EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

POKAZY SPECJALNE FILMÓW DOKUMENTALNYCH NA CAMERIMAGE 2017

06/11/17

Prezentujemy skład sekcji Pokazy specjalne filmów dokumentalnych 25. jubileuszowej edycji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE. 
 
 

Bobbi Jene

 
Po dziesięciu latach izraelskiej kariery amerykańska tancerka Bobbi Jene zamierza zaryzykować – opuszcza swego mentora, choreografa Ohada Nahardiego, i miłość swego życia, i wraca do Stanów Zjednoczonych. Chce zdobyć pozycję w świecie artystycznym, więc jej występy stają się niezwykle osobiste i nowatorskie. To opowieść o walce kobiety o niezależność i o dylematach, które się z tym wiążą.
 
Reżyseria: Elvira Lind
Zdjęcia: Elvira Lind
Produkcja: Sonntag Pictures ApS
Dania, Szwecja, Izrael, USA, 2017
 
 

Boli Bana


Nocą chłopiec o imieniu Ama przedziera się z towarzyszami przez busz Boli Bana. Towarzyszy im liczne, łagodnie usposobione stado bydła. Za dnia uwaga wioski skupia się na młodej Aissicie. Do Boli Bana przybywa wiedźma, która ma odprawić rytuał. Dla Aissity to początek dorosłości. W oczach dzieci ożywa mistyczny świat nomadów. Film jest opowieścią o dzieciństwie w plemieniu Fulani w Burkina Faso.
Reżyseria: Simon Gillard
Zdjęcia: Simon Gillard
Produkcja: Hélicotronc SPRL
Belgia, 2017
 
 

Come Back Free


Poetycki film dokumentalny o życiu w targanej wojną czeczeńskiej wiosce, gdzie symbolicznym punktem centralnym jest cmentarz. Wieś żyje i oddycha w jednym rytmie. Czeczeńscy grabarze zawsze mają pełne ręce roboty. Śmierć przychodzi każdego dnia. Nie ma znaczenia, że skończyła się kolejna wojna. Ludzie żyją opętani myślą o zemście, a jednocześnie gromadzą się na wspólne modlitwy. Tylko krowy spokojnie pasą się nieopodal cmentarza, a dzieci beztrosko zajmują się swoimi sprawami. Czeczeni mówią na pożegnanie: „Obyś powrócił wolny!”.
 
Reżyseria: Ksenia Okhapkina
Zdjęcia: Vitaly Afanasiev, Maksim Drozdov, Ksenia Okhapkina
Produkcja: Vesilind OU
Estonia, 2016
 
 

David Lynch: The Art Life

 
David Lynch zabiera nas w intymną podróż po najważniejszych momentach swego życia. Wędrówka wiedzie od dzieciństwa w sielskim amerykańskim miasteczku po mroczne ulice Filadelfii – przez najważniejsze wydarzenia, które ukształtowały jednego z najbardziej enigmatycznych reżyserów naszych czasów. David Lynch: The Art Life to film wypełniony po brzegi sztuką Lyncha, muzyką i fragmentami jego wczesnych filmów. Pozwala odkryć zakamarki jego wyjątkowego świata i lepiej zrozumieć Lyncha – jako artystę i człowieka. Reżyser powiedział kiedyś: „za każdym razem, gdy coś tworzysz, na przykład malujesz obraz, dajesz się ponieść swoim pomysłom, a czasem może je ożywić przeszłość. Nawet jeżeli są zupełnie świeże, przeszłość może nadać im barwę”. Artysta zaprasza nas do swego studia malarskiego na wzgórzach Hollywood, gdzie opowiada historie z życia osobistego, które przypominają sceny z jego filmów. Na pierwszy plan wysuwają się dziwne postacie, które odcisnąwszy trwałe piętno na Lynchu jako artyście, ponownie pogrążają się w mrokach przeszłości. Poznajemy obawy, nieporozumienia i trudności, z jakimi borykał się reżyser, spotykamy wiele osób, dzięki którym jest tym, kim jest. Lynch dość wcześnie zrozumiał, że patrzy na świat inaczej – potrafi chłonąć jego cienie i tkać z nich oniryczny gobelin, w który wplątuje widzów na całym świecie. Film zadedykowany jest najmłodszej córce reżysera i wydaje się  prywatnym zbiorem wspomnień ojca przeznaczonym dla córki. Ale dla widzów to uchylenie zasłony, za którą skrywa się ikona kina, i nadzieja na odkrycie prawdziwego Davida Lyncha – z krwi i kości.

