EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

ZNAMY LAUREATÓW NAGRODY DLA DUETU AUTOR ZDJĘĆ – REŻYSER

03/11/16

To Paul Sarossy i Atom Egoyan! Kanadyjski duet filmowców, którzy w trakcie ponad trzech dekad wspólnej pracy – ich pierwszym projektem był Speaking Parts z 1989 roku, a ostatnim jak dotychczas Remember z 2015 roku – nakręcili dwanaście pełnometrażowych filmów fabularnych i kilka innych produkcji, między innymi telewizyjną adaptację sztuki Samuela Becketta Ostatnia taśma. Rozumieją się bez słów, jak wszystkie najważniejsze duety operatorsko-reżyserskie w historii kina, jednakże najważniejszy w ich współpracy jest fakt, że przez te wszystkie lata opowiadania zajmujących historii nie zatracili w sobie umiejętności dialogu i w rezultacie wpływania na własne wizje. Dzięki temu są w stanie nie tylko tworzyć znakomite, wielowymiarowe obrazy, które zaskakują plastycznością wykonania i mówią więcej niż tysiące słów, ale przede wszystkim podchodzą do każdego kolejnego projektu ze świeżymi umysłami. Kręcili razem na przestrzeni czterech dekad, ale ani razu się nie powtórzyli, ani razu nie osiedli na laurach, wymyślając do swoich opowieści nowe i ekscytujące języki wizualne.

W trakcie dwudziestu trzech poprzednich edycji Festiwal Camerimage wyróżnił wiele wyśmienitych duetów operatorsko-reżyserskich, będzie nam więc niezmiernie miło powitać w gronie laureatów Nagrody dla Duetu Autor Zdjęć – Reżyser naszych tegorocznych gości, Paula Sarossy'ego i Atoma Egoyana.
 
Atom Egoyan i Paul Sarossy,
autor zdjęcia: Rafy

Wszyscy, którzy mieli okazję oglądać obrazy zrealizowane przez Egoyana i Sarossy'ego, doskonale wiedzą, że nie są to filmy ani łatwe, ani przyjemne w odbiorze, opowiadają bowiem o największych ludzkich słabościach i ułomnościach oraz stawiają swoich bohaterów w skrajnie emocjonalnych sytuacjach. To historie o jednostkach i całych społecznościach nie radzących sobie z nieprzerobionymi traumami oraz niespodziewanymi wydarzeniami, które w ciągu ułamka sekundy zmieniają całe postrzeganie świata. Filmy o emocjonalnej i mentalnej izolacji, które często przyjmują „złamaną” perspektywę postaci – narracja jest prowadzona nielinearnie, kluczowe fabularne momenty przemykają ledwo zauważone w codzienności świata przedstawionego, a katharsis nie nadchodzi w najbardziej odpowiednich do tego momentach. A jednocześnie w filmach Egoyana i Sarossy'ego nie ma płytkiego wartościowania ani oceniania po pozorach, raczej chęć uczłowieczenia bohaterów oraz zrozumienia, dlaczego stali się tacy, jacy się stali.
 
Kadr z filmu "Klub 'Exotica'"

Dlatego potrzebują one doskonałych zdjęć, które będą prowadziły widza, nawet jeśli wyłącznie podświadomie, przez zaułki narracji, ukazując niewerbalnie różne zakamarki osobowości głównych bohaterów. Jak w dwóch najważniejszych dla współpracy Sarossy'ego i Egoyana filmach lat 90. – Klubie „Exotica” oraz Słodkim jutrze. W pierwszym, opowieści o zdesperowanych ludziach poszukujących mentalnego pocieszenia w cielesności, indywidualne światy zderzają się w wystylizowanym wizualnie klubie erotycznym, w którym dochodzi zarówno do emocjonalnych okrucieństw, jak i przejawów niebywałej czułości. Egoyan  i Sarossy ukazują bohaterów w taki sposób, że nasza ich ocena zmienia się z minuty na minutę, a prawdę o nich poznajemy dopiero w finale. Z kolei w Słodkim jutrze, za które Egoyan był nominowany do Oscara® w kategoriach „Najlepszy reżyser” oraz „Najlepszy scenariusz adaptowany”, najważniejsze wydarzenie zostaje pokazane w środku filmu, gdy już wszystko o nim w zasadzie wiemy, ale i tak nie jesteśmy na nie przygotowani. Chodzi o wypadek autobusu, w którym ginie czternaścioro dzieci, podczas gdy sam film opowiada o różnych sposobach radzenia sobie z ich stratą przez ich bliskich.
 
