EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

SKŁAD KONKURSU DEBIUTÓW REŻYSERSKICH 2019!

16/10/19

Konkurs Debiutów Reżyserskich został zainicjowany w roku 2010 jako konsekwencja coraz większego otwarcia na wartych uwagi młodych twórców i kreowane przez nich nowe filmowe zjawiska. Pomysł utworzenia tej sekcji jest naturalną konsekwencją naszych wcześniejszych działań. Od lat bowiem sprzyjamy nowatorskim twórcom, w których projektach spotykają się intelektualna swoboda, przenikliwość spojrzenia na sprawy świata oraz chęć inspirowania innych artystów ekranu.

Efektem Konkursu Debiutów Reżyserskich są nowe odkrycia: świetne filmy, które pomimo dużej wartości artystycznej z trudem dotarłyby do szerszego obiegu oraz znakomici twórcy, których nowe przedsięwzięcia zaskakują nie tylko przyznających nagrody członków Jury, ale i widzów na całym świecie.
 
Konkurs jest pod patronatem Stowarzyszenia Filmowców Polskich.

 

**********

 

 

ATLANTICS

 
Współczesny Dakar, miasto społecznych kontrastów i pięknych obietnic bez pokrycia. Na placu budowy nowego luksusowego wieżowca dla zamożnych zdesperowani robotnicy wykłócają się o należną im zapłatę. Nie uzyskawszy żadnych konkretów, część z nich decyduje się na radykalne rozwiązanie – nocą wypływają łodzią do Hiszpanii, by szukać pracy w Europie. Wśród nich jest Souleiman, który do tej pory chciał prowadzić spokojne, pozbawione większych niespodzianek życie u boku nastoletniej Ady. Chłopak nie mówi dziewczynie o ucieczce z Afryki, nie wiedząc jednocześnie, że jego ukochana została obiecana bogatemu biznesmenowi poszukującemu nowych trofeów do swej kolekcji. Oszukując się wzajemnie w tak kluczowych dla normalnego związku sprawach, kochankowie tym bardziej nie są w stanie uciec z pułapki służalczości wobec władczych ludzi z pieniędzmi, w którą wpadli. To nie jest jednak kolejny realistyczny dramat o uchodźcach oraz ogniskach zapalnych współczesnego świata. Pewnego dnia Souleiman powraca, ale zdaje się nie być sobą…
 
Reżyseria: Mati Diop
Zdjęcia: Claire Mathon
Produkcja: Cinekap, Frakas Productions, Les Films du Bal
Kraj i rok: Francja, Senegal, Belgia, 2019
 
 

COUREUR

 
Uprawianie sportu zawodowego wiąże się w dzisiejszych czasach z wieloma wyrzeczeniami oraz nieustanną walką – z przeciwieństwami losu, z równie zaciętymi konkurentami, z fizycznymi dolegliwościami, z własną głową. Felixowi zdaje się to nie przeszkadzać. Chłopak jest kolarzem i ma w sobie ducha zwycięzcy, lubi współzawodnictwo, dobrze czuje się na trasie. Jego jedynym problemem jest żądający przekraczania kolejnych granic ojciec, niespełniony kolarz, który chciałby widzieć w synu przyszłego mistrza świata. Po jednej z kłótni krewki Felix opuszcza rodzinne strony, by rozwijać się na własną rękę. Wychowany w środowisku kolarskim, gdzie wspomaganie się środkami dopingowymi jest normą, a ambicje bycia najlepszym są uzależniającym narkotykiem, chłopak zostaje szybko postawiony przed serią dylematów, zarówno etycznych, jak i stricte sportowych. Czy poświęci wszystko, łącznie z własnym zdrowiem, by udowodnić swą wyższość nad innymi zawodnikami? A jeśli tak, to czy zrobi to dla siebie, czy jedynie po to, żeby zrobić na przekór ojcu?
 
Reżyseria: Kenneth Mercken
Zdjęcia: Martijn Van Broekhuizen
Produkcja: Czar Film
Kraj i rok: Belgia, Włochy, 2018
 
 

CURTIZ

 
Manó Kertész Kaminer był uznanym węgierskim reżyserem z kilkudziesięcioma projektami na koncie, gdy wyemigrował w latach 20. XX wieku do Stanów Zjednoczonych w poszukiwaniu amerykańskiego snu. Spełnił go już jako Michael Curtiz, zapisując się w kolejnych dekadach złotymi zgłoskami w annałach Hollywood. Mimo sukcesów kasowych i nominacji do Oscara®, Curtiz został natomiast zapamiętany przez kulturę masową jako twórca Casablanki. I właśnie o powstawaniu tego klasyka światowego kina opowiada film, przedstawiając szereg na poły fikcyjnych, na poły prawdziwych epizodów sprzed okresu produkcji oraz z planu, które złożyły się na legendę Casablanki. Obserwujemy naciskanego przez producentów i polityków-patriotów Curtiza, który nie zamierza kręcić propagandowej wydmuszki w służbie szykującej się do wojny Ameryki. Widzimy również reżysera, gdy znajduje się w swoim żywiole, prowadząc aktorów, polemizując ze scenarzystami, wrzeszcząc na zerkających prosto w kamerę włoskich statystów. Czarno-biały hołd dla człowieka, który postrzegał kino w milionach barw.
 