Reżyseria: Jon Nguyen
Zdjęcia: Jason S.
Produkcja: Absurda, Duck Diver Films, Hideout Films, Kong Gulerod Film
USA, Dania, 2017
 
 

Eero Saarinen: the Architect Who Saw the Future

Film opowiada o życiu fińsko-amerykańskiego giganta architektury modernistycznej, Eero Saarinena (1910-1961), znanego z takich wizjonerskich dzieł jak choćby Gateway Arch w St. Louis czy General Motors Technical Center w Michigan. Saarinen zaprojektował również budynek terminalu TWA Flight Center na lotnisku JFK w Nowym Jorku, budynek lodowiska im. Ingalla oraz budynki Morse College i Stiles College (wszystkie trzy należące do Uniwersytetu Yale), port lotniczy w Dulles w Wirginii i modernistyczne meble, takie jak krzesło „tulipan”. Nagła śmierć artysty w wieku 51 lat położyła kres jednej z najbardziej znaczących karier w amerykańskiej architekturze. Prace Saarinena do dziś nie przestają inspirować, zwłaszcza wobec powrotu do dwudziestowiecznych architektów i artystów, którzy wykraczali poza wygodne ramy dotychczasowych trendów, formując silną i odważną estetykę amerykańską.

Reżyseria: Peter Rosen
Zdjęcia: Eric Saarinen
Produkcja: Peter Rosen Productions inc.
USA, 2016
 
 

Grace Jones: Bloodlight and Bami

 
Grace Jones: Bloodlight i Bami to emocjonująca podróż przez życie artystyczne, publiczne i osobiste Grace Jones – ikony popkultury. Przez cały film przewija się motyw wyzywającego wizerunku scenicznego Jones. Reżyserka Sophie Fiennes stworzyła imponujące widowisko kinowe. Zestawiając fragmenty występów muzycznych z materiałami z życia prywatnego artystki, ukazuje kontrast między tymi dwoma światami i odkrywa jej naturę poza maską ikony.
 
Reżyseria: Sophie Fiennes
Zdjęcia: Remko Schnorr
Produkcja: Blinder Films, Sligoville, Amoeba Film
Irlandia, Wielka Brytania, 2017
 
 

Gray House

 
Gray House to eksperymentalny film fabularny w reżyserii Austina Lyncha i Matthew Bootha, w którym występują Denis Lavant (Holy Motors, Piękna praca), Dianna Molzan oraz Aurore Clément (Paryż, Teksas; Lacombe, Lucien). Ukazane w filmie miejsca w USA i rozmaite amerykańskie style życia skłaniają do refleksji nad przestrzennymi i metafizycznymi związkami między ludźmi a ich otoczeniem. Kamera odwiedza obóz rybacki na Gulf Coast w Teksasie, międzynarodową społeczność w rolniczej Wirginii i nowoczesny dom w Los Angeles, a między poszczególne fragmenty wplecione są sceny z więzienia dla kobiet w Oregonie oraz pola naftowego w Dakocie Północnej. Poprzez obrazy z miejsc, na których czas odcisnął polityczne i społeczne piętno, obserwacje aktorów odgrywających poszczególne role i funkcjonujących w swoim otoczeniu, bezpośrednie wywiady z szukającymi szczęścia ludźmi, którzy pracują na polach naftowych, i z więźniarkami odsiadującymi wieloletnie wyroki, twórcy Gray House snują rozważania na temat związków między naturą, tożsamością i postępem.

Reżyseria: Austin Lynch
Zdjęcia: Matthew Booth
Produkcja: Beechvibes, LLC
USA, 2017
 
 

Gregory Crewdson: There But Not There

Kadr z filmu GREGORY CREWDSON: THERE BUT NOT THERE (2017),
reż. Juliane Hiam
© Gregory Crewdson. Dzięki uprzejmości Gagosian.