Kadr z filmu "Słodkie jutro"

W obu tych filmach kamera Sarossy'ego pozwala nam zajrzeć w dusze bohaterów, odkrywając stopniowo to, co oni sami skrywają przed resztą świata, często także przed samymi sobą. W scenach wielkich emocji kamera nie ucieka się do tanich zagrywek, lecz pozwala im wszystkim wybrzmieć, niezależnie od tego, jak trudne i bolesne one są. W chwilach ciszy i refleksji zapewnia przestrzeń do oddechu, a jednocześnie zaznacza trawiącą postaci od środka samotność, której nic nie może zmniejszyć. Podobnie było w dwóch najbardziej komercyjnych projektach duetu: czarnym kryminale Gdzie leży prawda oraz thrillerze erotycznym Chloe. W pierwszym, bawiąc się kolorem, światłem i cieniem, Egoyan i Sarossy stworzyli Kevinowi Baconowi i Colinowi Firthowi świat pełen blichtru i zmysłowych iluzji, w ramach którego ich bohaterowie zagubili poczucie własnej tożsamości. W drugim, opowieści o kobiecie, która podejrzewa męża o zdradę, więc wynajmuje call-girl, żeby ta go uwiodła i udowodniła jej rację, kamera zaznacza rodzące się perwersyjne relacje pomiędzy bohaterami, jeszcze zanim oni zauważają je sami. Daje w ten sposób widzowi przewagę, która ma kluczowe znaczenie w ostatecznym odbiorze filmu. U Egoyana i Sarossy'ego wszyscy są bowiem jednocześnie manipulatorami i manipulowanymi, również publiczność.
 
Kadr z filmu "Gdzie leży prawda"

W filmach kanadyjskiego duetu (choć warto nadmienić, że Sarossy ma korzenie estońskie i węgierskie, a Egoyan ormiańskie i egipskie, stąd częste w ich wspólnych projektach problemy asymilacyjne zyskują jeszcze bardziej emocjonalne zabarwienie) prawda jest ułomna i nikogo nie wyzwala. To po prostu jeden z etapów znacznie bardziej skomplikowanego procesu. W ich najnowszym Remember prowadzi ocalałego z Holokaustu staruszka do popełnienia zbrodni w imię wyrównywania rachunków sprzed kilkudziesięciu lat, jednakże ani widzowie, ani bohater nie wiedzą, na ile ta vendetta ma sens, a na ile jest wymysłem więdnącego umysłu. Z kolei w filmie Ararat, najbardziej osobistym projekcie Egoyana, twórcy opowiedzieli o ludobójstwie 1.5 miliona Ormian, które odbyło się sto lat temu w Imperium Osmańskim – ale uczynili to z perspektywy fikcyjnej historii reżysera filmowego, który chciałby nakręcić film o tym tragicznym wydarzeniu, ale natrafia na szereg różnych problemów. Przeszkadzają między innymi współczesna moralność oraz zawarta w nowoczesnej technologii pułapka, która banalizuje prawdę na rzecz zmyślnej fikcji. Podobnie jak w Adoracji, w której młody chłopak tworzy na potrzeby zajęć szkolnych skomplikowane kłamstwo, które zaczyna żyć w internecie własnym życiem, co w pewnym momencie sprawia, że przestaje być ono tylko kłamstwem, lecz staje się podatnym na interpretacje wydarzeniem, wywołującym różne prawdziwe reakcje.
 
Kadr z filmu "Chloe"

Atoma Egoyana zawsze interesował człowiek w człowieku, jego świadome i podświadome mechanizmy obronne oraz zdolność do ich przezwyciężania bądź budowania za ich pomocą fizycznych, mentalnych lub technologicznych murów. Paula Sarossy'ego od dawna intryguje nieskończoność możliwości budowania za pomocą elementów języka filmowego nowych, zupełnie oryginalnych środków do wizualnego opowiadania historii. Spotkali się już w szkole filmowej, na początku lat 80., ale wówczas nic z tego nie wynikło. Egoyan nakręcił swoje dwa pierwsze projekty pełnometrażowe z Peterem Mettlerem, ale gdy autor zdjęć przymierzał się do własnego debiutu reżyserskiego, Egoyan potrzebował do Speaking Parts kogoś nowego. Sarossy pracował wcześniej jako autor zdjęć wyłącznie przy B-klasowym Revenge of the Radioactive Reporter. Mimo początkowych obaw zaufali sobie i nawiązali współpracę, docierając się na dobre w kolejnych wspólnych projektach, od komediodramatu Likwidator z 1991 roku po przejmujący dramat Pojmani z 2014 oraz wspominany Remember. Reszta to historia kina. Historia, której twórcy już niedługo przyjadą osobiście do Bydgoszczy, by wziąć udział w festiwalu Camerimage oraz odebrać Nagrodę dla Duetu Autor Zdjęć – Reżyser.
 
 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b