Reżyseria: Tamás Yvan Topolánszky
Zdjęcia: Zoltán Dévényi
Produkcja: JUNO11 Pictures
Kraj i rok: Węgry, 2018
 
 

LIGHTHOUSE, THE

 
Stara latarnia morska położona gdzieś na krańcu końca rozpoznawalnego świata, a w środku kamień, pustka i duchy przeszłości, które widziały i słyszały już wszystko co ludzkie. Dwóch mężczyzn, którzy mają spędzić w tym miejscu kolejne cztery żmudne tygodnie, doglądając własnej poczytalności i światła wskazującego drogę tym, którzy poszukują go na wzburzonych wodach. Pierwszy z nich ma na imię Tom i jest mężczyzną hardym i nieustępliwym, byłym człowiekiem morza, który dorobił się bolesnej kontuzji nogi. Drugi, Ephraim, jest znacznie młodszy i – przynajmniej z początku – bardziej otwarty, jednak dręczy go jakaś tajemnica, która sprawiła, że wybrał odosobnienie w latarni morskiej zamiast pracy przy wycince drzew. Gdy izolacja od świata zewnętrznego daje o sobie znać, obaj mężczyźni, każdy z nich skrzywiony przez życie na dziesiątki różnych sposobów, zostają zmuszeni, by stawić czoła swym demonom, podczas gdy otaczający ich świat rzeczywisty zaczyna tonąć w morzu surrealistycznej frustracji. Tylko pomocnego światła nigdzie nie widać…
 
Reżyseria: Robert Eggers
Zdjęcia: Jarin Blaschke
Produkcja: A24, New Regency Pictures, RT Features
Polski dystrybutor: United International Pictures Sp. z o.o. (UIP Polska)
Kraj i rok:
Kanada, USA, Brazylia, 2019
 
 

MAPPLETHORPE

 
Robert Mapplethorpe obrósł przez ostatnie dekady tak wielką legendą, że trudno czasem dostrzec w ikonie światowej fotografii normalnego człowieka, który musiał pokonać wiele trudności, by stać się podziwianym na świecie artystą. Również nienawidzonym, ponieważ jego czarno-białe homoerotyczne akty do dziś budzą kontrowersje i niesmak. W filmie poznajemy Mapplethorpe’a wciąż nieukształtowanego, funkcjonującego pośród dziesiątek podobnych sobie zagubionych młodych, którzy chcieliby zmieniać rzeczywistość własną sztuką. Poznajemy jego opierających się na tradycyjnych wartościach rodziców, którzy chcieliby go wtłoczyć w oczywiste schematy. Obserwujemy jego związek z przyszłą ikoniczną punkrockową piosenkarką i poetką Patti Smith, dzięki której otwiera się na nowe wyzwania. Widzimy, jak kolejne podejmowane przez Mapplethorpe’a decyzje, nierzadko moralnie wątpliwe, naznaczają go jako człowieka oraz artystę próbującego w tumulcie współczesnego mu świata wytyczać własną ścieżkę pośród tysięcy już wydeptanych.
 
Reżyseria: Ondi Timoner
Zdjęcia: Nancy Schreiber
Produkcja: Boton Diva Productions, Interloper Films
Kraj i rok: USA, 2018
 
 

NIGHTINGALE, THE

 
Rok 1825, Ziemia van Diemena, która kilka dekad później zostanie przemianowana na Tasmanię, wybrzmiewa cierpieniem zarówno masowo mordowanych aborygenów, jak i zsyłanych na wyspę Brytyjczyków gorszego sortu. Irlandka Clare odsłużyła swoją karę i chciałaby wrócić do rodziny, ale jest traktowana przez męskich białych kolonizatorów jak połączenie obiektu seksualnego oraz worka mięsa. Pewnego dnia czara goryczy się przelewa i zdesperowana kobieta wyrusza śladem sadystycznego oficera, by zemścić się choć częściowo za piekło, do którego ją zaciągnął. Kobieta wynajmuje w tym celu lokalnego przewodnika Billy’ego, którego rodzina została wymordowana przez kolonistów. Z początku traktuje go z nieufnością, a nawet rasizmem, ale gdy przemierzają razem tasmańską dzicz, Clare uczy się szanować swego kompana i zauważać w nim to, czego nie chcieli biali zabójcy. Oboje wiedzą, że krwawa vendetta nie przywróci im ani ich bliskich, ani radości z życia, ale weszli już na drogę, z której nie ma powrotu…