Dziesięć lat po stworzeniu przez Gregory’ego Crewdsona serii fotografii Beneath the Roses reżyserka Juliane Hiam pozwala nam pokrótce zapoznać się z procesem artystycznym, który towarzyszył powstawaniu dzieła. Hiam, która w tym czasie pracowała jako reżyserka obsady, daje widzom szansę na zgłębienie kreatywnego umysłu Crewdsona przez pryzmat nieujawnionych dotychczas kadrów. Przenoszą nas one w sam środek planu zdjęciowego i pozwalają spojrzeć na przebieg castingów do fotograficznych dzieł sztuki z perspektywy pierwszej osoby. Tym sposobem w pełni doświadczamy rozmachu projektu, zawierającego obrazy, które często wymagały współpracy z urzędami miejskimi i całymi miastami. Jednak mimo ogromnej skali przedsięwzięcia i widowiskowości stworzonych arcydzieł, w tle jawią nam się niespodziewane momenty ciszy i intymnośc. Na własne oczy obserwujemy zażyłość artysty z przedmiotem jego twórczości i możemy odczuć jego głęboką miłość do miejsca, które stanowiło dla niego źródło inspiracji.

Reżyseria: Juliane Hiam
Zdjęcia: Juliane Hiam
Produkcja: Crewdson Studio
USA, 2017
 
 

Hotel Sunrise

 
Na tle sennej scenerii podupadłej stacji przeładunkowej leżącej na granicy między Słowacją a Ukrainą, staniemy się świadkami kolei losu czterech bohaterów. Wszyscy oni starają się wyrwać z błędnego koła życia na marginesie społeczeństwa, a jedynym źródłem ich siły będzie niezachwiane pragnienie szczęścia. Jednak żeby odnieść sukces, nie wystarczy ani samo pragnienie, ani też podejmowanie wyłącznie uczciwych kroków. Każdy z bohaterów szuka własnej ścieżki przez meandry wadliwego systemu, często krocząc na krawędzi prawa i wbrew zdrowemu rozsądkowi. Dzięki temu jednak ich historie nabierają autentyzmu, wyrazu i zyskują prawdziwie ludzki wymiar. Ich surowym domem jest Czerna nad Cisą – miasto niegdyś zwane „złotymi wrotami socjalizmu”, a dziś, po latach, jedynie przemytnicza dziupla na rubieżach Europy Wschodniej.
Tytuł oryginalny: Hotel Úsvit
Reżyseria: Mária Rumanová
Zdjęcia: Michal Fulier, Radka Šišuláková
Produkcja: Punkchart Films
Słowacja, 2016
 
 

Kodachrome Elegies, The

 
Kodachrome to taśma filmowa znana z bogactwa i nasycenia barw. Krótkometrażowy film dokumentalny The Kodachrome Elegies ożywia minioną erę jej świetności. Choć taśma przedstawiana jest w samych superlatywach, film wskazuje na koniec pewnej ery i na swoistą utratę niewinności.
Reżyseria: Jay Rosenblatt
Zdjęcia: flmy domowe kręcone na taśmie 8mm Kodachrome przez Jerome'a i Robertę Rosenblatt
Produkcja: Locomotion Films
USA, 2017
 
 

Kolekcja

 
W osamotnieniu, w małej zapomnianej wsi żyje Mieczysław z żoną Władzią. U schyłku życia mężczyzna opiekuje się niepełnosprawną żoną, równocześnie ze wszystkich sił próbując ocalić od zapomnienia relikty przeszłości.
Tytuł angielski: Collection
Reżyseria: Marcin Polar
Zdjęcia: Marcin Polar
Produkcja: Film House Paweł Wilkołek
Polski dystrybutor: Film House Paweł Wilkołek
Polska, 2017
 
 

lebens[t]raum: Young Refugees in Germany

 

Film lebens[t]raum jest portretem czterech młodych uchodźców z Iraku, Afganistanu i Erytrei. Przez jeden dzień towarzyszymy Biniamowi, Dimie, Saddamowi i Imranowi w ich nowym domu w Amberg, dzięki czemu mamy okazję poznać ich myśli, pragnienia i marzenia. Film wprowadza nas również w sytuację panującą w ich krajach ojczystych, podaje w wątpliwość obecną politykę deportacyjną rządu federalnego i wzywa do położenia większego nacisku na integrację obcokrajowców. Jasne się staje, że kryzys uchodźczy stanowi dla Niemiec również wielką szansę.
 
