EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

ULRIKE OTTINGER Z NAGRODĄ ZA AWANGARDOWE OSIĄGNIĘCIA W SZTUCE FILMOWEJ NA EnergaCAMERIMAGE 2022

14/06/22

W czasie jubileuszowej, 30-tej edycji festiwalu EnergaCAMERIMAGE uhonorujemy Ulrike Ottinger specjalną nagrodą za wybitne dokonania artystyczne. W czasie pięciu dekad kreatywnych działań jej celem było zawsze  poszerzanie narracji i konwencji formalnych w różnych dziedzinach sztuki: w filmie, fotografii, teatrze, operze oraz realizacjach wystawienniczych. Jej dzieła  wytrącały widzów z komfortu odbiorczych przyzwyczajeń i zmuszały do pogłębionej refleksji.

Ulrike Ottinger, urodziła się w 1942 roku i dorastała w Konstancji. Od najmłodszych lat wykazywała zainteresowanie sztukami wizualnymi. Pierwsze realizacje plastyczne tworzyła w swojej pracowni w rodzinnym mieście, a następnie w Paryżu, gdzie od 1962 do 1969 roku uczyła się i pracowała jako niezależna artystka. Zainteresowanie malarstwem, fotografią i sztuką performansu pchnęło ją w kierunku kina. Po powrocie do Niemiec Wschodnich założyła klub filmowy „Visuell”, prezentujący niezależne produkcje z całego świata, jak i Nowe Kino Niemieckie.

Portret Ulrike Ottinger
[Fot. Anne Selders, 2010 © Anne Selders]

Ulrike Ottinger zadebiutowała w sztuce filmowej w 1973 roku obrazem Laokon i synowie, w którym zarysowała swoje estetyczno-filozoficzne credo. Odważnie weszła w dyskurs z powszechnie obowiązującymi w życiu i sztuce, męskimi wzorcami i stereotypami zachowania. W następnym swoim filmie Madame X – absolutna władczyni (1977) artystka odwołała się do koncepcji anty-sztuki i popularnych konwencji filmowych by wywołać polemikę z męskim punktem widzenia. Obraz ten odniósł międzynarodowy sukces i został obwołany manifestem ówczesnego ruchu feministycznego w Europie i na świecie. Film opowiadał historię grupy kobiet uciekających przed wygodnym, mieszczańskim życiem na pokład korsarskiego statku. To ewidentne nawiązanie do popularnych wówczas filmów przygodowych o piratach pozwoliło autorce odwrócić konwencje mityczno-baśniowe i zamanifestować bunt  przeciw przyzwyczajeniom percepcyjnym widzów oraz obowiązującym przez wieki normom społecznym.

Trylogia Berlińska – trzy kolejne filmy Ulrike Ottinger – to fascynujące opowieści o mrocznych stronach życia miasta. Ich antyspołeczna wymowa nawiązuje wyraźnie do ekspresjonistycznego kina lat 20-tych. W Portrecie pijaczki (1979) śledzimy podróż głównej bohaterki przez ciemne zakamarki metropolii i stopniowe zatracenie się w nałogu. Nie jest to jednak zwykła realistycznie opowiedziana historia. Bohaterce filmu towarzyszy tajemniczy chór komentujący jej doświadczenia, niczym w antycznej tragedii, a ekstrawaganckie stroje kobiety szokująco ją wyróżniają na tle szarego otoczenia. Bezpośrednie odwołanie do ekspresjonizmu możemy znaleźć także w Dorianie Grayu w zwierciadle prasy brukowej (1984). Delphine Seyrig, ikona kina feministycznego, wciela się w w tym filmie w diaboliczną Frau Mabuse. W tej wariacji filmów Fritza Langa staje się ona właścicielką tabloidu, by za pomocą serii artykułów wpływać na otoczenie, a szczególnie życie tytułowego Doriana Graya, którego postać wykreowała Veruschka von Lehndorff, nadając jej cech androgenicznych. Temat płynności płciowej został poruszony również we Freak Orlando (1981), w którym reżyserka zderzyła wątek antykapitalistyczny, estetycznej transgresji z tytułową postacią, zaczerpniętą z prozy Virginii Woolf. Tego tajemniczego bytu nie imają się prawa natury, a kulminacją jego podróży przez wieki stał się łamiący tabu konkurs brzydoty. W ponowoczesnym świecie Freak City tożsamości stają się płynne i tymczasowe, a jedyne, co łączy jego mieszkańców wg. Ottinger, to bezrefleksyjny akt kupna i konsumpcji.