Reżyseria: Jennifer Kent
Zdjęcia: Radosław Ładczuk
Produkcja: CauseWay Films, Made Up Stories
Kraj i rok: Australia, 2018
 
 

PACIFIED

 
Letnie Igrzyska Olimpijskie, które odbyły się w Rio de Janeiro, promowały w Brazylii i na całym świecie pozytywne wartości i sportowego ducha, odmieniając losy wielu biorących w nich udział jednostek. Nie miały jednak większego wpływu na trudne życie w fawelach, któremu daleko do olimpijskich ideałów. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Jaca, który po wyjściu z więzienia marzy o ucieczce od świata przemocy, lecz jest ściągany przez swych dawnych kolegów na drogę przestępstwa. Chciałby mieć własną pizzerię i służyć innym dobrym jedzeniem, zamiast ich ranić. Jednocześnie dowiaduje się, że jest być może ojcem Tati, inteligentnej, dobrze ułożonej trzynastolatki, która robi co może, by nie stracić nadziei na nieco jaśniejszą przyszłość. Między tą zagubioną w żmudnej rzeczywistości faweli dwójką życiowych rozbitków wywiązuje się mocna więź, która wpływa zbawiennie na oboje. Trudno jednak stwierdzić, czy okaże się dość wytrzymała, by przetrwać napór otaczającej ich ludzkiej desperacji.
 
Tytuł oryginalny: Pacificado
Reżyseria:
Paxton Winters
Zdjęcia: Laura Merians
Produkcja: Muskat Filmed Properties, Reagent Media
Kraj i rok: Brazylia, USA, 2019
 

 

SCHYŁEK DNIA

 
Na przełomie XIX i XX wieku austro-węgierski Budapeszt był jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się miast Starego Kontynentu, rywalizując z Wiedniem oraz innymi europejskimi stolicami na obszarach kultury, sztuki i uprzemysłowienia. Do spowitego kurzem, rozbudowującego się na potęgę miasta przybywa w 1913 roku młodziutka Írisz Leiter. Ambitna dziewczyna chciałaby dostać posadę w założonym dekady wcześniej przez jej zmarłych rodziców wykwintnym sklepie z kapeluszami. Przybyła również do Budapesztu, by poznać własne korzenie. Na skutek zrządzenia losu zaczyna poszukiwać brata, którego nigdy osobiście nie poznała, a który nosi w sobie najwyraźniej niejedną tajemnicę. Zagłębiając się w tętniących anarchistyczną energią trzewiach Budapesztu, Írisz odkrywa budzącą się do życia bestię, która niedługo podpali Europę ogniem I wojny światowej, kładąc podwaliny pod nową rzeczywistość.
 
Tytuł oryginalny: Napszállta
Tytuł angielski: Sunset
Reżyseria:
László Nemes
Zdjęcia: Mátyás Erdély
Produkcja: Laokoon Sunset Kft.
Polski dystrybutor: GUTEK Film Sp. z o.o.
Kraj i rok: Węgry, Francja, 2018
 
 

SEBERG

 
Wszyscy, którzy rozpoczęli kiedyś mniej lub bardziej płomienny romans z francuską Nową Falą, kojarzą Amerykankę Jean Seberg, która zagrała w Do utraty tchu Jean-Luca Godarda ikoniczną rolę Patricii. Lub znają aktorkę z nominowanej do Złotego Globu roli w Lilith Roberta Rossena. Relatywnie niewielu wie natomiast nieco więcej o jej tragicznym życiu poza światłami planu zdjęciowego. Seberg była bowiem również zaangażowaną społecznie aktywistką, która wspierała zmieniający amerykańską rzeczywistość ruch praw obywatelskich, związała się emocjonalnie i finansowo z działalnością kontrowersyjnych Czarnych Panter i ze względu na swoje przekonania trafiła na celownik FBI, które wykończyło ją psychicznie. Film opowiada o okresie, w którym kobieta miała dość bycia jedną z ulubienic Ameryki i chciała wziąć udział w walce o przyszłość kraju, przez co zaczęła narażać się rządowi federalnemu. Obserwując wydarzenia, do których doszło w kolejnych latach, widzowie przestaną postrzegać Seberg wyłącznie jako aktorkę.
 
Reżyseria: Benedict Andrews
Zdjęcia: Rachel Morrison
Produkcja: Automatik Entertainment, Bradley Pilz Productions, Ingenious Media, Nelly Films. Phreaker Films
Kraj i rok: USA, Wielka Brytania, 2019
 
 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b