EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

SKŁAD KONKURSU GŁÓWNEGO EnergaCAMERIMAGE 2021!

25/10/21

Konkurs Główny o nagrodę Złotej Żaby to najważniejszy punkt festiwalu EnergaCAMERIMAGE od początku jego istnienia. Konkurs Główny istnieje od pierwszej edycji Festiwalu, czyli od 1993 roku, a jego ideą jest prezentacja filmów fabularnych, w których obraz spełnia szczególną rolę w opowiadaniu historii. Wizualna wartość tych filmów wynika z kreatywnej współpracy reżysera i autora zdjęć oraz niezwykłej wrażliwości twórcy obrazu. Konkurs Główny zwraca uwagę na ogromny wkład autora zdjęć w dzieło filmowe.

Celem Konkursu Głównego jest prezentacja filmów o szczególnych walorach wizualnych oraz wybór i nagrodzenie autorów najlepszych zdjęć filmowych przez międzynarodowe Jury.

Także w tym roku zaprezentujemy najciekawsze zjawiska światowej kinematografii, odznaczające się kreatywnym wykorzystaniem obrazu w prowadzeniu filmowej narracji.



ANIMALS

Skąd w ludziach bierze się skłonność do przemocy wobec tego, co jest im nieznane? Co sprawia, że młody człowiek, wychowany według wartości swoich rodziców, zmienia się w pewnym momencie w potwora? Trzydziestoletni Brahim chciałby obchodzić razem z ukochaną mamą jej urodziny, nie czuje się jednak komfortowo w towarzystwie przyjaciół i sąsiadów swoich rodziców. Część z nich wie lub chociaż podejrzewa, że Brahim jest gejem, trudno jednak stwierdzić, na ile rzucane w jego kierunku spojrzenia są efektem odrazy orientacją mężczyzny. Chciałby on zrzucić z siebie emocjonalne brzemię oraz powiedzieć wszystkim o swoim sekrecie. Gdy orientuje się, że tej nocy nic z tego nie wyjdzie, opuszcza rodzinne przyjęcie, by trafić przypadkiem na czterech brutalnych homofobów, którzy porywają go do samochodu i zaczynają torturować. Brahim musi znaleźć wyjście z tej sytuacji.

Reżyseria: Nabil Ben Yadir
Zdjęcia: Frank van den Eeden
Produkcja: 10.80 Films, a team productions bvba, Les Films du Fleuve
Kraj i rok: Belgia, Francja, 2021


BELFAST

photo by Rob Youngson / Focus Features

Podczas gdy cały świat świętuje lądowanie misji Apollo 11 na Księżycu, Belfast zamienia się w sierpniu 1969 roku w strefę wojny między dwiema frakcjami o kwestię przynależności Irlandii Północnej do Wielkiej Brytanii. Obserwujemy wydarzenia z perspektywy trzypokoleniowej protestanckiej rodziny wynajmującej dom na jednym z miejskich osiedli, a zwłaszcza przez pryzmat wyobraźni dziewięcioletniego Buddy’ego, który nie bardzo wie, z jakiego powodu jego sąsiedzi z dnia na dzień zamienili się w krzyczący tłum podpalający okoliczne domy. Chłopak rozumie, że jest świadkiem bardzo ważnych wydarzeń, które wpłyną na jego przyszłe życie, ale nie potrafi przejąć się nimi tak mocno, jak brakiem zainteresowania ze strony szkolnej koleżanki. Nie wspominając już nawet o fakcie, że jego rodzice zdają się na poważnie rozważać wyprowadzkę do Anglii albo hen daleko za ocean. Buddy próbuje odnaleźć odwagę do przetrwania tych niepokojów w wewnętrznej sile matki, pozytywnym nastawieniu ojca i życiowych lekcjach zasłyszanych od dziadków.

