EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024

Międzynarodowy Festiwal Filmowy

Toruń, 16 - 23 listopada 2024

EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024 a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
  • RODO
Polski English
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Informacje ogólne
  • Karty wstępu
    • Cennik
    • Pojedyncze bilety
    • Rezerwacje
  • Sekcje Konkursowe
    • Konkurs Główny
    • Konkurs Filmów Polskich
    • Konkurs Etiud Studenckich Szkół Filmowych i Artystycznych
    • Konkursy Filmów Dokumentalnych
    • Konkursy Debiutów
    • Konkurs Seriali Telewizyjnych
    • Konkurs Wideoklipów
    • Konkurs Spotów Reklamowych „Fundusze Europejskie w kadrze”
  • Talent demo
  • Przewodnik
    • Miejsca festiwalowe
    • Noclegi
    • Toruń
    • Jak dojechać
    • Dla studentów
  • Wolontariat
  • Homestay
  • Program
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • 2006
  • 2007
  • 2008
  • 2009
  • 2010
  • 2011
  • 2012
  • 2013
  • 2014
  • 2015
  • 2006
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Varia
  • 2007
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2008
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2009
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2010
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Goście
  • Camerimage Market
  • Różne
  • 2011
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2012
  • Nagrody
  • Goście
  • Warsztaty, seminaria i market
  • fotografowie.com
  • Różne
  • 2013
  • Camerimage Market
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2014
  • Goście
  • Nagrody
  • Camerimage Market
  • Warsztaty i seminaria
  • Różne
  • 2015
  • Goście
  • Nagrody
  • Warsztaty i seminaria
  • Camerimage Market
  • Różne
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • EnergaCamerimage 2020
  • EnergaCamerimage 2019
  • EnergaCamerimage 2018
  • Camerimage 2017
  • Camerimage 2016
  • Camerimage 2015
  • Camerimage 2014
  • Camerimage 2013
  • Plus Camerimage 2012
  • Plus Camerimage 2011
  • Plus Camerimage 2010
  • Plus Camerimage 2009
  • Plus Camerimage 2008
  • Plus Camerimage 2007
  • Camerimage 2006
  • Camerimage 2005
  • Camerimage 2004
  • Camerimage 2003
  • Camerimage 2002
  • Camerimage 2001
  • Camerimage 2000
  • Camerimage 1999
  • Camerimage 1998
  • Camerimage 1997
  • Camerimage 1996
  • Camerimage 1995
  • Camerimage 1994
  • Camerimage 1993
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Bez kategorii
  • EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
  • Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
  • Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
  • Bez kategorii
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
a
EnergaCAMERIMAGE 2024 EnergaCAMERIMAGE 2024
  • a
  • b
  • c
  • d
  • e
  • f
  • g
  • h
  • i
  • j
  • k
  • l
  • Ł
  • m
  • n
  • o
  • p
  • q
  • r
  • s
  • t
  • u
  • v
  • w
  • y
  • z
  • ż
a
  • Strona główna
  • EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Karty wstępu 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Goście
  • Archiwum
  • Dla Sponsorów
  • Kontakt
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
Wystawy
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Wystawy
EnergaCAMERIMAGE 2023
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
Wystawy
Wiadomości
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Wystawy
Plakat
Plakat
Wystawy
Kronika nagród
Wystawy
Plakat
Wiadomości
Wystawy
Kronika nagród
Plakat
Wiadomości
Plakat
Plakat
Wiadomości
Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2022
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Wiadomości
Plakat
Forum Prawnicze
Wiadomości
Podsumowanie
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Wystawy
Wiadomości
Wiadomości
Wiadomości
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
EnergaCAMERIMAGE 2021
Plakat
Kronika nagród
Wiadomości
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Plakat
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Podsumowanie
Kronika nagród
Wystawy
Kronika nagród
Podsumowanie
EnergaCamerimage 2020
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Forum prawnicze
Wystawy
Podsumowanie
Kronika nagród
Forum prawnicze
EnergaCamerimage 2019
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Wystawy
Podsumowanie
Wystawy
Wystawy
EnergaCamerimage 2018
Wystawy
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2017
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Podsumowanie
Camerimage 2016
Camerimage 2015
Camerimage 2014
Camerimage 2013
Plus Camerimage 2012
Plus Camerimage 2011
Plus Camerimage 2010
Plus Camerimage 2009
Plus Camerimage 2008
Plus Camerimage 2007
Camerimage 2006
Camerimage 2005
Camerimage 2004
Camerimage 2003
Camerimage 2002
Camerimage 2001
Camerimage 2000
Camerimage 1999
Camerimage 1998
Camerimage 1997
Camerimage 1996
Camerimage 1995
Camerimage 1994
Camerimage 1993
Camerimage 1993 - 2000
Bez kategorii
Zresetuj hasło Zarejestruj się
EnergaCAMERIMAGE 2023
  • Wiadomości
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • Wiadomości
Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2022
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCAMERIMAGE 2021
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2020
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2019
  • Kronika nagród
  • Plakat
  • Wystawy
  • Wiadomości
EnergaCamerimage 2018
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Plakat
  • Wiadomości
Camerimage 2017
  • Wystawy
  • Forum Prawnicze
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 2016
  • Wystawy
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
Camerimage 2015
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
Camerimage 2014
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2013
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2012
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2011
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2010
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2009
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2008
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Plus Camerimage 2007
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2006
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2005
  • Wiadomości
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Forum prawnicze
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2004
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2003
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
  • Podsumowanie
Camerimage 2002
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2001
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Podsumowanie
Camerimage 2000
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1999
  • Plakat
  • Kronika nagród
  • Wystawy
Camerimage 1998
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1997
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1996
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1995
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1994
  • Wystawy
  • Kronika nagród
Camerimage 1993
  • Plakat
  • Kronika nagród
Camerimage 1993 - 2000
  • Podsumowanie
Bez kategorii

