EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

SKŁAD KONKURSU DEBIUTÓW REŻYSERSKICH 2015!

19/10/15

Konkurs Debiutów Reżyserskich został zainicjowany w roku 2010 jako konsekwencja coraz większego otwarcia na wartych uwagi młodych twórców i kreowane przez nich nowe filmowe zjawiska. Pomysł utworzenia tej sekcji jest naturalną konsekwencją naszych wcześniejszych działań. Od lat bowiem sprzyjamy nowatorskim twórcom, w których projektach spotykają się intelektualna swoboda, przenikliwość spojrzenia na sprawy świata oraz chęć inspirowania innych artystów ekranu.

Efektem Konkursu Debiutów Reżyserskich są nowe odkrycia: świetne filmy, które pomimo dużej wartości artystycznej z trudem dotarłyby do szerszego obiegu oraz znakomici twórcy, których nowe przedsięwzięcia zaskakują nie tylko przyznających nagrody członków Jury, ale i widzów na całym świecie.

 
Konkurs jest pod patronatem Stowarzyszenia Filmowców Polskich.


 

**********

 

 

 

Alias María

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
W kolumbijskich miasteczkach i okalających je lasach od wielu dekad trwa brutalna wojna, w którą wciągane są kolejne pokolenia młodych mieszkańców kraju. Jedną z takich osób jest trzynastoletnia María, która wraz z innymi dziewczynami i kobietami stanowi część partyzanckiego oddziału przemieszczającego się z miejsca na miejsce. Sprowadzane często do miana obiektów seksualnych przez nieznoszących sprzeciwu, władczych mężczyzn, często zachodzą w niechciane ciąże, które są tuż po wykryciu usuwane przez kolaborujących lekarzy. Komendant oddziału nie pozwala jednak zabić swego nienarodzonego syna. Gdy chłopak przychodzi na świat, czteroosobowa grupa, w której skład wchodzi María i ledwie nastoletni partyzant, zostaje wysłana na misję, by dostarczyć dziecko w bezpieczne miejsce. Dla każdego z bohaterów zadanie to przerodzi się jednak w coś zupełnie innego. Alias  María to opowieść o naturalnych instynktach, które nie opuszczają ludzi nawet w ekstremalnych sytuacjach.
 
Tytuł oryginalny: Alias María
Reżyseria: José Luis Rugeles Gracia
Zdjęcia: Ivan Castaño Sergio
Produkcja: Rhayuela Cine
Kolumbia, Argentyna, Francja, 2015
 
 

Borderless

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Młody chłopak zapuszcza się każdego dnia na znajdujący się w niebezpiecznej strefie przygranicznej wrak statku. Stworzył tam sobie, pośród zwojów postrzępionych lin i ton powyginanej stali, swój mały prywatny raj. Łowi ryby i skorupiaki za pomocą prowizorycznych sieci i narzędzi, po czym sprzedaje je lub wymienia na pobliskim straganiku na różne przydatne rzeczy. Sielankę przerywa jednak pojawienie się na statku mówiącego innym językiem, młodego i uzbrojonego w karabin intruza, który dzieli powierzchnię statku na dwie części i żąda nieprzekraczania wyznaczonej linii. Z początku chłopak i intruz grają w przedziwną grę w kotka i myszkę, jednak z czasem znajdują więź porozumienia. W kraju podzielonym naturalnymi i sztucznymi granicami nawet między dwójką ludzi rodzą się niebezpieczne podziały. Borderless opowiada o przekraczaniu różnych barier i otwartości na inność, ale jednocześnie próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy wszystkie granice da się rzeczywiście zniwelować?
 
Tytuł oryginalny: Bedoone Marz
Reżyseria: Asgari Amirhossein
Zdjęcia: Ashkan Ashkani
Produkcja: Taat Films
Iran, 2014
 
 

Goodnight Mommy

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bliźniacy Elias i Lukas żyją spokojnie w nowocześnie urządzonym domu położonym na uboczu, niemalże na granicy ogromnego lasu, z dala od ludzi. Wszystko się zmienia, gdy ich matka wraca ze szpitala po jakiejś dziwnej operacji, z prawie całą głową obandażowaną, zachowując się z dnia na dzień coraz bardziej agresywnie. W głowach chłopców, niepotrafiących określić przyczyny irracjonalności ukochanej niegdyś mamusi, zaczynają kiełkować coraz bardziej przerażające myśli. Atmosfera w domu ulega pogorszeniu do tego stopnia, że paranoja wkracza również do podświadomości bardziej wrażliwego Eliasa, który zaczyna miewać nocne koszmary rodem z najgorszych cielesnych horrorów. Gdzie leży prawda? I czy nie warto czasami pozostawać w błogiej nieświadomości? Zmuszając publiczność do dopatrywania się perfidnej ułudy w ekranowej rzeczywistości oraz podejrzewania fragmentarycznej prawdy w elementach fikcji, Goodnight Mommy zaprasza do perwersyjnej gry, w której stawką jest nie tylko ludzkie życie.
 