Reżyseria: Kenneth Branagh
Zdjęcia: Haris Zambarloukos
Produkcja: TKBC
Polski dystrybutor: UIP Polska
Kraj i rok: Wielka Brytania, 2021


C'MON C'MON

Johnny jest pogubionym w życiu dziennikarzem radiowym. W ramach swojej pracy jeździ po amerykańskich miastach i rozmawia z młodymi ludźmi o ich troskach i oczekiwaniach wobec życia i kraju, znajdując w ich słowach i ambicjach nadzieję na lepszą przyszłość dla kolejnych pokoleń. Pewnego dnia na prośbę siostry zaczyna opiekować się jej dziewięcioletnim synkiem Jessem podczas jej wyjazdu, do pogubionego życiowo byłego męża, którego nadal kocha. Po początkowych trudnościach z wyrażaniem własnych emocji mężczyzna i chłopak znajdują wspólny język. Gdy jednak nieobecność kobiety z różnych względów się przedłuża, Johnny musi wpisać chłopaka w swoje życie zawodowe – zabiera go w trasę, przedstawia swoim znajomym i pozwala mu pomagać sobie w przygotowaniach do kolejnych radiowych wywiadów. W efekcie Johnny uczy się od Jessego co najmniej tyle, ile rezolutny i lekko ekscentryczny chłopak uczy się od niego, a wyniesione z tej przepięknej partnerskiej relacji lekcje zmienią ich przyszłe życie.

Reżyseria: Mike Mills
Zdjęcia: Robbie Ryan
Produkcja: A24 Films, Be Funny When You Can
Polski dystrybutor: GUTEK Film
Kraj i rok: USA, 2021


DIUNA

W odległej przyszłości, gdzieś w przestrzeni kosmicznej bardzo daleko od Układu Słonecznego, trwa walka o władzę i wpływy w międzygalaktycznym imperium. Jej najważniejszym elementem jest niegościnna planeta Arrakis, rządzona przez gigantyczne czerwie i pustynny lud Fremenów, którzy nauczyli się egzystować z podziemnymi stworami w niełatwej symbiozie. Planeta jest cenna ze względu na to, iż jest to jedyne we wszechświecie miejsce, w którym można wydobywać melanż, substancję pozwalającą nie tylko na ponadwymiarowe podróże kosmiczne, lecz również umożliwiającą jasnowidzenie. Wieki wcześniej Arrakis została oddana w lenno potężnemu rodowi Harkonnenów, którzy rządzili nią przemocą i terrorem, ale planetę właśnie przejmują Atrydzi, ród o wiele bardziej rozsądny i dyplomatyczny. Gdy książę Leto Atryda przybywa na Arrakis ze swoją konkubiną, Lady Jessiką, synem Paulem, i całą świtą, nie spodziewa się, że niedługo losy wszechświata zawisną na włosku. Paul z kolei przejawia zdolności, które mogą uczynić go jedynym kandydatem do zdobycia zaufania Fremenów.

Tytuł oryginalny: Dune
Reżyseria:
Denis Villeneuve
Zdjęcia: Greig Fraser
Produkcja: Legendary Entertainment, Villeneuve Films, Warner Bros. Studios
Polski dystrybutor: Warner Bros. International
Kraj i rok: USA, 2021


EIGHT FOR SILVER

Mimo że akcja rozpoczyna się w 1916 roku w trakcie makabrycznej bitwy nad Sommą, podczas której z życiem pożegnało się około miliona żołnierzy, niektórzy z nich na skutek amputacji rąk i nóg w pozbawionych czystych narzędzi szpitalach polowych, główną osią fabuły są wydarzenia z końca XIX wieku. Właściciel ziemski Seamus Laurent nie zważa na lamenty żyjących w okolicy Romów, uważa ich bowiem za gorszych ludzi, niewartych tak urodzajnych ziem. Gdy wraz z najemnikami próbuje ich nastraszyć i w efekcie wypędzić, dochodzi do masakry. Jedna z mordowanych kobiet tuż przed śmiercią rzuca jednak klątwę na ród Laurentów i całą okolicę. Seamus nie wierzy w takie zabobony, ale gdy lokalne dzieci, również jego własne, zaczynają śnić te same krwawe koszmary, a atmosfera staje się gęsta od podejrzeń, zostaje zmuszony do zmiany tych poglądów. Krążące wśród ludzi szepty o zamieszkującej okoliczne lasy bestii rozszarpującej niewinnych przyciągają specjalistę od tego typu spraw, ale czy będzie on w stanie coś poradzić? I jak to się ma do I wojny światowej?