Tytuł oryginalny: lebens[t]raum: Gemeinsam. Junge Flüchtlinge in Amberg
Reżyseria: Nailja Luth, Simeon Sopp
Zdjęcia: Simeon Sopp
Produkcja: Nailja Luth
Niemcy, 2017
 
 

Makala


Młody mężczyzna z kongijskiej wioski ma nadzieję zapewnić swojej rodzinie lepszą przyszłość. Do dyspozycji ma tylko dwie ręce, otaczający go busz oraz imponującą niezłomność. Gdy wyrusza w wyczerpującą i niebezpieczną podróż, żeby sprzedać owoce swojej pracy, odkrywa jej prawdziwą wartość i cenę marzeń.
Reżyseria: Emmanuel Gras
Zdjęcia: Emmanuel Gras
Produkcja: Bathysphere
Francja, 2017
 
 

Miasto duchów

 
Miasto duchów to osadzony w dzisiejszej rzeczywistości thriller, w którym ukazany został nowy rodzaj wojny. Na pierwszy plan wysuwają się tu starcia idei, bitwy o serca i umysły oraz konflikty o kliknięcia i odsłony. Opowieść skupia się na przebiegu kampanii „Raqqa is Being Slaughtered Silently”, stworzonej przez kilkoro anonimowych aktywistów współpracujących ze sobą od 2014 roku – od momentu zajęcia ich ojczyzny przez ISIS. To przejmująco osobisty, niezwykły film o grupie odważnych dziennikarzy, którzy jako obywatele kraju ogarniętego wojną muszą się zmierzyć z trudnościami życia na wygnaniu, w ukryciu i nieustannym zagrożeniu, by stawić czoło jednemu z największych koszmarów współczesnego świata.
Tytuł oryginalny: City of Ghosts
Reżyseria: Matthew Heineman
Zdjęcia: Matthew Heineman
Produkcja: Our Time Projects
Polski dystrybutor: Mayfly Ltd
USA, 2017
 
 

Mifune: The Last Samurai


Mifune: The Last Samurai to nowy film w reżyserii nagrodzonego Oscarem dokumentalisty Stevena Okazaki, opisuje zaskakującą karierę filmową Toshiro Mifune, jednego z tytanów światowego kina. Z reżyserem Akirą Kurosawą Mifune współtworzył 16 wyjątkowych filmów, należących do złotej ery japońskiego kina, m.in. Rashomon, Siedmiu samurajów i Yojimbo. Ich wspólne dzieła poruszyły widownię i wpłynęły na całą światową kinematografię, stanowiąc bezpośrednią inspirację dla kolejnych przebojów, w tym Siedmiu wspaniałych i przełomowego hitu duetu Sergio Leone – Clint Eastwood Za garść dolarów, a poza tym choćby dla Gwiezdnych wojen George'a Lucasa.
Reżyseria: Steven Okazaki
Zdjęcia: Tohru Hina, Yasuyuki Ishikawa
Produkcja: Creative Associates Limited, Farallon Films
Japonia, 2016
 
 

Nowhere

Dom to nie miejsce na mapie. Życie nie zawsze obraca się wokół podstawowej komórki rodzinnej. Dla wielu priorytetem jest wybór, w jaki sposób, gdzie i z kim spędzą swoje krótkie i cenne życie.
 