NAGRODA ZA CAŁOKSZTAŁT TWÓRCZOŚCI DLA REŻYSERA

25/08/08

Mamy przyjemność ogłosić, iż brytyjski reżyser i scenarzysta Sir Alan Parker otrzyma Nagrodę za Całokształt Twórczości dla Reżysera ze Szczególną Wrażliwością Wizualną. Wręczeniu nagrody towarzyszyć będzie publikacja książki poświęconej jego życiu i pracy, retrospektywny przegląd filmów tego artysty oraz wystawa fotosów z jego filmów oraz fotografii z planów zdjęciowych autorstwa różnych fotografów.

Sir Alan Parker, fot. G. Piekarski

Alan Parker urodził się 14 lutego 1944 w robotniczej dzielnicy Północnego Londynu, Islington. Karierę rozpoczął jako reżyser filmów reklamowych dla telewizji, początkowo pracując dla agencji reklamowych, potem zaś założył własną wytwórnię wraz z producentem Alanem Marshallem. Reklama, jako forma filmowa, nie dawała mu jednak możliwości pełnej ekspresji, więc postanowił zająć się realizacją filmów krótkometrażowych i wkrótce nakręcił telewizyjną produkcję dla BBC zatytułowaną The Evacuees, do której scenariusz napisał Jack Rosenthal. Przyniosła mu ona jego pierwsze w życiu wyróżnienie Brytyjskiej Akademii Filmowej (BAFTA) oraz nagrodę Emmy.

Na wielkim ekranie zadebiutował obrazem Bugsy Malone, ze zdjęciami Michaela Seresina i Petera Biziou, będącym mieszanką gatunkową musicalu i filmu gangsterskiego w całkowicie dziecięcej obsadzie. Pośród młodych aktorów, których wiek często nie przekracza 12 lat, zobaczyć można Jodie Foster u początku swej kariery zawodowej. Ten fabularny pastisz, czyniący aluzje i odniesienia do kreacji aktorskich stworzonych przez Astaire’a, Rafta, Kelly’ego, Cagney’a, Brando czy Wellesa, odniósł ogromny sukces, uwieńczony nagrodą BAFTA za najlepszy scenariusz oraz nominacjami do Złotej Palmy i kilku Złotych Globów.

Midnight Express (1978)

Kolejny film Parkera, Midnight Express (zdjęcia Michael Seresin, scenariusz Oliver Stone) opowiada historię mężczyzny, który za przemyt narkotyków zostaje osadzony na 30 lat w tureckim więzieniu. Wstrząsający dramat okazał się przełomem w karierze reżysera i zapewnił mu sześć Złotych Globów oraz wiele nominacji do Oscara, ostatecznie otrzymując statuetki za najlepszy scenariusz i najlepszą muzykę. Mimo, że od premiery upłynęło kilkadziesiąt lat, żywiołowa energia i styl filmu, jego immanentna druzgocąca siła, sprawiają, że do dziś nie traci on na swej świeżości i aktualności.

