reżyseria: David Hourrègue
Zdjęcia: Xavier Dolléans
Produkcja: Banijay Studios France, Pictanovo
Dystrybucja: Banijay Rights
Polski dystrybutor: Banijay Rights
Kraj i rok: Francja, 2021


HISTORIA LISEY: ŁOWY NA BAFA

Lisey Landon była przez większość życia głównie partnerką swojego męża, cenionego pisarza Scotta Landona, jednakże zupełnie jej to nie przeszkadzało. Czuła się szczęśliwa i spełniona, a przynajmniej tak jej się wówczas wydawało. Po śmierci Scotta Lisey nie potrafi się pozbierać, do tego stopnia, że choć jej męża nie ma już fizycznie na tym świecie, żyje wciąż w jej głowie. Sęk w tym, że Scott zafascynował swoją osobowością wiele innych umysłów, również fanatyków, którzy nie cofną się przed niczym, by dostać w swe ręce jego ostatnie, wciąż nieopublikowane dzieło. I choć Lisey nie chce już więcej dzielić się Scottem, to właśnie on zmusza ją zza grobu, żeby przeanalizowała ich wspólną przeszłość oraz rozprawiła się przy okazji z pozostawionymi przez niego demonami. Borykająca się dodatkowo z chorobą psychiczną siostry, Lisey zaczyna doświadczać dziwacznych wizji i zdarzeń na granicy rzeczywistości i fantazji, które albo doprowadzą ją do prawdy o swym mężu, albo sprawią, że sama postrada zmysły.

Tytuł oryginalny: Lisey's Story: Bool Hunt
Reżyseria:
Pablo Larraín
Zdjęcia: Darius Khondji
Produkcja: Bad Robot, Warner Bros. Television in association with Apple
Dystrybucja: Apple TV+
Kraj i rok: USA, 2021


KOLEJ PODZIEMNA

Akcja serialu rozgrywa się w alternatywnej rzeczywistości, w której słynna amerykańska kolej podziemna – wielopoziomowy system dróg, skrótów, społeczności i jednostek gotowych przyjąć pod swą strzechę zbiegłych z południowych plantacji niewolników próbujących przedostać się do Kanady – okazuje się faktyczną koleją pędzącą ukrytymi przed ludzkim wzrokiem podziemnymi korytarzami. Realia niewolniczego życia, od którego uciekają Cora i Caesar, są jednak aż nazbyt prawdziwe i nasączone krwią, potem i niewyobrażalnym cierpieniem: kawałkami odrywanego po uderzeniach bicza ciała, swędem palonych zwłok, dekadami upokorzeń zaznawanych przez Afroamerykanów zniewolonych przez białych. W pogoń za Corą i Caesarem, „własnością” bestialskiego plantatora Randalla, rusza bezwzględny łowca niewolników Ridgeway, szczycący się tym, że tylko jeden raz, przed laty, nie udało mu się schwytać zbiega. Jak się okazuje, osobą tą była matka Cory. Czy córce uda się ta sama sztuka? Czy miłość zwycięży nienawiść?

Tytuł oryginalny: Underground Railroad, The: Chapter 1: Georgia
Reżyseria:
Barry Jenkins
Zdjęcia: James Laxton
Produkcja: Amazon Studios
Dystrybucja: Amazon Prime Video
Kraj i rok: USA, 2021

KRUK. CZORNY WORON NIE ŚPI

zdj. Jarosław Sosiński

Twardy i nieustępliwy, jednocześnie mający problem z własną kruchą psychiką policjant, Adam Kruk, wypowiada, wraz z kolegami oraz koleżankami po fachu, wojnę kotłującym się na Podlasiu nielegalnym handlarzom tytoniem. Gangsterzy czują się bezkarni i stają się coraz bardziej zuchwali, wodząc policję za nos. Jednocześnie Kruk prowadzi wraz z nową partnerką, Justyną, skrywającą mroczne sekrety specjalistką od technik przesłuchań, śledztwo w sprawie brutalnych mordów na rudowłosych kobietach. Gdyby Kruk mógł, rzuciłby się z pięściami i bronią palną na wszystkich przestępców i zwyrodnialców, jednak powstrzymuje go prawo, którego przysięgał przestrzegać, a także rodzicielska i małżeńska odpowiedzialność. Próbując radzić sobie na różne sposoby z wewnętrznymi demonami, walcząc desperacko o lepszy świat dla swojej rodziny i wszystkich, którzy na to zasługują, Kruk stawia czoła prawdopodobnie najtrudniejszej sprawie w swojej karierze.