Reżyseria: Sean Ellis
Zdjęcia: Sean Ellis
Produkcja: LD Entertainment, Piste Rouge
Kraj i rok: USA, Francja, 2021



KING RICHARD: ZWYCIĘSKA RODZINA

Richard Williams nie miał w życiu łatwo – dorastał w świecie, w którym czarny kolor skóry oznaczał z założenia bycie gorszym, niezależnie od pasji czy talentu. Trudno zatem się dziwić, że desperacko chce, żeby jego dzieci stały się kimś i zyskały posłuch na świecie. W przeciwieństwie do wielu myślących podobnie do niego rodziców, którzy po latach starań muszą zadowolić się wyłącznie świadomością, że wychowali dzieci na dobrych ludzi. Richard zabiera się za wykonywanie swego ambitnego planu jeszcze przed narodzinami córek, Venus i Sereny, które staną się w przyszłości jednymi z najbardziej znanych tenisistek w historii sportu. Następnie, niezależnie od sytuacji, Richard wchodzi oknami wszędzie tam, gdzie zamknięto przed nim drzwi, ignoruje lekceważące uwagi białych komentatorów i trenerów, popycha swe córki do przekraczania kolejnych fizycznych i mentalnych barier. W końcu udaje mu się osiągnąć swój cel, ale jedynie od widza zależy ocena drogi, którą przeszedł w tym czasie.

Tytuł oryginalny: King Richard
Reżyseria: Reinaldo Marcus Green
Zdjęcia: Robert Elswit
Produkcja: Overbrook Entertainment, Star Thrower Entertainment, Warner Bros. Pictures, Westbrook Studios
Polski dystrybutor: Warner Bros. International
Kraj i rok: USA, 2021



KURIER FRANCUSKI Z LIBERTY, KANSAS EVENING SUN
Photo Courtesy of Searchlight Pictures.
© 2020 Twentieth Century Fox Film Corporation All Rights Reserved

Wizjonerski umysł nominowanego do Oscara® Wesa Andersona w filmie Kurier francuski z Liberty, Kansas Evening Sun wyczarowuje kilka historii z ostatniego numeru amerykańskiego magazynu wydawanego w fikcyjnym dwudziestowiecznym francuskim mieście. Po śmierci uwielbianego, urodzonego w Kansas redaktora Arthura Howitzera juniora pracownicy „The French Dispatch”, popularnego amerykańskiego magazynu z siedzibą we francuskim mieście Ennui-sur-Blasé, spotykają się, aby napisać jego nekrolog. Wspomnienia o Howitzerze stają się kanwą dla czterech historii: relacji ze zwiedzania najbardziej obskurnych dzielnic miasta autorstwa Reportera na Rowerze; „Betonowego Dzieła Sztuki” – opowieści o niepoczytalnym malarzu, jego strażniku i muzie, a także o drapieżnych handlarzach dziełami sztuki; „Poprawek do Manifestu” – kroniki miłości i śmierci na barykadach w czasie studenckiej rewolty, a także „Prywatnej Jadalni Komisarza Policji” – trzymającej w napięciu opowieści o narkotykach, porwaniach i wykwintnych posiłkach.