Tytuł oryginalny: Ich seh, Ich seh
Reżyseria: Severin Fiala, Veronika Franz
Zdjęcia: Martin Gschlacht
Produkcja: Ulrich Seidl Film Produktion GmbH
Austria, 2014
 
 

Lost, The

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
W latach 30. XX wieku prosperująca doskonale niemiecka kinematografia, jedna z najprężniej działających w całej Europie, została zrównana z ziemią w imię dochodzącej do władzy ideologii, która jakiś czas później postawiła świat w płomieniach. The Lost to projekt wyjątkowy, bowiem korzystający z fragmentów nieukończonego niemieckiego filmu z tamtego okresu, „Die Verlorenen”, i uzupełniający je współcześnie nagranymi scenami, które oferują nowe ścieżki interpretacji dawnych wydarzeń. Młody brytyjski pisarz Christopher przybywa do Berlina i zatrzymuje się w kabarecie Troika, gdzie doświadcza nie tylko odchodzącej do lamusa społecznej swobody, ale także dziwnych eksperymentów mających na celu pokonanie bariery śmierci. Nakręcony przy użyciu awangardowych środków, stylizowany na (w większości) czarno-białą produkcję z lat 30., The Lost to nietuzinkowy film zamazujący granice między rzeczywistością a fikcją oraz piękny hołd dla bezpowrotnie utraconej historii kina.
 
Tytuł oryginalny: Die Verlorenen
Reżyseria: Reynold Reynolds
Zdjęcia: Imogen Heath
Produkcja: Artstudio Reynolds
Niemcy, 2015
 
 

Meadowland

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pewnego dnia Sarę i Phila spotyka niewyobrażalna tragedia. Podczas postoju na stacji benzynowej ich kilkuletni synek zostaje uprowadzony przez nieznanych sprawców. Zrozpaczeni rodzice próbują wszystkiego, żeby poznać prawdę o jego losie, ale sprawa wygląda beznadziejnie. Mija rok, ale rany się nie zagoiły, ciągle doprowadzając oboje do szaleństwa. Phil, który jest policjantem, rozwozi ciągle ogłoszenia z podobizną synka. Znajduje także chwilowe pocieszenie w grupie wsparcia, pośród ludzi, którzy doznali podobnych traum. Sarah z kolei, nauczycielka w szkole podstawowej, zaczyna interesować się pewnym chłopcem z zespołem Aspergera, który jest lekceważony przez swoich zastępczych rodziców. Poszukując wyjaśnień i starając się nadać swemu cierpieniu jakikolwiek sens, szczęśliwi niegdyś bohaterowie Meadowland raz się do siebie zbliżają, innym razem oddalają, wciągając w tę relację zarówno bliskie sobie osoby, jak i nieznajomych.
 
Tytuł oryginalny: Meadowland
Reżyseria: Reed Morano
Zdjęcia: Reed Morano
Produkcja: Bron Studios
USA, 2015
 
 

Neon Bull

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Współczesna Brazylia to nie tylko pełne ubóstwa fawele, młodociane gangi oraz fascynacja piłką nożną, ale także dziesiątki intrygujących mikro-światów, zapełnianych przez różne typy ludzi. Neon Bull opowiada o jednym z takich światów – brazylijskim odpowiedniku rodeo zwanym vaquejada – za pomocą kilku osób, które związały z nim swoje życie na dobre i na złe. Wśród nich są Galega, pełniąca rolę kierowcy ciężarówki oraz mechanika kobieta, która dorabia tańcem w klubach nocnych, oraz Iremar, postawny mężczyzna potrafiący wyczyniać prawdziwe cuda z maszyną do szycia i marzący w skrytości ducha o karierze projektanta mody. W gruncie rzeczy rodeo jest przeznaczone wyłącznie dla męskich oczu, jednakże w ramach przedstawianej na ekranie rzeczywistości nie ma miejsca na tradycyjnie pojmowaną seksualność oraz jednoznaczne podziały płciowe. Nawet cielesność nabiera zupełnie nowego znaczenia, a świat zwierzęcy staje się logicznym i naturalnym przedłużeniem świata ludzkiego.
 
Tytuł oryginalny: Boi Neon
Reżyseria: Gabriel Mascaro
Zdjęcia: Diego García
Produkcja: Canal Brasil, Desvia, Malbicho Cine, Viking Film
Brazylia, Urugwaj, Holandia, 2015
 
 

Perfect Obedience

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Perfect Obedience to oparta na faktach opowieść o popularnym i pobożnym meksykańskim księdzu Angelu de la Cruzie, który pod przykrywką prowadzonego przez siebie katolickiego seminarium duchownego – i przy wiedzy swoich przełożonych – wykorzystuje seksualnie małych chłopców. Wszystkie wydarzenia obserwujemy z perspektywy młodziutkiego Juliana, który zostaje wysłany przez ojca i matkę, pragnących posiadać księdza w rodzinie, do seminarium Los Cruzados de Cristo. Ma tam pobrać nauki, które w przyszłości pomogą mu w zbawianiu dusz, jednak wraz z innymi chłopcami poznaje przede wszystkim różne przejawy ułomności ludzkiej natury. Modlitwy, spotkania i wykłady przeplatają się z meczami piłki nożnej, sekretnym próbowaniem papierosów oraz fantazjowaniem na temat młodych zakonnic z pobliskiej szkoły. Chłopcy są również uczeni całkowitego posłuszeństwa wobec swego duchowego, które ma objawiać się zarówno w okazywaniu księdzu de la Cruz szacunku, jak i otwartości duchowej i cielesnej.
 