Tytuł angielski: Raven. Darkness Never Ends
Reżyseria:
Maciej Pieprzyca
Zdjęcia: Witold Płóciennik
Produkcja: Opus TV
Polski dystrybutor: CANAL+ Polska
Kraj i rok: Polska, 2021



MANDALORIAN, THE: CHAPTER 9: THE MARSHAL
©2020 Lucasfilm Ltd. & TM. All Rights Reserved

Mandalorianin i Dziecko wracają, a ich kłopoty jeszcze się nie skończyły. Gdy ostatni raz widzieliśmy naszych ulubieńców, odlatywali w stronę gwiazd po pokonaniu Moffa Gideona i jego sił na Nevarro. W tym odcinku mandaloriański łowca nagród Din Djarin wyrusza na misję, aby przekazać swojego młodego podopiecznego w ręce zakonu Jedi. Rozdział 9: The Marshal to wiele emocjonujących momentów z naszymi ulubionymi bohaterami, wartka akcja, a także kilka niespodzianek, zapewniających doskonały początek drugiego sezonu.

Reżyseria: Jon Favreau
Zdjęcia: Baz Idoine
Produkcja: Golem Creations
Dystrybucja: Disney+
Kraj i rok: USA, 2020


ONI: DZIEŃ 1

Początek lat 50. XX wieku, Livia i Henry opuszczają z ogromną ulgą zapętlone w rasistowskich uprzedzeniach amerykańskie Południe i obierają kierunek na północny zachód, do zdecydowanie bardziej otwartej i postępowej Kalifornii. Kupili piękny dom na przedmieściach i zamierzają się tam osiedlić z dwiema córeczkami, które zasługują na lepszą przyszłość. Od pierwszych chwil czują się jednak na osiedlu niechciani, okazuje się bowiem, że nie tylko jest ono całe białe, ale też mieszkańcy zaznaczyli w umowie sprzedaży, że nie życzą sobie, by ich sąsiadami zostały „osoby pochodzenia czarnego”. Agentka nieruchomości twierdzi, że to tylko słowa, a te można bez problemu wymazać. I ma rację, znacznie jednak trudniej wykorzenić z ludzi myśli i nawyki, które od pokoleń żyją w ich umysłach. Już pierwszej nocy w „nowym świecie” Livia przezornie ładuje broń. Sęk w tym, że coś jest nie tak również z ich domem. Jakby coś w nim żyło i nie życzyło sobie żadnych lokatorów.

Tytuł oryginalny: Them: Covenant: Day 1
Reżyseria:
Nelson Cragg
Zdjęcia: Checco Varese
Produkcja: Hillman Grad
Dystrybucja: Amazon Prime Video
Kraj i rok: USA, 2021


TIME

(C) BBC - Photographer: Matt Squire

Mark był nauczycielem i zwyczajnym człowiekiem, takim jak ty i ja, kochał, cierpiał, starał się, popełniał błędy, odnosił małe sukcesy, zaznawał bolesnych upadków. Jego zwyczajność nikomu nie zdawała się być zagrożeniem, aż do chwili gdy przypadkiem zabił człowieka. Jazda po pijaku. Cztery lata. Koniec dawnego życia. Przyszłość niepewna. Poznajemy go, gdy zmierza z resztą skazańców do więzienia, w pewien sposób ciesząc się na oczekującą go tam pokutę, możliwość ucieczki od ukazującej się mu nieustannie przed oczami twarzy zabitego. Na miejscu szereg zero-jedynkowych pytań, surowe reguł, dwie minuty na telefon do wybranej osoby i rozmaite więzienne pierwsze razy. Pierwsza samotna noc w celi. Pierwszy „współlokator”. Pierwsze agresje ze strony innych osadzonych. Więzienny czyściec staje się z dnia na dzień coraz bardziej znośny, zwłaszcza że Markiem i innymi opiekuje się Eric, strażnik z sercem, któremu zależy, żeby skazani zachowali choć pozory dawnej godności. On również jest jednak w pewnym sensie odbywającym pokutę więźniem – do tego nie trzeba ani krat, ani oficjalnego wyroku.