Następnie reżyser nakręcił Sławę (po raz kolejny przy współpracy z Michaelem Seresinem), jeden z najgłośniejszych musicali lat 80., skupiający się na losach grupy młodych artystów nowojorskiej Wyższej Szkoły Sztuk Scenicznych i ich drodze do tytułowej sławy. Obraz, w którym oglądamy popisy kilku utalentowanych tancerzy, znalazł wielu filmowych naśladowców i stał się inspiracją dla powstawania podobnych szkół na całym świecie.

Do najbardziej osobistych filmowych osiągnięć Parkera, choć nie był on autorem pierwotnej wersji scenariusza, należy dramat rodzinny Najwyższa stawka, z Diane Keaton i Albertem Finney’em w rolach głównych oraz zdjęciami autorstwa Michaela Seresina. Film w bezkompromisowy sposób obnaża życie małżeństwa nękanego przez kryzys, niosąc ze sobą potężny ładunek emocjonalny określony przez krytykę jako ujmujące, wzbogacające, aczkolwiek dotkliwe doznanie.

Bob Geldof, Pink Floyd The Wall (1982)

Ściana oparta na kanwie podwójnego albumu Pink Floyd "The Wall" z 1979. Jest to opowieść o fikcyjnym muzyku rockowym o pseudonimie Pink (Bob Geldof), który znalazł się na skraju samobójstwa. Ten skąpy w dialogi film wykorzystuje niezapomnianą muzykę Pink Floyd jako tło dla pięknych zdjęć Petera Biziou i animacji Geralda Scarfe’a. Eksperymentalne środki wyrazu, jak i nieprzerwana popularność albumu, przyniosły obrazowi dwa wyróżnienia BAFTA i miano kultowego w swoim gatunku.

W 1984 roku Parker, wraz z autorem zdjęć Michaelem Seresinem, zrealizował adaptację powieści Williama WhartonaPtasiek, docenioną nagrodą Grand Prix Jury Festiwalu w Cannes. Fabuła filmu obraca się wokół dwójki przyjaciół, którym przychodzi zmierzyć się z zastaną po powrocie z wojny w Wietnamie rzeczywistością. Jeden (Nicolas Cage) został ciężko okaleczony fizycznie. Jeszcze gorszy los spotkał jego kompana (Matthew Modine), który podczas wojny odniósł rany na duszy. Całości obrazu, który traktuje o przyjaźni, szaleństwie i ludzkiej ekscentryczności, dopełnia ścieżka dźwiękowa Petera Gabriela.

Mississippi Burning (1988)

W ciągu swojej artystycznej kariery Parker sprawdził się w niemal każdym gatunku filmowym: począwszy od pastiszu filmów gangsterskich, poprzez dramat rodzinny, musical, aż po klasyczny thriller detektywistyczny typu noir - Harry Angel czy dramat polityczny - Mississippi w ogniu. Harry Angel, ze zdjęciami Petera Biziou i pierwszoplanową rolą Mickey’a Rourke’a, jest połączeniem intrygującego kryminału i horroru z elementami nadprzyrodzonymi, w którym dostrzec można motywy faustowskie. Mississippi w ogniu, ze zdjęciami Petera Biziou i kreacjami Gene’a Hackmana oraz Willema Dafoe, jest opartą o autentyczne wydarzenia historią trzech działaczy walczących o prawa wyborcze, którzy znikają bez śladu w stanie Mississipi - sprawa ta stała się kamieniem milowym na drodze do równouprawnienia wyborczego Afro-Amerykanów. Ten śmiały dramat detektywistyczny, podejmujący tematy praw obywatelskich i tolerancji rasowej, wywołał ogromne kontrowersje w świecie polityki i stał się ważnym głosem w debacie nad walką o wolność obywatelską.