Tytuł oryginalny: The French Dispatch
Reżyseria:
Wes Anderson
Zdjęcia: Robert D. Yeoman
Produkcja: American Empirical Pictures, Indian Paintbrush, Studio Babelsberg
Polski dystrybutor: The Walt Disney Company Polska
Kraj i rok: Niemcy, USA, 2021



LAST EXECUTION, THE

Franz skończył studia i marzy o karierze naukowej oraz spokojnej egzystencji u boku ukochanej dziewczyny. Zdaje sobie jednak sprawę, że takie życie prawdopodobnie jest poza jego zasięgiem. Franz nie jest oportunistą i nie interesują go polityczne przepychanki między Wschodnimi i Zachodnimi Niemcami, gdy jednak dostaje propozycję objęcia posady na uniwersytecie i wysokich zarobków, zgadza się bez wahania. Musi jedynie popracować przez rok dla Stasi, rządowej agencji odpowiedzialnej za bezpieczeństwo narodowe. Franz wykonuje posłusznie kolejne polecenia, wyobrażając sobie siebie i swą ukochaną w nowym domu, przez co nie zauważa, że jest jak ta żaba wrzucona do stopniowo podgrzewanej wody. Gdy pewnego razu zostaje wysłany na tajną misję do Niemiec Zachodnich, uświadamia sobie, w jak głębokiej żył iluzji.

Tytuł oryginalny: Nahschuss
Reżyseria: Franziska Stünkel
Zdjęcia: Nikolai von Graevenitz
Produkcja: C-Films Deutschland GmbH, Franks Filmproduktion, Network Movie Film-und Fernsehproduktion
Kraj i rok: Niemcy, 2021


MIASTO WYKLĘTYCH

Koszmar I wojny światowej stał się oficjalnie zamkniętym rozdziałem w historii Europy, ale echa konfliktu nie tylko nie słabną, lecz wręcz nasilają się wraz z powrotem żołnierzy do domów, w których nie będą potrafili się już nigdy odnaleźć. Jednym z nich jest Peter Perg, weteran wojny i były więzień rosyjskich obozów, który przybywa wraz z wykończonymi fizycznie i psychicznie kolegami do Wiednia. Mężczyźni, wrogo przyjęci w mieście, które nazywali niegdyś swym domem, obserwują z niedowierzaniem, jak bardzo zmienił się dawny klejnot w koronie monarchii austro-węgierskiej. Peter uświadamia sobie, że powrót do życia, które pamięta, nie jest i nie będzie już możliwy. Próbując znaleźć dla siebie jakieś miejsce w tym świecie gorejących ran i nieprzerobionych traum, trafia przypadkiem do zespołu zajmującego się tropieniem wyjątkowo bestialskiego seryjnego mordercy, który, jak się okazuje, pozbawia życia głównie weteranów I wojny światowej…

Tytuł oryginalny: Hinterland
Reżyseria:
Stefan Ruzowitzky
Zdjęcia: Benedict Neuenfels
Produkcja: Amour Fou Luxembourg, FreibeuterFilm GmbH
Kraj i rok: Austria, Luksemburg, 2021


NAJMRO. KOCHA, KRADNIE, SZANUJE

Czasy Polskiej Republiki Ludowej cechowała szarość i żmudność życia. W tym kraju każdy czuł się jak w więzieniu, na sklepowych półkach wiecznie brakowało asortymentu i tylko docierające z mitycznego Zachodu produkcje kinowe i telewizyjne – przynajmniej te, które trafiały na duże ekrany nad Wisłą – chwilowo pozwalały zapomnieć o rzeczywistości. A gdyby tak zmienić optykę i opowiedzieć o tamtych smutkach i traumach z perspektywy człowieka, który zupełnie nie przejmował się otaczającymi go ograniczeniami? Mężczyzny, który kradł, oszukiwał i nagminnie pokazywał władzy środkowy palec, nie uciekając się jednocześnie do przemocy i zachowując szacunek dla ludzkiego życia? Faceta żyjącego na pokaz, lubiącego dobrze się pobawić i potrafiącego zwiać milicji zarówno z więzienia, jak i sali sądowej? Oto Zdzisław Najmrodzki, król złodziei i mistrz ucieczek prosto z siermiężnego PRL-u, którego ekscesy przeszły do historii. A to jego (w dużej mierze) prawdziwa historia.

Tytuł angielski: The Getaway King
Reżyseria: Mateusz Rakowicz
Zdjęcia: Jacek Podgórski
Produkcja: TFP
Polski dystrybutor: Dystrybucja Mówi Serwis
Kraj i rok: Polska, 2021


OSTATNI POJEDYNEK

photo by Patrick Redmond.
© 2021 20th Century Studios. All Rights Reserved.