Reżyseria: Lewis Arnold
Zdjęcia: Mark Wolf
Produkcja: BBC Studios
Dystrybucja: BBC Studios
Kraj i rok: Wielka Brytania, 2021


WĄŻ

Rok 1997. Mieszkający w Paryżu, cieszący się nieskrępowaną wolnością manipulator i seryjny morderca Charles Sobhraj zgadza się na wywiad z amerykańską dziennikarką. Zapytany, czy jest człowiekiem niebezpiecznym, odpowiada, że żaden sąd nigdy nie udowodnił mu winy. I raczej już nie udowodni. Akcja przenosi się do Bangkoku połowy lat 70., gdzie podszywający się pod handlarza kamieniami szlachetnymi Sobhraj urabia wraz z dziewczyną kolejnych amerykańskich i europejskich turystów, którzy poszukują w Azji duchowej odnowy lub po prostu hedonistycznej zabawy. Mami, odurza specjalnie przygotowanymi mieszankami narkotykowymi wsypywanymi bez skrupułów do drinków, a później okrada z paszportów, biżuterii i pieniędzy. Okrada lub – w skrajnych przypadkach – morduje, by nie zostawiać za sobą żadnych śladów. Pewnego razu jego tropem rusza młody pracownik holenderskiej ambasady w Bangkoku. Nie ma jednak pojęcia, że rzucając wyzwanie Sobhrajowi, wstępuje na ścieżkę, która może zakończyć jego karierę.

Tytuł oryginalny: The Serpent
Reżyseria: Tom Shankland
Zdjęcia: Seppe Van Grieken
Produkcja: Mammoth Screen
Dystrybucja: Netflix
Kraj i rok: Anglia, 2020



WITAMY NA ODLUDZIU: OKO ZA OKO

W leżącym na dalekiej norweskiej północy miasteczku Utmark życie płynie normalnym rytmem. Chłopcy kombinują, jak zwrócić uwagę dziewczyn. Posterunkowy poucza w szkole dzieci, jak trudno jest być przedstawicielem prawa i porządku. Była miss piękności zdradza męża, by poczuć, że wciąż ma kontrolę nad własnym losem. Aklimatyzująca się w społeczności optymistyczna nauczycielka zachwyca się malowniczym pięknem otaczającej ją zewsząd surowej natury. Sklepikarka rozmawia demonicznym głosem z duchem zmarłego męża. Dobroduszny, lecz nie stroniący od przemocy farmer-alkoholik, grozi poważnymi konsekwencjami dumnemu potomkowi pradawnego ludu Saamów, gdyż jego pies, nazwany na cześć lapońskiego boga grzmotu, pożarł mu kolejną owcę. Małe zdrady i niewypowiedziane traumy nasączają ludzkie umysły i serca żółcią, wściekłością, melancholią i tęsknotą za ciepłem, czułością, zrozumieniem. Prości, w swych skomplikowanych marzeniach i pragnieniach, ludzie próbują radzić sobie z życiowymi wybojami.

Tytuł oryginalny: Velkommen til Utmark
Tytuł oryginalny: Welcome to Utmark: Eye for an Eye
Reżyseria:
Dagur Kári
Zdjęcia: Andreas Johannessen
Produkcja: HBO Europe
Dystrybucja: HBO Europe
Polski dystrybutor: HBO Polska
Kraj i rok: Norwegia, 2021

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b