Wkrótce po nakręceniu Przyjdź zobaczyć raj (zdjęcia M. Seresin), romansu rozgrywającego się na tle wydarzeń II wojny światowej związanych z internowaniem Amerykanów azjatyckiego pochodzenia do obozów przesiedleńczych, Parker zajął się realizacją filmu The Commitments (zdjęcia Gale Tattersall), przedstawiającym perypetie zespołu rockowego z Północnego Dublina, który zamierza spopularyzować muzykę soul. Gdy reżyser ukończył Drogę do Wellville (zdjęcia Peter Biziou), komedię o postawach ludzi przełomu wieków wobec zdrowia, seksu i oczyszczania organizmu, podjął się kolejnego wielkiego projektu, którym była ekranizacja musicalu Andrew Lloyda Webbera i Tima Rice’aEvita. Film o życiu Evy Peron stał się muzycznym hitem dużego ekranu, w znakomity sposób ukazującym drogę na szczyt i dramatyczny koniec tej uwielbianej przez miliony Pierwszej Damy Argentyny. Doskonałe pokazy wokalne Madonny i Antonio Banderasa, piękne zdjęcia Dariusa Khondji’ego i świetna muzyka skomponowana przez Webbera i Rice’a przyczyniły się do jego wielkiego sukcesu.

Prochy Angeli (1999)

Parker swoje kolejne dwa filmy, Prochy Angeli oraz Życie za życie, zrealizował współpracując z autorem zdjęć Michaelem Seresinem. Prochy Angeli, z udziałem Emily Watson i Roberta Carlyle’a, jest przejmującą opowieścią opartą na uhonorowanych Nagrodą Pulitzera wspomnieniach Franka McCourta, który wraz ze swoją rodziną musiał zmagać się z biedą slumsów Limerick. Ostatni obraz reżysera, Życie za życie, ponownie podejmuje tematykę polityczną. Ten pełen napięcia thriller jest krytyczną polemiką dotyczącą kwestii zachowania kary śmierci.

W 1985 Alan Parker został założycielem i członkiem Gildii Reżyserów Brytyjskich. Jego wkład w brytyjską kinematografię doceniła Akademia Brytyjska, przyznając mu prestiżową nagrodę im. Michaela Balcona. W 1998 reżyser został prezesem zarządu Brytyjskiego Instytutu Filmowego, a rok później objął to samo stanowisko w Brytyjskiej Radzie Filmowej, co dało mu możliwość sterowania polityką filmową kraju. Sir Alan Parker od lat udziela wykładów na całym świecie. Za swoje niezłomne oddanie brytyjskiemu przemysłowi filmowemu w 2001 Parker otrzymał tytuł szlachecki.



DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO W RAMACH ZADANIA: WSPÓŁORGANIZACJA MIĘDZYNARODOWEGO FESTIWALU SZTUKI AUTORÓW ZDJĘĆ FILMOWYCH EnergaCAMERIMAGE 2024

WSPÓŁFINANSOWANIE: MIASTO TORUŃ ORAZ WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE

  • Współfinansowanie
  • Miasto - Gospodarz
  • Sponsor Strategiczny
  • Partner Główny i Region Gospodarz
  • Współorganizator i Główny Patron Medialny
  • Sponsorzy i partnerzy oficjalni
  • Sponsorzy i partnerzy branżowi
  • Media
  • Sponsorzy
  • Partnerzy

Partnerzy

  • MKiDN
    Unia Europejska
  • toruń
  • energa
  • kujawy pomorze
    urząd marszałkowski
    partner główny tekst
  • TVP
  • Sony
    HAWK
    cinemacity
    Audi
  • panavision
    harkness
    filmlight
    zeiss
    otto
    lightcraft
    SFP
    psc
    Theasc
    Bsc
    Bvk
    AFC
    acs
  • PR3
    PR1
    PAP
    rzeczpospolita
    rp.pl
    telemagazyn
    nowosci
    Wp.pl
    filmweb
    kino_polska
    filmbox
    sundance
    amc
    ams
    elle
    Kino
    ekrany
    Film&Tv Kamera
    thr
    American Cinematographer
    ICG
    Film&Tv Kameramann
    British Cinematographer
    cineworld
    camera&light
    KPinfo
  • napar
    paluszek
    krystynka
  • jordanki
    horzycy
    MOT
    XLO
    kpfr
    kultura2_0
    infostrada
    ezdrowie
    exea
    mab
    exon
    kancelaria
    eca
    crewunited
Na górę  
Desc overwritten by jQuery
EnergaCAMERIMAGE 2024
  • O nas
  • Partnerzy
  • Kontakt
  • RODO
  • Galeria
  • Goście
  • Archiwum
© Energa Camerimage International Film Festival 2025. All rights reserved.
realizacja 052b