Reżyseria: Alvi Pakarinen
Zdjęcia: Alvi Pakarinen
Produkcja: Aalto-yliopisto Taiteiden suunnittelun korkeakoulu - Aalto University School of Arts, Design and Architecture
Finlandia, 2017
 

Pomor Women

 
Film o życiu trzech kobiet z pomorza: Pelagii, Marty i Anastazji. Wszystkie mieszkają nad brzegiem Morza Białego w północnej Rosji. Wiele je łączy: trudne warunki życia, mężowie, którzy odeszli, rybołówstwo i stan ciągłego wyczekiwania. Czy mają przed sobą jakąś przyszłość?
Tytuł oryginalny: Pomorskie Zhonki
Reżyser: Anna Katorina
Zdjęcia: Pavel Skvortsov
Produkcja: ATK-Studio Film Company
Rosja, 2016
 
 

Proch


Proch to studium drogi, jaką musi przejść ludzkie ciało od chwili śmierci aż po pogrzeb. Chłodna rejestracja losów materialnych pozostałości po człowieku stanowi otwartą formę, w którą wpisać można zarówno pytanie o sens egzystencji, jak i refleksję o samotności osób, których nikt nie żegna.
Tytuł angielski: Dust
Reżyseria: Jakub Radej
Zdjęcia: Józefina Gocman
Produkcja: Uniwersytet Śląski - Wydział Radia i Telewizji im. K. Kieślowskiego (UŚ WRiTV)
Polski dystyibutor: Uniwersytet Śląski - Wydział Radia i Telewizji im. K. Kieślowskiego (UŚ WRiTV)
Polska, 2017
 
 

Raoul Coutard, From Saigon to Hollywood


Raoul Coutard zabiera nas w podróż po niezwykłej karierze operatorskiej ikony nowofalowego kina francuskiego. Od Sajgonu po Hollywood, od wojny po czas pokoju, rewolucyjny autor zdjęć kultowego Do utraty tchu opowiada nam o swoich marzeniach, przygodach oraz spotkaniach z Jean-Lucem Godardem, François Truffaut’em, Pierrem Schöndorfferem, Jacquesem Perrinem, Jeanne Moreau i Brigitte Bardot... Odkryjmy na nowo wspaniały rozdział historii obrazu filmowego.
 
Tytuł oryginalny: Raoul Coutard, de Saigon a Hollywood
Reżyseria: Matthieu Serveau
Zdjęcia: Philippe Breart, Matthieu Serveau
Produkcja: Yenta Production
Francja, 2006
 
 

Republika - narodziny legendy


Jest połowa lat 70. W Toruniu działa środowisko twórcze skupione wokół klubu studenckiego Od Nowa. Młodzi ludzie próbują różnych form działalności artystycznej. Powstają teatry, zespoły muzyczne, działają plastycy i performerzy. W tym tyglu twórczym grupa znajomych zakłada zespół Res Publika, późniejszą Republikę. Tak zaczyna się film opowiadający o pierwszym okresie działalności zespołu Republika, zakończonym jego rozpadem w 1986 roku. W filmie wykorzystano ciekawe, mało znane archiwa filmowe i muzyczne. Można usłyszeć fragmenty utworów i zobaczyć niepublikowane zdjęcia zespołu Res Publica. Są też ciekawe interpretacje i omówienia wybranych utworów Republiki. Historia przyjaźni i rodzącego się fenomenu porusza również kontekst historyczny czasów i miejsca twórczego fermentu, jakim było wówczas środowisko skupione wokół Studenckiego Klubu Pracy Twórczej Od Nowa. W filmie występują członkowie zespołu Republika i Res Publica, przedstawiciele środowiska muzycznego, przyjaciele.
 
Tytuł angielski: Republika - Birth of a Legend
Reżyseria: Ryszard Kruk
Zdjęcia: Wojciech Budny, Ryszard Kruk, Kajetan Pochylski
Produkcja: Fundacja Nie-Art
Polska, 2017
 
 

Water and Sugar: Carlo Di Palma, The Colours of Life

Dokument jest nie tylko historią życia Carlo Di Palmy, operatora filmowego i artysty rzemieślnika, lecz również podróżą w głąb włoskiego kina poprzez ponad sto filmów, w których powstaniu miał swój udział. Od neorealizmu Viscontiego, De Siki i Rosselliniego do arcydzieł światowego kina, takich jak Czerwona pustynia czy Powiększenie Michelangelo Antonioniego, i wielu obrazów powstałych we współpracy z Woodym Allenem.
 