Wytwórnia 20th Century Studios i reżyser-wizjoner Ridley Scott przedstawiają Ostatni pojedynek – trzymającą w napięciu opowieść o zdradzie i zemście, rozgrywającą się w brutalnej scenerii czternastowiecznej Francji. Ta oparta na autentycznych wydarzeniach historyczna epopeja obala przekonania na temat ostatniego pojedynku sądowego pomiędzy Jeanem de Carrouges i Jacquesem Le Gris – dwoma przyjaciółmi, którzy stali się zaciekłymi rywalami.

Tytuł oryginalny: The Last Duel
Reżyseria: Ridley Scott
Zdjęcia: Dariusz Wolski
Produkcja: 20th Century Studios, Pearl Street Films, Scott Free Productions, TSG Entertainment
Polski dystrybutor: The Walt Disney Company Polska
Kraj i rok: USA, Wielka Brytania, 2021


RESPECT

photo by Quantrell D. Colbert

Film opowiada o dwudziestu latach z życia Arethy Franklin, legendy amerykańskiej muzyki, która doczekała się przydomku „królowej soulu”. Akcja rozpoczyna się w 1952 roku, gdy nastoletnia Aretha śpiewa gospel w kościelnym chórze i stara się radzić sobie na różne sposoby z rozgrywającymi się w domu wojnami, kończy zaś w roku 1972, gdy Franklin miała już na koncie zarówno gigantyczne międzynarodowe przeboje, jak i toksyczne małżeństwo. W międzyczasie obserwujemy kolejne stopnie kariery Franklin i zmiany zachodzące w jej osobowości kształtowanej przez intensywnych i władczych mężczyzn, którzy projektowali na nią własne aspiracje i wewnętrzne demony, ale także zaangażowanie w nagłaśnianie ruchu na rzecz praw obywatelskich. Obserwujemy wyśpiewywane przez Arethę emocjonalnym głosem wzloty oraz niezauważane przeważnie przez kulturę popularną prywatne porażki, które wrzuciły w pewnym momencie Franklin w szpony alkoholizmu. Dziewczynka, która stała się gwiazdą, przez resztę życia walczyła, by pozostać dawną sobą.

Reżyseria: Liesl Tommy
Zdjęcia: Kramer Morgenthau
Produkcja: Bron Studios, CineSite, Creative Wealth Media Finance, Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Polski dystrybutor: Forum Film Poland
Kraj i rok: Kanada, USA, 2021

TRAGEDY OF MACBETH, THE

Nowa interpretacja klasycznej szekspirowskiej tragedii. Zasłużony w wojnach o honor Szkocji Makbet, zmęczony wojowaniem, wraca do domu, marząc jedynie o odpoczynku. Spotkane po drodze trzy wiedźmy przepowiadają mu jednak, że zostanie wkrótce królem Szkocji, a czynią to tak sugestywnie, że rozpierany żądzą władzy Makbet wierzy ich słowom. Przy pomocy żony, Lady Makbet, planuje i przeprowadza zamach na króla Duncana, spełniając w ten sposób przepowiednię. Gdy zasiada na upragnionym tronie, zaczyna rządzić twardą ręką, eliminując kolejnych potencjalnych kandydatów na swoje miejsce, jednak z czasem popada w paranoję. Nie tylko wydaje mu się, że wszyscy chcą go zgładzić, ale widuje także rozmaite zjawy przypominające mu o popełnionych w imię władzy grzechach i zaniedbaniach. Czy rzeczywiście traci zmysły, czy instynkt mobilizuje go po prostu do przetrwania za wszelką cenę? Lady Makbet również doświadcza strasznych wizji, a gdy nie potrafi sobie z nimi poradzić, zamienia i tak zadziwiająco trudne królewskie życie męża w jeszcze większe piekło.

Reżyseria: Joel Coen
Zdjęcia: Bruno Delbonnel
Produkcja: IAC Films
Kraj i rok: USA, 2021

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b