Portret pijaczki
[Fot. Ulrike Ottinger, 1979 © Ulrike Ottinger]

Kwintesencją tego, co krytycy nazwali poetyką przemieszania w twórczości Ulrike Ottinger jest Mongolska Joanna d’Arc (1989) – kolejna historia emancypacyjna o kobiecej tożsamości i konstruktach społecznych. Obserwujemy w niej cztery podróżujące koleją transsyberyjską bohaterki, które zostają porwane przez tytułową księżniczkę. W pokazywanym w konkursie głównym Berlinale filmie reżyserka, odwołując się do legend, archetypów i mitów, po raz kolejny tworzy kobiecą społeczność, w której zostały zatarte granice między tym, co męskie i żeńskie. Obserwujemy fikcyjny lud widziany oczami bohaterki-antropolożki, a forma filmowa nabiera charakteru etnograficznej refleksji na temat kontrastów między wschodnią i zachodnią cywilizacją. Ottinger posłużyła się podobnym paradokumentalnym zderzeniem tych dwóch światów w kolejnym swym awangardowym filmie, adaptacji dramatu Ilji Ilfa  i Jewgienija Pietrowa pt. 12 krzeseł (2004). Zestawienie pierwowzoru literackiego z dokumentalnymi obrazami Rosji XIX i XX wieku oraz komentarzem w języku niemieckim, kontrastującym z dialogami w języku rosyjskim, pozwoliło reżyserce odpowiedzieć na pytanie: co może oznaczać „rosyjskość” na początku nowego millenium?  Jakże aktualny staje się dzisiaj ten film.

Etnograficzna refleksja charakteryzuje także filmy dokumentalne Ulrike Ottinger poświęcone Azji. W swym pierwszym pełnometrażowym projekcie dokumentalnym China - The Arts - The People (1985) artystka skoncentrowała się na codziennym rytmie życia  w Państwie Środka –  ukazując je w szerokim spektrum od zatłoczonych ulic Pekinu po najmniejsze wioski. Praca na planie Mongolskiej Joanny d’Arc zainspirowała ją do stworzenia Tajgi (1992), ośmiogodzinnej epopei o życiu nomadycznego ludu tamtego kraju.

Mongolska Joanna d’Arc
[Foto Ulrike Ottinger, 1989 © Ulrike Ottinger]

Z kolei w  Countdown (1990), dokumencie obserwującym Berlin po upadku dzielącego go muru, reżyserka ukazała proces integracji Zachodu Europy ze Wschodem. Ludem wędrownym stali się w tym zjawisku społecznym i politycznym sami Niemcy, a także Polacy, Rumuni i Romowie, szukający w emigracji szansy na nowe życie. Kolejne dokumenty  Ulrike Ottinger odzwierciedlały jej liczne podróże: Southeast Passage (2002) to zapis ponownego odkrywania miejsc pozornie zapomnianych w Europie Środkowej i Wschodniej, Prater (2007) to obraz dzielnicy Wiednia, lunaparku i miejsca spotkań towarzyskich, a  Pod śniegiem (2011) opowieść o życiu mieszkańców japońskiego regionu Echigo, przykrytego przez większość roku białą czapą zmarzliny. W Koreańskim kufrze ślubnym (2009) artystka po raz kolejny uległa fascynacji kulturowymi pęknięciami na skrzyżowaniu cywilizacji Wschodu i Zachodu, pokazała ewolucję tradycyjnego ceremoniału w świecie globalizacji i przenikających się kultur. W ostatnim, najbardziej osobistym ze swoich dokumentów,  Paryskich kaligramach (2020), reżyserka wróciła do wspomnień stolicy Francji lat 60-tych, ówczesnej dynamiki życia artystycznej bohemy oraz politycznego i społecznego tumultu, który ukształtował wielkie zmiany kulturowe w Europie i na świecie.

Twórczość filmowa Ulrike Ottinger wyróżnia się unikatowymi poszukiwaniami formalnymi, nieskrępowaną wyobraźnią wizualną i odważnymi  eksperymentami technicznymi. Należy podkreślić, że reżyserka była równocześnie autorką zdjęć do większości swoich filmów.

Odwiedź nas w Toruniu podczas 30. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego EnergaCAMERIMAGE i porozmawiaj z mistrzynią awangardy filmowej.

Pod śniegiem
[Fot. Ulrike Ottinger, 2011 © Ulrike Ottinger]

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b