Tytuł oryginalny: Obediencia Perfecta
Reżyseria: Luis Urquiza
Zdjęcia: Serguei Saldívar Tanaka
Produkcja: Astillero Films, Memorial Films, Producciones Mestizo
Meksyk, 2014
 
 

Plastic

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jedna chwila może odmienić całe ludzkie życie, naznaczając je na zawsze smutkiem i cierpieniem. Tak było w przypadku Any i Leo, doświadczonego traumą z dzieciństwa rodzeństwa, które nie może odnaleźć dla siebie miejsca w dorosłości. Rozdzieleni za młodu, targani bolesnymi wspomnieniami z sielankowej przeszłości, które zostały w jednej chwili przekreślone niezrozumiałą decyzją ich ojca, egzystują z dnia na dzień w coraz większej emocjonalnej próżni. Ana żyje na pograniczu rzeczywistości i seksualnej fantazji, zamieniając czułość na zmierzające w niebezpiecznym kierunku wrażenia czysto fizyczne. Leo z kolei to pracujący w fabryce samotnik, który nie jest w stanie nawiązać z nikim głębszego kontaktu, a jego najważniejszą więzią wydaje się być ta z napotkanym na ulicy psem-przybłędą. Czy jest dla nich jeszcze jakaś nadzieja na normalne życie? Opowiedziany nade wszystko obrazem i dźwiękiem, Plastic to film o zagubieniu, którego nie da się wyrazić żadnymi słowami.
 
Tytuł oryginalny: Plástico
Reżyseria: Ricardo Soto
Zdjęcia: Miguel Zetina
Produkcja: Centro de Capacitación Cinematográfica
Meksyk, 2015
 
 

Shelter

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
„Kiedyś się liczyłam”, taki napis widnieje na tekturowej tabliczce, którą rozkłada każdego dnia na ulicach Nowego Jorku bezdomna narkomanka Hannah, licząc na zebranie kilku dolarów, które pozwolą jej przeżyć kolejną noc. Pewnego dnia w jej życiu zjawia się Tahir, pochodzący z Nigerii nielegalny imigrant, który został zmuszony przez tragiczne wydarzenia z przeszłości do koczowania na ulicach metropolii. Dwójka życiowych rozbitków zaczyna wzajemnie się o siebie troszczyć, odnajdując we własnym towarzystwie oraz rodzącym się uczuciu siłę do stawiania czoła trudom rzeczywistości. W świecie, w którym egzystują, istnieje jednak mnóstwo niebezpieczeństw, zarówno tych zauważalnych, jak i niewidzialnych. Czy bohaterowie będą w stanie zbudować wspólną przyszłość? Shelter to przejmująca opowieść o dwójce ludzi, którzy próbują zachować w życiu pozory normalności, a także filmowa odezwa nakręcona w imieniu wszystkich tych, których głos milknie w szumie miejskiej codzienności.
 
Tytuł oryginalny: Shelter
Reżyseria: Paul Bettany
Zdjęcia: Paula Huidobro
Produkcja: BiFRost Pictures
USA, 2014
 
 

Songs My Brothers Taught Me

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Johnny i Jashaun to rodzeństwo, któremu przyszło dorastać w indiańskim rezerwacie Pine Ridge w stanie Dakota Południowa, miejscu pełnym dobrych, acz nie potrafiących poradzić sobie z otaczającą rzeczywistością ludzi, którzy przeważnie znajdują pocieszenie w butelce. Podobnie zresztą jak wielu Indian Lakota na przestrzeni kolejnych dekad białej kolonizacji Ameryki Północnej. Johnny kocha swój lud, ale chciałby wydostać się z tej pułapki, zobaczyć świat, zaznać czegoś nowego. Mimo że jest świadomy tego, że jego nieobecność utrudni znacznie życie jego matce-alkoholiczce oraz młodszej siostrze, planuje wyjazd do Los Angeles ze swoją dziewczyną. Czując się zdradzona, Jashaun próbuje znaleźć pośród żyjących z dnia na dzień młodych zastępczego brata. Songs My Brothers Taught Me oferuje publiczności absolutnie urzekający wgląd w trudną, acz niepozbawioną małych radości egzystencję w miejscu, które zostało zapomniane przez mieszkańców dużych miast oraz mainstreamowe media.
 
Tytuł oryginalny: Songs My Brothers Taught Me
Reżyseria: Chloe Zhao
Zdjęcia: Joshua James Richards
Produkcja: HEART-headed Productions, Forest Whitaker's Significant Productions
USA, 2015
 
 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b