Tytuł oryginalny: Acqua e zucchero: Carlo Di Palma, i colori della vita
Reżyseria: Fariborz Kamkari
Zdjęcia: Fabio Zamarion
Produkcja: Acek
Włochy, 2016
 
 

Wolta


Dwunastoletnia Zuzia jest jedną z najlepszych zawodniczek w drużynie woltyżerek. Ze względu na wiek i budowę ciała podnoszą ją starsze, silniejsze koleżanki – „dolne”. Ona to „górna” – zwieńczenie akrobatycznej piramidy. Rozpoczyna się kolejny intensywny sezon. W trakcie treningów okazuje się, że Zuzia straciła dotychczasową gibkość. Figury z jej udziałem nie mają gracji i lekkości. Nie potrafi zgrać się z rytmem konia. Początkowo trenerka obwinia o niepowodzenia starsze zawodniczki. Ale prawda jest taka, że Zuzia stała się zbyt duża. Jej rola przypada teraz młodszej koleżance.
Tytuł oryginalny: Volte
Reżyseria: Monika Kotecka, Karolina Poryzała
Zdjęcia: Monika Kotecka
Produkcja: Moth Films Magdalena Bryk
Polska, 2017
 
 

Woman and the Glacier

 
Litewska badaczka Ausra Revutaite spędziła trzydzieści lat w górach Tienszan w Azji Środkowej, u zbiegu granic Kazachstanu, Kirgistanu i chińskiego autonomicznego regionu Sinciang – na wysokości około 3,5 tysiąca metrów nad poziomem morza. Za towarzyszy miała tylko wiernego psa i szarego kota. Revutaite analizuje zmiany klimatu na lodowcu Tujuksu w posowieckiej stacji badawczej. Uwielbia samotność i ciszę, które zapewnia jej to żmudne zajęcie. Zapierające dech w piersiach zdjęcia otoczenia i codziennej pracy przeplatają się z archiwalnymi nagraniami ludzi, którzy zajmowali jej miejsce sto lat temu. Wygląda na to, że niewiele się zmieniło.
 
Tytuł oryginalny: Moteris ir Ledynas
Reżyseria: Audrius Stonys
Zdjęcia Audrius Kemežys
Produkcja: Studio UKU
Litwa, 2016
 
 

W drodze

 
Rugby nie jest w Polsce sportem popularnym. Okazuje się jednak, że w Łodzi spotkać można grupę potężnie zbudowanych, muskularnych facetów katujących jajowatą piłkę w tej skomplikowanej grze. Drużynę Budowlanych zawodnicy tworzą ze względu na pasję – nie pieniądze; na treningi przychodzą po godzinach pracy, często kosztem czasu, który mogliby poświęcić rodzinom, dzieciom, przyjaciołom. Wbrew szarej polskiej rzeczywistości tworzą drużynę, która chce sięgnąć po mistrzowski tytuł. Czy im się to uda?
 
Tytuł angielski: W drodze
Reżyseria: Artur Frątczak, Roman Kałuża-Wierzchosławski
Zdjęcia: Roman Kałuża-Wierzchosławski
Produkcja: Roman Kałuża-Wierzchosławski
Polska, 2017
 
 

Z dala od orkiestry

 
Nowy dokument Rafaela Lewandowskiego opowiada wielowątkową niezwykłą historię Zygmunta Lubicz Zaleskiego – filozofa, literata i poety, który spędził większość życia we Francji. Jak wielu innych działaczy niepodległościowych, zmuszonych do emigracji z powodów politycznych, był aktywny „z dala od orkiestry”. Mimo to miał istotny wkład w budowę silnej i niezależnej Polski poprzez kulturę.
 
Tytuł angielski: Out of the Limelight
Reżyseria: Rafael Lewandowski
Zdjęcia: Piotr Niemyjski
Produkcja: Fundacja Zygmunt Zaleski Stichting, Vertigo
Polska, 2017
 
 

DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b